calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Kursus: Medietræning – sådan tackler I pressen!

Ved I, hvordan du skal udtale dig til medierne? Det kan være svært at fatte sig i korthed i en presset situation. På dette kursus lærer I alt om de forskellige spilleregler, der gælder i medierne.

På dette kursus lærer I at:

  • håndtere kritiske og insisterende journalister
  • være kortfattet og præcis
  • blive interviewet til tv, radio og aviser
  • forstå de forskellige interviewgenrer
  • tænke som en journalist
  • planlægge jeres mediemedvirken
  • blive bevidste om jeres kropssprog, jeres stemmeføring og jeres personlige gennemslagskraft.

Tag på kursus i "Medietræning – sådan tackler I pressen!" ligesom medarbejdere fra:

97,9 %

af deltagerne mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Næste kursus

26. - 27. september kl. 9-16 Tilmeld
Aros Konference, København
Se flere datoer
14.900 kr. ekskl. moms

Hvem bør deltage på dette kursus?

Dette kursus er til jer, der ønsker at have gennemslagskraft i medierne, og i særlig grad jer, der skal repræsentere jeres virksomhed i pressen eller på andre medieplatforme.

Håndter mediemaskinen

Hvorfor henvender journalisten sig? Hvordan fremmaner man den gode historie i medierne? Og hvorfor sælger negative historier bedst?

I dag går der ikke mange øjeblikke, fra journalister snakker med jer, til historien er på forskellige medieplatforme. Derfor er det vigtigt at have indsigt i mediemaskinens mekanik – så kan I håndtere medierne, så de ikke mishandler jer.

Få gennemslagskraft

Vi skræddersyr mediekurset til jer, så I forstår, hvordan medierne arbejder. I den forbindelse vil I blive trænet i interviewteknik på tv og radio, samtidig med, at der trækkes på en række cases fra den virkelige verden.

Kursus af rigtig god kvalitet med en meget kompetent underviser. De praktiske øvelser var af virkelig høj kvalitet og meget givende – jeg har opnået en mere sikker optræden i medierne.

Kristian Næsted - Københavns Brandvæsen

Meget fint kursus. Jeg er ikke længere bange for at komme til at stå i en situation med pressen. Dette giver en afsmittende effekt til andre af mine jobområder, og resulterer blandt andet i en stærkere udstråling. Jeg vil gerne rose underviserne for at skabe en rar og tillidsfuld stemning, som skabte et ideelt rum for konstruktiv feedback. Alle kursister klarede sig derfor også godt på kursets afsluttende dag.

Anne Mette Lauridsen - FOA

Godt tilrettelagt kursus med inspirerende undervisere – de var engagerede og viste stor forståelse for netop min situation og hverdag. Nu kan jeg virkelig brænde igennem.

Ettie Trier Petersen - FOA

Kurset var af rigtig god kvalitet med en dygtig og erfaren underviser. Jeg har lært at håndtere pressen og det vil få stor betydning for mit fremtidige arbejde.

Søren Kristensen - Arbejdstilsynet

Kursets kvalitet var helt I top, og det vil have en stor indflydelse på mit arbejde i fremtiden. Underviseren var spot on med stor erfaring.

Peter Erling Nielsen - Ardagh Glass Holmegaard A/S

Det var et meget professionelt kursus og klart i niveau til vores gruppe af henholdsvis ledere, politikere og advokater.

Marlene Hother Gjedde - FOA

Underviser fra øverste skuffe!

Jens Meinhard Rasmussen - Skansi Offshore

Deltagernes udbytte

  • Deltagerne får gennemgribende indsigt i mediernes mekanik, og de øger deres forståelse for den udfordring, de står overfor. Derfor bliver de også mere sikker i jeres kommunikation

  • Deltagerne får konkrete redskaber, som de kan bruge i mødet med medierne. Kombineret med deres ekspertviden om mediekommunikation, bliver de i stand til at vælge de rigtige redskaber i de rigtige situationer

  • Deltagerne får masser af praktisk træning – og det er guld værd. De bliver testet i mediernes forskellige kneb foran en benhård interviewer og foran rullende kamera. På den måde er de bedre rustet til jeres næste mediemedvirken.

