PR-strategi: Find din målgruppe og ram den!
Vil du være virksomhedens PR-ekspert? Så deltag på vores Internt kursus: PR i praksis.
PR kan være en udfordring. Du skal ramme den rigtige målgruppe via det rigtige medie med den rigtige fortælling om din virksomhed. Her får du fire guidelines til en succesfuld strategi.
1 – Fokuser!
“Marketing for everyone is marketing for no one.” Med andre ord: Skyd ikke med spredehagl. Forstå din målgruppe. Hvem vil du have fat i? Og hvad lægger netop den gruppe mennesker vægt på?
2 – Skab den gode historie
Den skal fange mediernes og målgruppens opmærksomhed. Tænk over, hvordan dit foretagende kan blive ved med at få opmærksomhed i medierne, men skab ikke for mange historier. Så mister de nemlig identitet og effekt.
Bliv en ægte PR-praktiker
Få hele PR pakken og bliv virksomhedens go-to-guy/girl med vores kursus PR i praksis.
3 – Tænk i billeder
Når du udvikler PR-strategier og lægger rammen for historierne, skal du tænke visuelt. Billeder er et effektivt værktøj, der kan give dit PR-arbejde et ansigt, og som hurtigt fremkalder følelser og reaktioner.
4 – Brug mediernes fokus
For hvert medie er der en vinkel og en fortælling. Der er fagblade, dameblade, morgenaviser, det bløde tv-program, specialmedierne etc. Vil du ramme ét medie eller favne bredt?
Klik her, og se alle vores (cirka 2 mia.) kurser og korte uddannelser!
Her er et lille udsnit af de allermest populære af dem:
- Mini MBA i Sustainability Management (6 måneder)
- Mødeledelse og facilitering (2 dage)
- Assertiv kommunikation (2 dage)
- Aros Mini MBA – Lederuddannelse (6 måneder)
- At lede andre uden at være chef (3 dage)
- MasterClass i Psykologi (6 måneder)
- Nudging og adfærdsdesign (2 dage)
- Aros Proceslederuddannelse (6 dage)
- Kursus i konflikthåndtering (2 dage)
- Præsentationsteknik med gennemslagskraft (2 dage)
- Aros Projektlederuddanelse (IPMA) (12 dage)
- Den Intensive Projektlederuddannelse (6 dage)