calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Internt kursus: Medietræning – sådan tackler du pressen!

Bliv helt klar til at håndtere kritiske journalister og ubehagelige interviewsituationer, så du altid fremstår skarp i medierne.

På dette kursus lærer I at:

  • Konkret erfaring med håndtering af kritiske og insisterende journalister
  • Evnen til at få dit budskab klart igennem
  • Øvelse i at give interview til både tv, radio og aviser
  • Evnen til at tilpasse dit budskab til forskellige interviewgenrer
  • Indsigt i journalistens tankegang og motivation
  • Træning i pressede interview-situationer
  • Erfaring i at indgå aftaler om din mediemedvirken
  • Bevidsthed om kropssprog, stemmeføring og personlig gennemslagskraft.

Tag på kursus i "Internt kursus: Medietræning – sådan tackler du pressen!" ligesom medarbejdere fra:

  • foa logo
  • Københavns Kommune Logo
  • Arbejdstilsynet logo
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Pris

Skræddersyet kursus afholdt hos jer!

Kontakt os og få et tilbud

Kurset vil blive skræddersyet efter jeres behov og tilpasset efter, hvor mange I ønsker at deltage.

Hvem bør deltage på dette kursus?

Dette kursus er til jer, der ønsker at have gennemslagskraft i medierne, og i særlig grad jer, der skal repræsentere jeres virksomhed i pressen eller på andre medieplatforme.

I kommer gennem hele mediemøllen

Der er fuld fart på mediebranchen, og det kræver både øvelse og overblik at navigere mellem jeres eget budskab og journalisternes (skjulte) agendaer. Dette intensive kursus hiver jer hele vejen gennem mediemøllen på godt ondt – så i ved, hvad der venter jer, og hvordan i håndterer det, næste gang en journalist kontakter jer.

Lær alle de beskidte tricks at kende

I dag går der ikke mange minutter fra telefonen ringer hos jer, til en historie er ude på de forskellige medieplatforme. Men hvad er udgangspunktet for journalistens henvendelse? Og hvorfor ruller negative historier bare hurtigere end positive? De fleste af os undervurderer mediernes retoriske og fortællemæssige virkemidler, og det går ud over det budskab, vi prøver at få ud. På dette kursus bliver i undervist af en brancheinsider, der kender alle mediebranchens tricks – og som er klar til at bruge dem mod jer i ekstremt virkelighedstro scenarier!

Bliv klar til at møde pressen på alle platforme!

Dette kursus i medietræning tager udgangspunkt i kursistens egen kontekst, arbejdsplads og medietilstedeværelse. Det betyder, at underviseren allerede har lavet en grundig research, forberedt interviews til netop jeres situation og står klar til at give dig konkret feedback på jeres håndtering. I bliver blandt andet udsat for interviewtræning på tv og radio, live-interviews med snurrende kamera og spotlight samt redigerede interviews. Af samme årsag er der maks. 6 deltagere på kurset, så alle har god tid til at arbejde med de forskellige genrer og værktøjer.

Kursus af rigtig god kvalitet med en meget kompetent underviser. De praktiske øvelser var af virkelig høj kvalitet og meget givende – jeg har opnået en mere sikker optræden i medierne.

Kristian Næsted - Københavns Brandvæsen

Meget fint kursus. Jeg er ikke længere bange for at komme til at stå i en situation med pressen. Dette giver en afsmittende effekt til andre af mine jobområder, og resulterer blandt andet i en stærkere udstråling. Jeg vil gerne rose underviserne for at skabe en rar og tillidsfuld stemning, som skabte et ideelt rum for konstruktiv feedback. Alle kursister klarede sig derfor også godt på kursets afsluttende dag.

Anne Mette Lauridsen - FOA

Godt tilrettelagt kursus med inspirerende undervisere – de var engagerede og viste stor forståelse for netop min situation og hverdag. Nu kan jeg virkelig brænde igennem.

Ettie Trier Petersen - FOA

Kurset var af rigtig god kvalitet med en dygtig og erfaren underviser. Jeg har lært at håndtere pressen og det vil få stor betydning for mit fremtidige arbejde.

Søren Kristensen - Arbejdstilsynet

Kursets kvalitet var helt I top, og det vil have en stor indflydelse på mit arbejde i fremtiden. Underviseren var spot on med stor erfaring.

Peter Erling Nielsen - Ardagh Glass Holmegaard A/S

Det var et meget professionelt kursus og klart i niveau til vores gruppe af henholdsvis ledere, politikere og advokater.

Marlene Hother Gjedde - FOA

Underviser fra øverste skuffe!

