Bliv professionel proceskonsulent og mærk begejstringen, når du får processer, forretning, mål og mennesker til at gå op i en højere enhed! En komplet uddannelse i Business Process Management med 3 skarpe moduler og et afsluttende certifikat som bevis på din nye viden og dine nye kompetencer inden for procesledelse.
Procesledelse er vejen til en bedre arbejdsdag, uanset om du arbejder med produktion eller med administrative processer.
Uddannelsen i Business Process Management er designet til dig, der ved, at du som uddannet procesleder kan lede og løse opgaver bedre, hurtigere og langt mere effektivt – og ønsker at gøre noget ved det!
De fleste har på et eller andet tidspunkt været vidne til en arbejdsproces, som løb af sporet. Måske blev der for langt mellem hvert trin i processen, tidslinjen skred, eller der opstod et problem, som krævede en koordineret indsats at løse. At være procesleder handler om at tænke strategisk og have et bredt indblik i, hvordan arbejdsprocesser, læringsprocesser og menneskelige forandringsprocesser forløber. Som procesleder er du både den, der skal lægge en strategi og den, der skal forstå, hvorfor processen stagnerer eller løber af sporet. Du skal samtidig være god til at motivere dem, som indgår i processen sammen med dig og skabe gode rammer for fokuseret arbejde.
Vi er ret stolte af vores proceslederuddannelse, hvis vi selv skal sige det – for som noget helt særligt i forhold til mange andre proceslederkurser, så er vores uddannelsesprocesser i flere niveauer – arbejdsprocesser, læringsprocesser og menneskelige forandringsprocesser, og i midten af det hele står du som procesleder og skal have det til at gå op i en højere enhed i forhold til virksomhedens eller organisationens strategiske mål.
Effektive processer kan aflæses direkte på bundlinjen
En virksomhed eller organisation er lige så (lidt) effektiv som sine processer. Lean, procesoptimering, produktivitet, kundeorientering, kvalitetsledelse, interessenter, matrixorganisering, målstyring og KPI’er … Der er mange metoder og tilgange til at arbejde med processer. Denne uddannelse giver dig et detaljeret indblik i procesledelse og introducerer en holistisk tilgang til en virksomheds eller organisations arbejde med procesledelse eller Business Process Management (BPM). Uddannelsen giver dig desuden en konkret model for, hvordan du kan arbejde struktureret og praktisk med procesledelse, og du får viden om, hvordan processer kan implementeres.
Modul 1 – Kender du processen?
Modul 1 giver dig en grundlæggende procesforståelse. Det er nemlig essentielt, at du forstår processen, for at du kan træde ind og ændre den, og at du kan formidle den som en kompetent proceskonsulent. En proces er et komplekst og dynamisk forløb, som er sammensat af forskellige komponenter. Ændrer du en proceskomponent, ændrer du derfor hele processen – nye processer træder i kraft, og de gamle komponenter forskydes. Det er altså ikke bare lige til at mestre procesledelsens kunst! Vi giver dig redskaberne til at få det store forkromede overblik over sammenhængen i netop de processer, du skal håndtere i din hverdag. Du får helt konkrete principper, du skal arbejde efter for at forbedre arbejdspladsens forskellige processer – heriblandt LEAN-principper.
Efter modul 1 vil du derudover modtage bogen “Ledelse af Processer” (2016) skrevet af Claus Toft Friis og Maj Thorup Friis. Bogen beskriver de mange muligheder, du har for at arbejde med procesledelse, og giver konkrete forslag til implementering og strukturering i fremtiden.
Modul 2 – Lær at ændre processen i praksis
Modul 2 bygger oven på dine essentielle komponenter fra modul 1. Det er her, du for alvor lærer at ændre i processerne. Fokus ligger på procesoptimering og de efterfølgende konkrete ændringer i arbejdsgangene, der giver dig mulighed for at ændre og styre processerne helt praktisk. Du lærer procesanalysens kunst, som er et must, når du skal vurdere, hvordan en proces skal ændres eller justeres for at blive mest effektiv. Du får samtidig de værktøjer, du skal bruge for at kunne udpege og reducere stederne i dine processer, hvor der er spild!
Som noget helt unikt for Aros Proceslederuddannelse udfordrer vi dig også på dine visioner for forandring – et ofte overset aspekt af procesledelsen, der rummer betydeligt potentiale for mere effektive arbejdsprocesser!
Modul 3 – Bliv procesleder!
På modul 3 går vi helt tæt på din rolle som leder af processen. Vi arbejder med, hvad det kræver af dig som leder at optimere en proces – med succes! Et af de vigtigste elementer i procesledelsen er, at du får involveret medarbejdere og kolleger i forandringsprocessen. Lykkes det for dig, betyder det nemlig, at dit udbytte af forandringerne bliver endnu større! Men formår du på den anden side ikke at koble forandringsprocesser og mennesker, kommer din forandring næppe til at slå igennem. Heldigvis giver vores proceslederuddannelse dig ledelsesværktøjerne til at skabe motivation og engagement omkring processen, og du lærer samtidig at tackle de tidspunkter, hvor processen ikke kører optimalt. Det er vigtigt, at du lærer at agere som en proceskonsulent, der kan formidle processens forskellige faser og tage vigtige beslutninger, når du møder forandringer og forhindringer.
