calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Aros Business Academy Blog

Sådan nudger du dig til et bedre arbejdsmiljø

Du kender nok eksemplet med de grønne fodspor på fortorvet eller fluen i pissoiret. Men hvordan omsætter man dem lige til en dansk arbejdskontekst? Her er 5 eksempler på, hvad nudging også er – og hvordan du kan bruge det på din arbejdsplads. Nogen forbinder nudging med fx rygestopkampagner, andre ser det som en måde at manipulere folk til […]

313

Undskylder du for meget? (de 5 alternativer til auto-undskyldninger)

Selvfølgelig skal du sige undskyld, hvis du har fornærmet eller såret nogen. Men har du en tendes til at undskylde per refleks? Så kan du skifte auto-undskyldningerne ud med disse 5 alternativer. Ifølge erhvervsmagasinet Forbes er der opstået et fænomen på arbejdspladser, hvor dygtige medarbejdere undskylder for ting, der egentlig ikke kræver en undskyldning. Og […]

1431

Vi afliver 5 myter om præsentationsteknik!

Der findes masser af nyttige tips og tricks til at holde gode taler eller præsentationer. Desværre drukner mange af dem i forfejlede opfattelser af, hvad en god taler er eller skal kunne. Vi gør op med 5 af de hyppigste myter om præsentationsteknik, som afholder dig fra at blive en sublim taler!  1. Du er […]

1538

De 10 typiske fejl, du begår, når du ansætter

Hvorfor ender nogle rekrutteringsprocesser med at koste organisationen dyrt i både penge, tid og frustrationer? Hvor svært kan det egentlig være at rekruttere? Ret svært, viser erfaringerne – både vores egne og vores kunders. Og det er der faktisk 10 gode (og desværre ret udbredte) grunde til. Vi har spurgt rekrutteringsekspert og underviser på Recruitment […]

1670

Er du leder, uden at være chef?

Du er ikke rigtig chef, men heller ikke rigtig medarbejder. Og samtidig er du lidt begge dele på én gang. Du har både visioner og ansvar, men det kniber lidt med tilslutningen fra dine kolleger. Her er 3 tips til at ændre på det! Den moderne arbejdsplads har gjort traditionelle hierarkiske strukturer til en saga […]

906

Undgå disse 9 typer autosvar, når du går på juleferie

Julen er autosvarenes fest! Der er mange måder at markere, at du er gået på ferie – nogle mere hensigtsmæssige end andre. Så inden du slår tifingersystemet løs i Outlook, bør du måske lige læse et par eksempler fra det virkelige liv. Så ved du i hvert fald, hvad du IKKE skal skrive. Her har […]

4585

Sådan øger du din værdi med 50 % (ifølge verdens 3. rigeste mand)

Ifølge en af verdens rigeste mænd, Warren Buffet, kan du øge din værdi på arbejdspladsen med én altafgørende investering: Dine kommunikationsevner!  Siger navnet Warren Buffett dig noget? Måske ikke lige umiddelbart, men med sine formidable 550 milliarder kroner er 88-årige Warren Buffett blandt verdens rigeste mænd – og i øvrigt lidt af en forretningsmogul. Gennem […]

1312

3½ gode grunde til at tage en kollega med

Medmindre du ligefrem ser dit kursus som en flugt væk fra kollegerne, skal du overveje at tage en kollega med på dit kursus. Der er nemlig 3½ overraskende gode grunde til, at du skal tage en makker under armen, når du skal ud i verden for at blive klogere.   1. Du får en allieret, […]

555

Steen Hildebrandt tildeles anerkendt litteraturpris

Vi tillader os sgu lige at prale lidt. For vores gode ven og nære samarbejdspartner Steen Hildebrandt har netop fået tildelt Dansk Forfatterforenings Faglitterære Pris 2018. Dansk Forfatterforenings Faglitterære Pris er en anerkendt hæderspris, der hvert år overækkes til forfattere, der formidler kompliceret materiale for en bred målgruppe. I år er vi særligt stolte, da […]

727

10 tips til vellykket assertiv kommunikation

Assertiv kommunikation er essentielt for en god og dynamisk arbejdsplads og sikrer gode kunderelationer. At kommunikere assertivt handler om, at kommunikere effektivt, klart og positivt og hjælper dig til, at skære igennem med dine ønsker og behov. Vi har samlet 10 råd til, hvordan du kan implementere assertiv kommunikation på din arbejdsplads: 1. Skab debat […]

617

Vis flere indlæg

Loading