Jeres udbytte

  • I får en vigtig ekspertressource, fordi I kan fungere som en regulær vidensbank for andre i virksomheden, der skal møde medierne

  • I får evnerne til at blive en vigtig del af virksomhedens samlede mediestrategi, og I bliver i stand til at fungere som virksomhedens ansigt udadtil

  • Jeres faglige viden kombineret med jeres praktiske evner, ruster jer også til at arbejde med mediestrategien internt i virksomheden.

Kursusprogrammet for dag 1

Personlige fremtoning og gennemslagskraft.

  • Hvad skaber den gode historie? Vi ser på jeres medievirkelighed. Du vil lære om aktuelle medietendenser, journalisten hensigter og de 5 nyhedskriterier.
  • Bliv klædt på til interviewet! Vi lærer om de forskellige interviewtyper og arbejder med kontrakten gennem praktiske øvelser.
  • Skab positiv indlevelse gennem åbenhed. Vi arbejder med budskabstræning, de aktuelle trends og storytelling.

Kursusprogrammet for dag 2

Mediet og journalistens tankegang

  • Du skaber mening når du rammer folks følelser og logik. Vi arbejder med værdier, empati, logik og budskabstræning.
  • Vi arbejder med din rolle som talsmand. Du får konkrete råd til, hvordan Du tackler selve interviewet, herunder det kritiske interview.
  • Er du kedelige eller karismatisk. Vi arbejder med personlig kommunikationsstile, kropssprog og troværdighed.

mini mba, Steen hildebrandt

Kursets undervisere tager hånd om jeres læring!

For os handler alting om, at I får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til jeres forudsætninger og behov før kursusstart. Efter kurset sørger underviserne for, at I let kan bruge jeres nye redskaber og jeres nye viden der, hvor I er.

Tilmeld jer kurset, og få en gratis miniguide!

Når I tilmelder jer dette kursus, sender vi jer vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får I enkle tips til, hvordan I får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle jeres fremtidige kurser.

Skal vi skræddersy et kursus til jer?

Vi afholder hver dag skræddersyede kurser og uddannelser ude hos kunderne. Og vi vil også rigtig gerne hjælpe jer! Tag en snak med os på tlf. 70 278 279 eller skriv til uddannelseschef Anders Rosenlund på anders@arosbusinessacademy.dk. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info.

Vibeke

Vibeke er en erfaren medietræner, og hun har som kommunikationsrådgiver hjulpet mange organisationer igennem mediemøllen; senest topdirektører i TDC og Coca Cola, Forbrugerombudsmanden og flere andre offentlige ledere. Vibeke kender også medierne fra den anden side som nyhedsjournalist gennem mange år, senest som vært på DR´s TV Avisen og Deadline.

Hun er desuden trænet i USA i kropssprog og dialog- og relationsteknikker. Vibeke er kendt for altid at være up to date med den nyeste viden om, hvordan man bedst håndterer og påvirker medierne.

Fuld profil

Charlotte

Charlotte er om nogen ekspert udi mediernes mekanik. Foruden at have studeret kommunikation og journalistisk i USA, har hun mange års erfaring som både journalist og medietræner.

Hun har også været tv-vært på en række økonomiske og politiske tv-magasiner. Din underviser har altså fuldt kendskab til den anden side af mikrofonen.

Fuld profil

Anders

Anders er en erfaren kameramand og fotograf. Han har arbejdet bag kameraet i de sidste 25 år og har blandt andet været hos både DR, TV2 og SBS.

Anders har optaget i vidt forskellige miljøer, og han har prøvet kræfter med alt fra filmning ud af flyvende helikoptere til et hektisk (men dog mere jordnært) nyhedsstudie.

Anders’ ekspertise bag kameraet er din kilde til en bedre forståelse for medierne, og han kan give dig en klar indsigt i, hvad kameraholdet ville ønske du vidste, før du kom i studiet.

Fuld profil

Pris

14.900 kr.

Varighed: Efter aftale (vi anbefaler 2 dage)

Næste kursus

26. - 27. september kl. 9-16 Tilmeld
Aros Konference, København

Kursuskategorier

Loading