calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Kursus: Kickstart jeres nyhedsbrev!

Giv jeres nyhedsbrev en flyvende kickstart på dette kursus, og lad jer guide af nyhedsbrev-guruen Emil, der har forandret nyhedsbrevskulturen markant i et utal af danske og internationale virksomheder, kommuner og styrelser.

På dette kursus lærer I at:

  • ramme netop jeres målgruppe og skabe nysgerrige læsere
  • øge antallet af abonnenter på nyhedsbrevet
  • snedkerere overskrifter, der fanger folk
  • udnytte nyhedsbrevets formidlings- og salgspotentiale
  • få konverteringsraten til at stige markant
  • vurdere det helt rette tidspunkt for udsendelsen af nyhedsbrevet
  • måle den effekt jeres nyhedsbrev har i målgruppen
  • maksimere jeres nyhedsbrevs effekt – sociale medier booster virkningen.

Tag et soloforløb i "Kickstart jeres nyhedsbrev!" ligesom medarbejde fra:

97,9 %

af deltagerne mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Pris

Kontakt os og få et tilbud

Priserne er eksklusive moms. Med i prisen får I bl.a. en miniguide om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under uddannelsen. Betaling en uge før uddannelsesstart.

Hvem bør deltage på dette kursus?

Dette kursus i digitale nyhedsbreve henvender sig både til jer, der står foran at skulle skrive jeres første nyhedsbrev og jer, der trænger til en opfriskning af håndværket eller savner ny inspiration.

I er måske:

  • marketingmedarbejdere
  • kommunikationsmedarbejdere
  • nyhedsbrevskribenter
  • ansatte med ansvar for kunde- eller brugerrelationer

Øg succesen af jeres nyhedsbreve allerede fra det næste!

At skrive et nyhedsbrev kræver ikke meget andet end en mailkonto, et budskab og nogle e-mailadresser med tidligere eller potentielle kunder. Det er en simpel og billig kommunikationsform, og det virker næsten for godt til at være sandt. Det er det også lidt, for hvis I vil opnå succes med jeres digitale nyhedsbreve, bliver I nødt til at have styr på, hvad der gør forskellen hos modtageren; Hvilke overskrifter får folk til at åbne mailen? Og hvorfor kan ”PS” være et af jeres allerbedste kort på hånden? Alt dette og mere til lærer I på kurset!

Nyhedsbrevet er en hel genre for sig selv

En af de største fejl man kan begå i arbejdet med digitale nyhedsbreve er at betragte det som et almindeligt informations- eller salgsbrev – det er det langt fra! Med nyhedsbreve gælder helt andre regler for opbygning og indholdsdisposition, og I skal tænke i formidlingsstrategi, storytelling, konverteringsrater og call-to-action. Gennem undervisning og casearbejde bliver I indført i nyhedsbrevets præmisser, og I lærer at måle den effekt, jeres nyhedsbrev skaber hos målgruppen. På den måde bliver I i stand til løbende at optimere jeres nyhedsbrev, også efter kurset.

Oplev lavineeffekten når nyhedsbrevene møder de sociale medier!

Hvis I formår at kombinere jeres indsats på jeres digitale nyhedsbrev med jeres virksomheds eller organisations tilstedeværelse på de sociale medier, kan I booste effekten af nyhedsbrevet betragteligt! Og mekanismen fungerer også omvendt. På kurset ser vi på, hvordan nyhedsbreve og sociale medier som Twitter og Facebook understøtter hinanden, og hvordan I kan maksimere jeres udbytte af vekselvirkningen.

Få hele pakken

Kurset indgår som selvstændigt modul på uddannelsen “Digital Markedsføring” (5 dage). I kan sagtens tage modulet for sig. Hvis I derimod tager hele uddannelsen lærer I endnu mere om content marketing, søgemaskineoptimering og andre ting, der spiller godt sammen med nyhedsbrevene. Så hvis I gerne vil have hele det strategiske overblik og den praktiske know-how, så læs om uddannelsen her: Digital Markedsføring.

Jeg lærte så meget, og jeg har virkelig hæftet mig ved, at jeg skal huske, at bruge alle de muligheder jeg har. Jeg kan bruge kurset hver gang, jeg skal skrive et nyhedsbrev, og underviseren havde virkelig styr på sine ting, og vidste hvad han talte om.