Du får papir på dine kompetencer
Når du har gennemført ProceslederUddannelsens 3 moduler, er du helstøbt procesleder med knivskarpe kompetencer, der skaber ægte resultater på din arbejdsplads, der både kan ses på bundlinjen og til hverdag. Og når du har gennemført vores 3 moduler, får du overrakt et ABA certifikat, som bevis på din uddannelse som procesleder!
Er du ambitiøs? Tag en overbygning!
Hvis du virkelig er ambitiøs omkring din rolle som procesleder, har vi en god nyhed til dig; når du har gennemført Aros Proceslederuddannelse, har du nemlig mulighed for at tilføje to moduler til uddannelsen! Begge moduler er af to dages varighed og kan tilkøbes for kun 7.565 kr. ekskl. moms* pr. kursus (normalpris 8.900 kr. ekskl. moms*). Du sparer altså 15 % af kursusprisen!
Grafisk facilitering i praksis: Hvad skal man med et 7 meter langt (tegnet!) referat? Og hvordan kan post-its og plancher motivere og skabe retning? Svaret er simpelt: grafisk facilitering skaber overblik, synliggør, motiverer og begejstrer! Bliv toptunet facilitator af møder, processer og projekter med markedets bedste kursus i grafisk facilitering!
Kursus i konflikthåndtering: Hverdagens konflikter er noget, der virkelig kan skabe et dårligt arbejdsmiljø på jobbet. På dette kursus lærer du at tackle konflikter konstruktivt, inden de når at skabe ineffektivitet, stress eller tab af arbejdsglæde. Du får også styr på konstruktiv og proaktiv forebyggelse.
Man kan virkelig mærke, at underviseren har bekendt med sit stof, og han var hurtig til at sætte ind, hvor han følte der var behov. Jeg har lært at se det hele oppefra og finde start og stop i processer.
Ivan Simonsen - Martin Professional
Jeg var rigtig tilfreds med uddannelsen! Det vil have stor indflydelse på mit fremtidige arbejde, hvor jeg har lært vigtigheden af at få tegnet processen detaljeret og at sætte fokus på spildområder samtidig med, at man ikke glemmer mennesket i processen.
Tinna Grubbe - Falck Teknik
Underviseren er meget diplomatisk og pædagogisk! Han er lydhør over for alle kursisternes meninger, og får en til at have lyst til at deltage.
Katrine Wiehl Hejlesen - GASA Group Denmark A/S
Super underviser! Skarp, veloplagt, humoristisk og fagligt dygtigt. Han forstår at gøre teorien praksisnær og anvendelig med sjove og lærerige øvelser. Jeg har lært, hvor vigtigt det er at planlægge og strukturere processer, så alle interessenter ved hvad der foregår.
Jon Christer Clause - Skattestyrelsen
Uddannelsen vil have rigtig stor indflydelse på mit arbejde. Procesledelse er blevet gjort strategisk for mig gennem arbejdet med kerne- og støtteprocesser og jeg har fået en rigtig god værktøjskasse at arbejde med. Meget dygtig underviser der både gav rammeværket og forstod at gøre materialet levende med gode praktiske eksempler og en masse øvelser. Super professionel underviser!
Trine Søegaard Hansen - MagVenture
Super dygtig underviser, der virkelig formåede at tilpasse sin undervisning til holdet.
Susanne Christensen - Region Hovedstaden, Center for Sundhed
Jeg fik virkelig meget med mig hjem. Det bedste var, at jeg kunne anvende det omgående. Endda allerede mellem de enkelte kursusgange.
Lene Maul Greve - Banedanmark
Jeg har fået fyldt værktøjskassen, og så er jeg blevet mere bevidst om min egen rolle som procesleder,
og den opmærksomhed kan jeg bruge til udnytte min tid rigtigt og prioritere mine opgaver, så jeg leverer mere værdi til min arbejdsgiver samtidigt med, at jeg får mere arbejdsglæde.
Jacob Stenhøj - PFA Pension
Kurset har allerede fået en stor indfyldelse på mit daglige arbejde i den forstand, at jeg tænker mere procesorienteret, samt at jeg har flere ideer til procesforbedringer. Aros vil være mit første valg, når jeg skal på kursus igen.
Charlotte Mortensen - Siemens Gamesa Renewable Energy
Dit udbytte
Du får en unik forståelse for, at god procesledelse kun kan ske med blik for, at processerne skal spille sammen på flere niveauer, for at de for alvor kan optimeres. På den måde bliver du så at sige en ”naturlig” proceskonsulent, med en forståelse for procesledelse du selv kan videreudvikle længe efter uddannelsen.
