calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Mini MBA i Marketing Management

Sæt fart på din marketingkarriere, og tag dit marketingarbejde til næste niveau med denne intensive og ambitiøse uddannelse, hvor du går i helikopterperspektiv på dit eget arbejde og får masser af ny viden, indsigt og værktøjer. Mød 4 førende danske eksperter over 6 spændende måneder, hvor du arbejder både teoretisk og praktisk med marketing og marketingledelse.

De 8 bedste grunde til at tage marketinguddannelsen:

  1. Du får 6 intensive undervisningdage (over 6 måneder) på nogle af landets bedste konferencesteder
  2. Du bliver undervist af 4 førende eksperter, der er toneangivende inden for marketingbranchen
  3. Du bliver fuldt opdateret på den nyeste viden og de nyeste metoder og værktøjer inden for marketing
  4. Du lærer at arbejde langt mere stategisk med jeres marketing
  5. Du får det forkromede overblik, der gør dig i stand til at se muligheder for at forbedre marketingarbejdet på din arbejdsplads
  6. Du får tildelt en studiegruppe under uddannelsen og får desuden en bogpakke til en værdi af 2.500 kr.
  7. Og endelig: Du bliver en langt mere værdifuld medarbejder, og du får papir på dine nye kompetencer

Vi afholder kurser og uddannelser for hele erhvervslivet, bl.a. ...

  • Vestas logo
  • Velux logo
  • Folketinget logo
  • Scleroseforeningen
  • Aarhus Kommune logo
  • kursus, kurser, efteruddannelse, uddannelse, kompetenceudvikling
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Tilmeld dig uddannelsen

Startdato: 26. oktober kl. 9.00-17.00 Tilmeld
Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 26 oktober
Modul 2: 23. november
Modul 3: 12. december
Modul 4: 18. januar
Modul 5: 1. marts
Modul 6: 29. marts

Comwell Copenhagen Portside
Startdato: 27. oktober kl. 9.00-17.00 Tilmeld
Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 27 oktober
Modul 2: 24. november
Modul 3: 15. december
Modul 4: 19. januar
Modul 5: 2. marts
Modul 6: 30. marts

Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
Se flere datoer
34.500 kr. ekskl. moms
Kurset kan også holdes hos jer – se mere her

Hvem bør deltage på Mini MBA i Marketing Management?

Uddannelsen er for dig, der allerede arbejder med marketing, men gerne vil arbejde endnu mere professionelt og strategisk med emnet. Du er for eksempel ansat som marketingmedarbejder, marketingassistent, brand manager, digital marketing specialist eller marketingchef.

Det er ingen formelle adgangskrav til “Mini MBA i Marketing Management”.

 

Som ingen anden marketinguddannelse

Før vores marketinguddannelse så dagens lys, kunne man som ambitiøs og passioneret marketingmedarbejder gå to veje for at styrke sin viden og færdigheder inden for markedsføring: Man kunne vælge helt korte kurser om specifikke emner. Eller man kunne vælge en bredere akademiuddannelse eller diplomuddannelse, men over 1-2 år. “Mini MBA i Marketing Management” placerer sig midt imellem disse muligheder: Den behandler marketingfeltet bredt og giver dig det, du skal vide for at styrke dit marketingarbejde, men på blot 6 måneder, hvor du har tid til at passe dit almindelige arbejde samtidig.

Kom et spadestik dybere i dit arbejde med marketing!

Hverdagen i en marketingafdeling er ofte præget af skarpe deadlines og eksekvering af nye kampagner, og der er sjældent tid og plads til at stoppe op og gå i helikopterperspektiv på marketingarbejdet. “Mini MBA i Marketing Management” giver dig mulighed for at gå et spadestik dybere i dit arbejde med marketing. Du præsenteres for en masse ny teori. Du får indblik i, hvad andre gør. Du får andres blik på det, du selv gør. Og vi støtter dig i at bruge al din nye viden og dine nye perspektiver på at styrke jeres marketingstrategier og marketingkampagner.

markedsføring uddannelse

Undervisning, studiegrupper, pensum og eksamen – sådan er uddannelsen opbygget!