Jens Meinhard Rasmussen - Skansi Offshore

Jeres udbytte

  • I får masser af praktisk træning i autentiske møder med pressen, så du trygt kan stille jer op foran kamera og journalister og levere skudsikker kommunikation i fremtiden.

  • Styrker jeres personlige gennemslagskraft, fordi i får konkret træning i særligt konflikthåndtering og pressede situationer i en PR-kontekst.

  • I får en grundig indsigt i journalisternes motivation og virkemidler, så i kan tilrettelægge din kommunikation efter deres agenda - uden at det bliver på bekostning af jeres budskab.

Din arbejdsplads' udbytte

  • Din arbejdsplads får en trænet og selvsikker talsperson, der kan varetage mødet med medierne både foran og bag kameraet og således løfte hele virksomhedens mediehåndtering.

  • Med jeres nye viden om storytelling, genrebestemmelser og andre medievirkemidler får din arbejdsplads langt mere kontrol over, hvordan I generelt fremstår i medierne.

  • Med jer ved roret er I rustet til at varetage en potentiel shitstorm, et kritisk interview eller en afsporet debat på en konstruktiv og professionel måde, der styrker jeres brand fremfor at svække det.

Programmet for kurset

Dag 1 – medieforståelse

  • Hvad skaber den gode historie? Vi ser på mediernes arbejdsvilkår og vinkling. I får viden om, hvordan i bedst samarbejder med journalister, og hvad der skal til for at blive en god kilde i medieverdenen.
  • Sådan leverer i et budskab enkelt, skarpt og inspirerende. Vi fokuserer på, hvad der er vigtigt i rollen som talsmand, og hvordan du arbejder med budskaber, der har gennemslagskraft.
  • Vi klæder jer på til interviewet. Gennem praktiske øvelser lærer i at håndtere interviewspørgsmål, journalistens vinkling og de forskellige interviewsituationer.

Dag 2 – interviewtræning

  • Bliv klogere på, hvilken interviewstrategi du skal vælge. Vi gennemgår kernebudskaber, dilemmakommunikation og det kritiske interview.
  • Hvordan håndterer i den særlige disciplin at stå foran et kamera? I lærer, hvordan i håndterer tv-interviewet, og hvordan i samarbejder med et tv-hold.
  • Er i kedelig eller karismatisk? Vi stiller skarpt på betydningen af en personlig kommunikationsstil, kropssprog og troværdighed.

mini mba, Steen hildebrandt

Kursets underviser tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at i får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at i efter kurset let kan bruge jeres nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor i er – så i nemt kan skabe endnu større værdi for jer selv og for jeres arbejdsplads.

Tilmeld jer kurset, og få en gratis miniguide!

Når I tilmelder jer dette kursus, sender vi jer vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får I enkle tips til, hvordan I får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle jeres fremtidige kurser.

Skal vi skræddersy et kursus til jer?

Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk  Direkte: 3175 2054

Underviser hos Aros Business Academy, Vibeke Hartkorn

Vibeke Hartkorn

Vibeke er en erfaren medietræner, og hun har som kommunikationsrådgiver hjulpet mange organisationer igennem mediemøllen; senest topdirektører i TDC og Coca Cola, Forbrugerombudsmanden og flere andre offentlige ledere. Vibeke kender også medierne fra den anden side som nyhedsjournalist gennem mange år, senest som vært på DR´s TV Avisen og Deadline.

Hun er desuden trænet i USA i kropssprog og dialog- og relationsteknikker. Vibeke er kendt for altid at være up to date med den nyeste viden om, hvordan man bedst håndterer og påvirker medierne.

vibeke@arosbusinessacademy.dk

Fuld profil
Anders Koch, underviser på medietræning

Anders Koch

Anders er en erfaren kameramand og fotograf. Han har arbejdet bag kameraet i de sidste 25 år og har blandt andet været hos både DR, TV2 og SBS.

Anders har optaget i vidt forskellige miljøer, og han har prøvet kræfter med alt fra filmning ud af flyvende helikoptere til et hektisk (men dog mere jordnært) nyhedsstudie.

Anders’ ekspertise bag kameraet er din kilde til en bedre forståelse for medierne, og han kan give dig en klar indsigt i, hvad kameraholdet ville ønske du vidste, før du kom i studiet.

andersk@aroskurser.dk 

Fuld profil

Pris

Skræddersyet kursus afholdt hos jer!

Kontakt os og få et tilbud

Kurset vil blive skræddersyet efter jeres behov og tilpasset efter, hvor mange I ønsker at deltage.

Ny dato på vej

Er du interesseret i dette kursus?

Kontakt os, og hør om mulige datoer

Kursuskategorier

Loading