Assertiv kommunikation
Assertion handler om at imødekomme egne interesser, samtidig med at man respekterer andre. Du skal altså respektere dig selv for at opnå den nødvendige kraft, det kræver at slå igennem. Samtidig skal du også respektere og lytte til andre på en sådan måde, at de føler sig hørt. Derved skaber du bedre og mere klare relationer til dine omgivelser, så konflikter undgås.
Vi giver dig GRATIS adgang til ”Din læringsbank”!
Som deltager på vores kursus i assertiv kommunikation får du automatisk adgang til vores læringsunivers ”Din læringsbank”.
Vi har fyldt læringsbanken med de vigtigste pointer fra kurset – og også en nøje udvalgt samling ekstramateriale. Det er fra os til dig, så du kan holde dig skarp længe efter kurset!
Assertionstræning kan ses på bundlinjen!
Assertiv kommunikation spreder sig igennem en virksomhed. Ledere, der kommunikerer assertivt, får lettere deres medarbejdere med sig. Medarbejdere, der kommunikerer assertivt indbyrdes, kan lettere udfolde deres fulde potentiale i en konstruktiv hverdag. Og kunder og brugere, der bliver mødt med assertion og denne positive kommunikationsform, kommer igen.
Det skaber resultater – og det kan ses på både arbejdsmiljøet og bundlinjen!
Kommunikerer du hensigtsmæssigt?
På kurset lærer du at kommunikere hensigtsmæssigt i forhold til forskellige persontyper. Desuden får hver deltager mulighed for at teste sit eget kommunikationsmønster og sin egen konfliktstil. Du får en række værktøjer, som fx BUSK-modellen og aktiv lytning, som vi afprøver med egne cases i løbet af kurset. Værktøjerne kan du tage med hjem og bruge direkte i din dagligdag.
Programmet for kursets første dag
Konflikter, pressede situationer og selvkontrol
- Du bliver klogere på, hvad kommunikation er og på kommunikationstrekantens aspekter.
- Hjernens alarmsystem – altid på vagt! Vi arbejder med hjernens opbygning, hvorfor konflikter opstår, konflikttrappen og din personlige konfliktstil.
- Assertion – vejen til resultater og gode relationer. Vi gennemgår 4 konkrete måder at håndtere pres på med udgangspunkt i refleksionsøvelser. Derudover får du testet din egen personlige stil.
- Hvordan beroliger man sig selv i en presset situation? Lær at sætte anker og få styr på dine følelser, selv i de mest pressede situationer.
Programmet for kursets anden dag
Støttende feedback, aktiv lytning og nonverbal kommunikation
- Vi stiller skarpt på værdier og deres betydning i vores liv. Her får du afklaret dine egne værdier
- Selvværdets betydning for at kunne være ligeværdig i mødet med andre. Øvelse i vejen til et grundlæggende godt og værdifuldt samarbejde med andre.
- Vi arbejder med verbal assertion og assertive feedback-modeller.
- Bliv en aktiv lytter! Vi fokuserer på cirkulær spørgeteknik, fokus og nærvær.
- Vi får forståelse for kropssprogets betydning i kommunikation, og hvordan vi kan bevare et positivt fokus.

Kursets underviser tager hånd om din læring!
For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Efter kurset sørger underviserne for, at du let kan bruge dine nye redskaber og din nye viden der, hvor du er.
Tilmeld dig kurset, og få en gratis miniguide!
Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.
Skal vi skræddersy et kursus til jer?
Vi afholder hver dag skræddersyede kurser og uddannelser ude hos kunderne. Og vi vil også rigtig gerne hjælpe jer! Tag en snak med os på tlf. 70 278 279 eller skriv til uddannelseschef Anders Rosenlund på anders@arosbusinessacademy.dk. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info.