calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Tilmeld dig Aros Blog ligesom 28.576 andre videbegærlige!

Bliv effektiv OG sund: Hold pause

Lær, hvordan du får 25 timer i døgnet på vores Kursus: Personlig planlægning og effektivitet

Du har sikkert hørt eller brugt udtrykket workaholic om enten dig selv eller en, du kender. Typen, der nærmest virker afhængig af sit arbejde og sagtens kan finde på at springe frokosten over for at lave en opgave.

Hvis man nu har meget travlt, kan det også være fristende. Hvad gør en lille halv time, hvis man til gengæld kan møde ind til en tom indbakke i morgen? Det er imidlertid ikke heeelt så simpelt det dér med effektivitet.

Prioritér dine pauser

Få endnu flere tips til din planlægning

Du kan få alle de tricks om planlægning, som du skal bruge for at blive virksomhedens mest effektive medarbejder. Det sker på kurset Personlig planlægning og effektivitet, hvor du på en enkelt dag får de mest effektive teknikker af vores ekspert.

Se datoer og tilmeld dig her.

Arbejde efterfulgt af mere arbejde giver ikke nødvendigvis de bedste resultater. Undersøgelser har vist, at produktiviteten falder, jo længere der går mellem arbejdspauserne. Det er derfor en god idé at skemalægge faste tidspunkter i løbet af din arbejdsdag. Hjernen er simpelthen bare ikke bygget til at være fokuseret 8 timer i træk.

Faktisk kan den kun yde sit optimale i ca. 45-50 minutter ad gangen. Du kan derfor med fordel holde fem minutters pause en gang i timen, hvor du tvinger dig selv til et break fra skærmen. Du skal behandle pausen som en hver anden opgave på din to-do-liste. Skemalagte pauser, der prioriteres lige så højt som arbejde, er sværere at springe over eller glemme, når man har travlt.

Forsøg gerne at være en smule aktiv i dine pauser. I stedet for at læse netavis eller spille spil på din iPhone, så stræk benene. Tag en tur rundt i kontoret, eller gå ud og hent kaffe. Det vil overraske dig, hvor meget fysisk aktivitet kan gøre – både for dit fokus, men også for dit mentale helbred generelt.

Tag del i diskussionen

Loading
Hent GRATIS e-bog om kommunikation!

Hent GRATIS e-bog om kommunikation!

Gør som 15.347 andre: Tilmeld dig vores blog, og få gratis vores e-bog "99+1 hemmeligheder om kommunikation"!

Din tilmelding er modtaget. Vi sender e-bogen til dig inden for få minutter.