Du får et stærkt lederaspekt til din rolle som procesleder. Du får en bred vifte af effektive ledelsesværktøjer, som du kan bruge i andre sammenhænge end lige netop procesledelse.
Du bliver dygtig til at koble procesoptimering sammen med organisationens samlede mål og retning. Og det betyder, at du med langt mindre besvær kan skabe forandringer, der faktisk batter i det lange løb.
Din arbejdsgivers udbytte
Som komplet procesleder kan du simpelthen optimere alle arbejdsgange, reducere spildfaktorer og øge udbyttet af de forskellige processer – hvad end der er tale om produktion eller administration.
Din arbejdsplads bliver beriget med en procesleder, der formår at koble procesoptimeringen med virksomhedens/organisationens samlede mål. Det skaber varige forandringer for din arbejdsplads, der både giver udslag på bundlinjen og i den samlede medarbejdertilfredshed.
Din arbejdsgiver får en medarbejder, der sidder med en lang række kompetencer, der kan bruges i et meget bredt perspektiv. I kraft af dine nye kompetencer kan også virksomheden/organisationen udvikle sig mod nye områder.
Underviseren tager hånd om din læring!
For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.
Tilmeld dig uddannelsen, og få en gratis miniguide!
Når du tilmelder dig denne uddannelse, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine uddannelser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af denne uddannelse – og af alle dine fremtidige uddannelser.
Skal vi skræddersy et kursus eller en uddannelse til jer?
Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk Direkte: 3175 2054
Helene har siden 2005 arbejdet med procesdesign og -optimering i byg/anlæg/konstruktion og offshore-branchen. Desuden er Helene konsulent inden for projektledelse, teamudvikling og organisationsudvikling. Hun har en baggrund som akademiingeniør fra Danmarks Ingeniør Akademi, en 4 årig coachuddannelse, hun er uddannet i facilitering og konflikthåndtering og holder certificeringer i bl.a. Belbin® og LEGO® SERIOUS PLAY®.
Som underviser er Helene nærværende, involverende og formår at holde et højt energiniveau dagen igennem. Hun skaber et trygt rum for læring og hjælper med stor indlevelse kursister med at omsætte teoretisk viden til praktisk handling, som umiddelbart kan anvendes i egen hverdag. Helenes fokus er at levere læring, værktøjer og indsigt, der kan bruges til at levere konkrete løsninger, der virker ude i virkeligheden.
Poul har arbejdet med processer siden 1998, både som rådgivende konsulent hos en lang række virksomheder og som ansat. Han har været involveret i et hav af store som små procestunge projekter, og han ved præcis, hvad det kræver at være en stærk procesleder. Poul er vejleder på CBS, hvor han tidligere har undervist i strategi og ledelse, og han har bestyrelsesposter i en række virksomheder.
Poul er en kompetent formidler, og hans undervisning er lettilgængelig, nærværende og praksisnær i en tryg og inspirerende ramme.
Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. en miniguide om god læring, undervisningsmateriale, bog om procesledelse og fuld forplejning under uddannelsen. Betaling 21 dage før uddannelsestart.
Varighed: 6 dage
Tilmeld dig kurset
Startdato: 30. oktober 2024 kl. 9.00-16.00Tilmeld Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 30.-31. oktober 2024 Modul 2: 20.-21. november 2024 Modul 3: 11.-12. december 2024
Aros Konference, København
Startdato: 4. november 2024 kl. 9.00-16.00Tilmeld Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 4.-5. november2024 Modul 2: 27.-28. november 2024 Modul 3: 16.-17. december 2024
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
Startdato: 27. januar 2025 kl. 9.00-16.00Tilmeld Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 27.-28. januar 2025 Modul 2: 26.-27. februar 2025 Modul 3: 17.-18. marts 2025
Aros Konference, København
Startdato: 5. februar 2025 kl. 9.00-16.00Tilmeld Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 5.-6. februar 2025 Modul 2: 5.-6. marts 2025 Modul 3: 26.-27. marts 2025
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
Startdato: 28. april 2025 kl. 9.00-16.00Tilmeld Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 28.-29. april 2025 Modul 2: 19.-20. maj 2025 Modul 3: 11.-12. juni 2025
Aros Konference, København
Startdato: 12. maj 2025 kl. 9.00-16.00Tilmeld Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 12.-13. maj 2025 Modul 2: 3.-4. juni 2025 Modul 3: 23.-24. juni 2025
Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder om kommunikation GRATIS!
Tilmeld dig vores nyhedsbrev (som 28.576 andre videbegærlige), og få dit eksemplar af vores e-bog “99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation” – samt tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre. Ved tilmelding accepterer du vores databetingelser.
Tak for din tilmelding!Vi har sendt en mail med link til download af e-bogen. Du kan også hente den her:DOWNLOAD E-BOGEN