Tips fra “PR i praksis”: Kom i kontakt med medierne
Lær at fortælle gode historier og budskaber og at udnytte medierne til billig markedsføring på vores Internt kursus: PR i praksis
Kommunikation i medierne handler i høj grad om at finde den rigtige fortælling. Hvad skal dit firma og din kommunikation associeres med? Hvilke værdier og buzzwords vil I fremhæve i jeres PR og markedsføring?
- PR uden målgruppe er spildt arbejde → Du skal forstå jeres målgruppe. Hvem vil du have fat i? Og hvad lægger netop den gruppe mennesker vægt på?
- Skab den gode historie → Den skal fange mediernes og målgruppens opmærksomhed. Tænk over, hvordan dit foretagende kan blive ved med at få opmærksomhed i medierne, men skab ikke for mange historier. Så mister de nemlig identitet og effekt.
- Tænk i billeder → Når du udvikler PR-strategier og lægger rammen for historierne, skal du tænke visuelt. Billeder er et effektivt værktøj, der kan give dit PR-arbejde et ansigt, og som hurtigt fremkalder følelser og reaktioner.
- Brug mediernes fokus → For hvert medie er der en vinkel og en fortælling. Der er fagblade, dameblade, morgenaviser, det bløde tv-program, specialmedierne etc. Vil du ramme ét medie eller favne bredt?
Klik her, og se alle vores (cirka 2 mia.) kurser og korte uddannelser!
Her er et lille udsnit af de allermest populære af dem:
- Mini MBA i Sustainability Management (6 måneder)
- Mødeledelse og facilitering (2 dage)
- Assertiv kommunikation (2 dage)
- Aros Mini MBA – Lederuddannelse (6 måneder)
- At lede andre uden at være chef (3 dage)
- MasterClass i Psykologi (6 måneder)
- Nudging og adfærdsdesign (2 dage)
- Aros Proceslederuddannelse (6 dage)
- Kursus i konflikthåndtering (2 dage)
- Præsentationsteknik med gennemslagskraft (2 dage)
- Aros Projektlederuddanelse (IPMA) (12 dage)
- Den Intensive Projektlederuddannelse (6 dage)