Mette Maria Przewlocka-Jensen - Kerteminde Bibliotekerne

Kursus af meget høj kvalitet med en dygtig og engageret underviser. Det bliver meget lettere for mig, at komme i gang med at skrive gode nyhedsbreve, og Emil var god til at relatere teorien til det, som jeg konkret arbejder med. Alt i alt et rigtig godt kursus!

Charlotte Jensen - Region Midtjylland

Rigtig godt kursus, som vil få stor indflydelse for mig.

Kirstine Simoni Faurholt - SEGES

Det var en positivt kursusoplevelse. Kurset var inspirerende, og jeg har fået mange gode fif og input med hjem.

Jørgen Bagger - DI-Teknik

Super godt og meget relevant kursus, hvor jeg har lært hvordan jeg kan optimere mit nyhedsbrev.

Lisette Andersen - Håndværksrådet

Kurset var af høj kvalitet! Underviseren var god til at tale med os alle sammen, både i grupper og enkeltvis, og jeg vurderer, at jeg kan bruge kurset bredt i mit fremtidige arbejde.

Jan M. Johansen - Odense Centralbibliotek

Det var et meget godt kursus, hvor der var rigtig stor fokus på strukturen af nyhedsbreve. Kurset vil have stor indflydelse, og jeg kan helt sikkert bruge det hele i min hverdag!

Elisabeth Kaper Buch - Herning Bibliotekerne

Jeres udbytte

  • På kurset får I en række konkrete retningslinjer og værktøjer til at skrive nyhedsbreve. I får altså et sæt kompetencer, I altid vil kunne bruge i forskellige kontekster

  • Derudover får I også en masse tekstværktøjer, som ikke kun virker til at skrive nyhedsbreve, der fanger jeres læser og sælger jeres budskab, men som I også vil kunne bruge i andre sammenhænge hvor tekst og salg er i centrum

  • I bliver i stand til at tænke jeres nyhedsbrev i en større sammenhæng, og I lærer at maksimere effekten af jeres nyhedsbrev gennem brug af sociale medier og at optimere gennemslagskraften gennem målgruppe- og effektanalyser.

Jeres arbejdsgivers udbytte

  • Med jeres knivskarpe evner inden for nyhedsbrevsskrivningens kunst bliver I aktiver for jeres virksomhed. I vil opleve, at en fornyet nyhedsbrevsstrategi ikke blot øger salget – det skærper også interessen om brandet

  • Jeres arbejdsgiver kan også bruge jeres opfriskede skriveteknikker til anden contentproduktion eller tekster på jeres hjemmeside – I ved, hvad der virker

  • Jeres forståelse for samspillet mellem nyhedsbreve og andre kommunikationsplatforme skaber momentum for virksomheden, og gode muligheder for at afsøge nye områder inden for kommunikation, marketing og branding.

Kursets underviser tager hånd om jeres læring!

For os handler alting om, at I får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til jeres forudsætninger og behov før kursusstart. Efter uddannelsen sørger underviseren for, at I let kan bruge jeres nye redskaber og jeres nye viden der, hvor I er.

Med markedsføringsplanen sørger vi for, at I er helt køreklar, når I kommer tilbage på arbejde.

Tilmeld jer kurset, og få en gratis miniguide!

Når I tilmelder jer dette kursus, sender vi jer vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får I enkle tips til, hvordan I får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle jeres fremtidige kurser.

Skal vi skræddersy et kursus til jer?

Vi afholder hver dag skræddersyede kurser og uddannelser ude hos kunderne. Og vi vil også rigtig gerne hjælpe jer! Tag en snak med os på tlf. 70 278 279 eller skriv til uddannelseschef Anders Rosenlund på anders@arosbusinessacademy.dk. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info.

Emil

Emil har i en årrække arbejdet intensivt med content marketing, e-mail markedsføring og strategisk kommunikationsrådgivning for både B2B, B2C og G2C-kunder.

I sit arbejde som tekstforfatter for forskellige virksomheder og bureauer har han bred erfaring med tekstproduktion og kampagnemanagement med hjemmesider og nyhedsbreve som primære medier.

Emil er uddannet cand.mag. i retorik og har derigennem et ekstraordinært skarpt blik for den modtagerorienterede kommunikation.

Fuld profil

Få et tilbud!

Ring til os på 70 278 279, eller skriv til info@arosbusinessacademy.dk.
Så finder vi sammen ud af, hvad der vil være det bedste for jer.

Kursuskategorier

Loading