“Mini MBA i Marketing Management” er bygget op over 6 moduler med i alt 6 undervisningsdage. Udover undervisningsdagene mødes du med en studiegruppe fem gange under forløbet og arbejder i studiegruppen videre med, hvordan du kan integrere dét, du har lært på det foregående modul, i din egen praksis. Der er desuden cirka 1.800 siders læsning, du skal omkring gennem de fseks måneder, uddannelsen strækker sig over. Marketinguddannelsen afsluttes med en kort skriftlig eksamen (6 sider), der tager udgangpunkt i din egen praksis.

 

Dit udbytte af marketinguddannelsen

  • Du kommer et spadestik dybere ift. marketing og får udfordret din vanetænkning og antagelser i forbindelse med dit marketingarbejde.

  • Du bliver undervist af nogle af landets førende marketingeksperter, der sikrer, at du får et mærkbart kompetenceløft, du kan trække på gennem resten af din karriere.

  • Du styrker din værdi for arbejdspladsen markant, idet du bliver i stand til at gennemføre mere komplekse og professionelle marketingkampagner.

Din arbejdsgivers udbytte af marketinguddannelsen

  • Din arbejdsplads får en stærk ressource, der kan træffe strategiske marketingbeslutninger baseret på solid teoretisk viden og praktisk know-how.

  • Din arbejdsplads får en medarbejder, der kan gennemskue komplekse marketingmæssige problemstillinger og finde de bedste løsninger.

  • Med stærkere marketingkampagner får din arbejdsplads mulighed for at styrke sit brand (og dermed bundlinjen).

markedsføring uddannelse

Uddannelsens modul 1:

Corporate strategy og brand-positionering

Vi slår tonen an med at sætte virksomhedens brand-position i en større kontekst, hvor markedspositionen ses som udgangspunkt for en lang række afhængigheder i den moderne organisation. Vi vil se på brands som værende blandt virksomhedens vigtigste strategiske aktiver og dermed blandt de primære kilder til konkurrencemæssig fordel og vækst, herunder hvordan man bør se brandets strategi mere helhedsorienteret og tværfunktionelt. For at lykkes er det afgørende hvordan positionen udleves igennem positionerende handlinger og kommunikation til både kunder, medarbejdere, ejere og samfund.

Temaer, vi behandler på marketinguddannelsens første modul:

  1. Værdien af brands
  2. Brandet som ledelsesværktøj
  3. Hvordan udvikler man profitable brand-positioner?

Underviser: Morten Kjær, CEO hos NoA Consulting.

markedsføring uddannelse

Uddannelsens modul 2:

Operationel marketing & kreativ udvikling

Der har i mange år været fokus på, at marketing skal kunne eksekveres ”full-funnel” – helt fra det strategiske til det taktiske niveau. Denne disciplin er ikke blevet mindre vigtig med dagens stærkt fragmenterede mediebillede. På marketinguddannelsens modul 2 behandler vi, hvordan man får skabt en god sammenhæng mellem det strategiske og det operationelle marketingarbejde.

Ofte hører man om ‘The Art and Science of marketing’. På resten af uddannelsen arbejder vi primært med ‘the science of marketing’, men på modul 2 arbejder vi også med ‘the art of marketing’, eller kunsten at skabe et stærkt kreativt udtryk. Så hvordan skriver man en god briefing? Hvordan omdanner man sin strategi til et stykke marketing, der rører os, og som vi kan huske og påskønner? Da det danske brand-landskab er kendetegnet ved mange udfordrere og få markedsledere, vil vi også se på, hvordan man som brand kan eksekvere en ‘Challenger brandstrategi’.

Temaer, vi behandler på marketinguddannelsens andet modul:

  1. Hvordan forbrugere tænker og beslutter
  2. Vigtigheden af at balancere rationelle og emotionelle faktorer i sin markedsføring
  3. Den gode proces fra analytisk fundament til virkningsfuld kreativitet

Underviser: Morten Kjær, CEO hos NoA Consulting.

markedsføring uddannelse

Uddannelsens modul 3:

Tidsånd, trends og forbrugeradfærd

Som marketingprofessionel skal du selvsagt kunne forstå tidsånden, de største trends og ikke mindst kunders adfærd og købsadfærd. Men hvordan tegner du mest effektivt et billede af eksisterende og mulige nye kunder? Hvordan sikrer du dig, at I målretter jeres markedsføring de rette målgrupper? Hvordan rammer du plet i tidens trends og tone? Og hvilke værktøjer kan hjælpe dig i arbejdet?

