Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. en miniguide om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under kurset. Betaling 21 dage før kursusstart.
Kursets målgruppe
Dette kursus i praktisk PR er for dig, der allerede har erfaring med PR-arbejdet og trænger til en brush-up og for dig, der skal i gang med det. Du er fx:
Salgs- eller marketingmedarbejdere
Selvstændige eller iværksættere
Kommunikations- og informationsmedarbejdere i en virksomhed, kommune, organisation eller forening.
Du lærer at arbejde systematisk og målrettet med synlighed
Den helt store gevinst ved redaktionel omtale er i virkeligheden, at det er andre end dig og din virksomhed, der vurderer, om historien er god. Det øger troværdigheden – men det gør det også sværere at arbejde med. På dette kursus lærer du at forstå, hvad der er en god historie på mediernes præmis – og at finde og udforme den i din egen virksomhed. Du lærer også at tænke bredere end medieomtale.
Du lærer at arbejde praktisk med PR
Øvelserne på kurset tager afsæt i din virksomhed og dine egne ideer, og du kommer til at arbejde praktisk med at vinkle og skrive. Du kommer også til at præsentere ideer til PR-historier mundtligt – og får feedback på både indhold og præsentation. Alt sammen for at du skal blive bedre til at arbejde hands-on med at finde, planlægge og eksekvere PR, så dine nye færdigheder kan implementeres i din virksomhed.
Fantastisk kursus. Det var meget motiverende og relevant. Jeg har forøget mit kendskab til branchen, og jeg har fået øjnene op for potentialet inden for PR. Underviseren var dygtig til at tilpasse sit stof til os som kursister, og det gjorde undervisningen mere personlig og specifik.
Ann Charlott Lade - Interface
Virkelig relevant og tilbundsgående kursus. Inspirerende og sjov underviser, der formåede at klæde os rigtig godt på – på kun to dage. Jeg har fået perspektiver på pressestrategien, og nu går jeg også til opgaven med en helt anden og meget mere lystpræget tilgang. Underviseren gav mig virkelig blod på tanden til arbejdet – hendes fantasi og indlevelsesevne i forhold til os kursister var så beundringsværdig. Hendes evne til at tilpasse stoffet til lige netop mig og min arbejdsplads var helt utrolig.
Ane Svane Bentin - Hejmdal Privathospital
Intensivt og udbytterigt forløb. Underviseren var en kilde til stor inspiration, erfaring og lærdom, og derfor blev kursuskvaliteten virkelig høj. Jeg har virkelig fået mod på at komme i gang, og jeg har fået nedbrudt nogle barrierer og forestillinger omkring mig selv og min arbejdsplads. Virkelig konstruktivt, med potentielt stor indflydelse.
Nina Johansen - Ekspres Bank
Det var en inspirerende og positiv kursusoplevelse. Jeg følte virkelig, at kurset var skræddersyet til mit behov. Kurset var præget af en kontant, humoristisk og inspirerende underviser.
Anne-Grethe Rosted - Faxe Kommune
Det var et virkelig godt kursus, hvor der blev taget rigtig god hånd om kursisterne. Jeg har lært nye ting, jeg helt klart vil tage med mig videre, men det vigtigste jeg kan tage med, findes dog i min mave. Nemlig i form af en fornemmelse, som har overbevidst mig om, at PR ikke behøver være en intimiderende aktivitet, og at jeg faktisk godt kan finde ud af det.
Simon Pilegaard - Energy Cool
Dit udbytte
Du får indblik i og forståelse for journalistikkens metode og præmis, så du kan arbejde troværdigt og sikkert med PR og med at finde ind til kernen i en sag.
Du får en bedre forståelse for, hvad der virker og ikke virker i medierne, så du kan lægge og eksekvere realistiske PR-planer.
Du lærer at vinkle og formulere skarpt - det giver bedre gennemslag både i medierne og på virksomhedens egne platforme.
Din arbejdsgivers udbytte
Din virksomhed får en medarbejder, der er endnu bedre til at finde og skrive PR-materiale - troværdigt og skarpt.
Din virksomhed opnår større sandsynlighed for redaktionel omtale og bedre forudsætninger for gennemslag på sociale medier.
Din virksomhed får en PR-plan, der kan udvikles og implementeres direkte.
Program for kursets første dag
Indblik i journalistens værktøjskasse – oplæg og diskussion
Hvad rager det mig: Derfor er det en god ide at tage afsæt i modtageren – uden at glemme afsenderen
Den gode historie: Redaktionsmøde med afsæt i jeres egne ideer
Skriveøvelse: Den gode pressemeddelelse
Oplæg og øvelse: Fokus på rubrik, underrubrik og indledning
Oplæg og øvelse: Ryd op i sproget og gør det aktivt og fængende
Oplæg og øvelse: Skriv den samme historie til et digitalt medie.
Program for kursets anden dag
Sådan arbejder du med at finde og udvikle historier i din organisation
PR-planen som værktøj
Redaktionsmøde: Udvikling af en PR-ide med afsæt i din egen virksomhed
PR-pitchen: Formulering på skrift
PR-pitchen: Mundtligt med feedback
Opsamling: Diskussion af, hvordan de nye vaner og værktøjer kan forankres.
Kursets underviser tager hånd om din læring!
For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.
Tilmeld dig kurset, og få en gratis miniguide!
Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.
Skal vi skræddersy et kursus til jer?
Vi afholder hver dag skræddersyede kurser og uddannelser ude hos kunderne. Og vi vil også rigtig gerne hjælpe jer! Tag en snak med os på tlf. 70 278 279 eller skriv til uddannelseschef Anders Rosenlund på ar@arosbusinessacademy.dk. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info.
Henrik er medejer og direktør i et kommunikationsbureau. Han er uddannet journalist i 2002 og har arbejdet på Politiken og Ritzau som bl.a. erhvervsjournalist og politisk reporter og redaktør. Fra 2011 til 2014 har han været særlig rådgiver for hhv. udenrigs- og erhvervsminister. Som journalist har han skrevet tusindvis af nyheder, portrætter, interviews og baggrundshistorier, og som rådgiver er han vant til at bistå virksomheder og organisationer med pressehåndtering og relationer til presse, offentlighed og interessenter.
Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. en miniguide om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under kurset. Betaling 21 dage før kursusstart.
Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder om kommunikation GRATIS!
Tilmeld dig vores nyhedsbrev (som 28.576 andre videbegærlige), og få dit eksemplar af vores e-bog “99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation” – samt tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre. Ved tilmelding accepterer du vores databetingelser.
Tak for din tilmelding!Vi har sendt en mail med link til download af e-bogen. Du kan også hente den her:DOWNLOAD E-BOGEN