Temaer, vi behandler på marketinguddannelsens tredje modul:

  1. Købsadfærd i et omnichannel perspektiv – hvad kræves der?
  2. Livsfasesegmentering – et supplement til klassiske segmenteringsmodeller
  3. Tidsåndsforståelse – tips og tricks til at afkode tidsånd, værdier og holdninger
  4. Crash course i trendforskning – hvor og hvordan finder man trends?
  5. De største forbrugertrends – hvad er de og hvordan tapper man ind i dem?
  6. Grøn forbrugeradfærd – buzz eller business?

Underviser: Louise Byg Kongsholm, CEO hos pej gruppen, scandinavian trend institute

markedsføring uddannelse

Uddannelsens modul 4:

Kampen om digitale markedsandele / digitalisering

Vi er i en tid,  hvor konkurrencesituationen er mere intens end nogensinde, og hvor der er et stort udskilningsløb i gang. Men det er også en tid, hvor potentialet aldrig har været større, hvis man prioriterer rigtigt. Vinderne er uden tvivl de virksomheder, som forstår at omstille sig og bruge digitaliseringen, som en katalysator for vækst. På modul 4 arbejder vi med, hvordan man vinder kampen om de digitale markedsandele, og hvad det kræver at være konkurrencedygtig i nutidens marked. Du får en strategisk indflyvning til, hvordan I får succes med jeres digitale investeringer, og hvad I skal være særligt opmærksomme på i processen.

Temaer, vi behandler på marketinguddannelsens fjerde modul:

  • Strategiske muligheder og trusler ved digitalisering
  • Risiko / afkast perspektiver
  • Ressourceallokering og effekt
  • Mekanismerne i markedet
  • Insourcing vs. outsourcing
  • Basesalg vs. taktisk salg
  • Eksportmuligheder.

Underviser: Mads Jensen, CEO hos MadeAbout Consulting.

markedsføring uddannelse

Uddannelsens modul 5:

Markedsorientering & go-to-market

På modul 5 anlægger vi en praktisk og handlingsorienteret vinkel på at tage produkter eller services til markedet. En nøglefaktor i dette omhandler skalérbarhed og kerneprocesser, så I ikke får bygget unødvendig kompleksitet undervejs. Samtidig dykker vi nærmere ned i, hvordan I løbende kan bygge på jeres effekt i markedet i takt med, at omsætningen øges.

Temaer, vi behandler på marketinguddannelsens femte modul:

  • Go-to-marked strategi
  • Skalerbarhed
  • Nøgleprocesser
  • Måling, ledelse og styring
  • Markedstilpasning og bureausamarbejder
  • Learning loop
  • Digital marketing.

Underviser: Mads Jensen, CEO hos MadeAbout Consulting.

markedsføring uddannelse

Uddannelsens modul 6:

Medie- og kanalstrategier

Modul 6 belyser de generelle spørgsmål om medieplanlægning og balancen mellem optimering af kortsigtet salg og langsigtet profitabel vækst. Vi vil belyse tilgange til effektivitet, ROMI, og hvordan man opsætter de rigtige kommunikations-, medie- og kanalmæssige succeskriterier for at kunne følge op på sin medieanvendelse og marketinginvestering.

Temaer, vi behandler på marketinguddannelsens sjette modul:

  • Omverden – Danskerne hader reklamer!
  • Medielandskabet i forandring
  • A.P. modellen
  • 60/40 reglen
  • Målgrupper og medier
  • ROMI
  • Salg- og marketing dashboard
  • Test af kommunikation
  • Brand Asset Valuator (BAV) modellen

Underviser: Arnt Gustafsson, leder af “Strategy & Analysis” hos Mindshare Danmark.

markedsføring uddannelse

Mulighed for betaling via Bruttolønsordning

Hvis du selv skal betale for marketinguddannelsen og er ansat et sted, kan du muligvis benytte Bruttolønsordningen. Den reducerer din samlede udgift (og koster ikke din arbejdsgiver noget). Ring til os på tlf. 70 278 279 eller skriv til info@arosbusinessacademy.dk for at høre mere om ordningen.

 

Morten Kjær, marketinguddannelse

Morten Kjær

Morten Kjær har mange års erfaring med marketing fra både reklamebureau, mediebureau og et internationalt konsulenthus. Til daglig er Morten CEO hos NoA Consulting og Partner i The North Alliance, hvor han rådgiver ledende danske og internationale virksomheder omkring kommercielle og marketingstrategiske problemstillinger.

Morten er en af initiativtagerne til The M List, der årligt portrætterer branchens 200 mest toneangivende profiler. Derfor er han en fast bestanddel af M-List Advisory Board og har de sidste 3 år siddet med i juryen til kåring af Årets CMO.

Fuld profil
Louise Byg Kongsholm, marketing uddannelse

Louise Byg Kongsholm

Louise Byg Kongsholm er trendforsker, forfatter og foredragsholder samt ejer af det skandinaviske trendinstitut pej gruppen.

Hun står blandt bag en række relevante bogudgivelser herunder ‘Total Ret@il‘ fra 2018 og ‘Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug‘ i 2020. Hun er desuden chefredaktør på TID & tendenser, 365DESIGN, TØJ og Retail Mag og skriver i en række eksterne magasiner. Hun holder foredrag i både Danmark og Norge og citeres ofte i pressen som trendforsker med speciale i trends, tidsånd, forbrugeradfærd, detailhandel, mode og interiør samt fødevarer.

Louise er uddannet cand.merc. med speciale i strategi og ledelse, har tidligere været ansat som strategikonsulent hos Lego og har været en del af pej gruppen siden 2007.

Fuld profil
marketing kursus, marketing uddannelse

Arnt Gustafsson

Arnt Gustafsson har arbejdet med marketing gennem mere end 30 år og er i dag leder af Mindshares afdeling for Strategi & Analyse, hvor han rådgiver inden for optimering af kommunikation, brand udvikling, målgrupper og medieeffektivitet.

Han er en stærk business-formidler og foredragsholder og har i mange år været ekstern lektor på Copenhagen Business School (CBS).

Hans mangeårige ekspertise inden for marketing (og hans navn i branchen) har gjort ham til jury til dette års Rambuk hos Danish Marketing Association.

Fuld profil
markedsføringsuddannelse

Mads Jensen

Mads Jensen har været marketingchef hos Bestseller og CCO hos Søstrene Grene. Hos Søstrene Grene var han desuden ansvarlig for virksomhedens digitale transformation og spillede en central rolle i virksomhedens udvikling og store internationale ekspansion.

Mads arbejder i dag som strategisk digitaliseringsrådgiver i egen virksomhed og betragtes som en af de førende kommercielle og digitale eksperter i landet. Han er desuden bestyrelsesmedlem i en række danske virksomheder.

Han har været på Berlingskes Talent100-liste og har fire år i træk været på Dansk Markedsførings M-List.

Mads har en kandidatuddannelse i Virksomhedskommunikation og Marketing fra Aarhus Universitet og er efteruddanet fra INSEAD.

Fuld profil

Pris

34.500 kr.

Priserne er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. bøger og kompendier og eksklusiv forplejning på alle marketinguddannelsens undervisningsdage. Betaling en uge før uddannelsens start.

Varighed: 6 måneder med blandt andet 6 undervisningsdage

Tilmeld dig uddannelsen

Startdato: 26. oktober kl. 9.00-17.00 Tilmeld
Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 26 oktober
Modul 2: 23. november
Modul 3: 12. december
Modul 4: 18. januar
Modul 5: 1. marts
Modul 6: 29. marts

Comwell Copenhagen Portside
Startdato: 27. oktober kl. 9.00-17.00 Tilmeld
Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 27 oktober
Modul 2: 24. november
Modul 3: 15. december
Modul 4: 19. januar
Modul 5: 2. marts
Modul 6: 30. marts

Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus

Kursuskategorier

Loading