calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Tilmeld dig Aros Blog ligesom 28.576 andre videbegærlige!

Tre snydetricks, der sikrer dig en god start efter en lang ferie!

Vi kalder dem snydetricks, fordi de næsten er alt for nemme at implementere. Nogle gang er de bedste løsninger de mest enkle. Less is more.

De lyder i al deres enkelthed sådan her:

1. Installér Chrome plugin’et Momentum

Momentum er et genialt plugin til Chrome, der giver dig en ny startside, når du åbner din browser. Startsiden hilser pænt på dig, viser et nyt smukt landskabsbillede hver dag, stikker dig et motivationscitat. Og vigtigst af alt: Den lader dig definere, hvad der er den vigtigste opgave for dig i dag.

Der ligger sikkert allerede en milliard arbejdsopgaver til dig nu, hvor du er retur fra ferie. Og det kan mildest talt være lidt stressende og uoverskueligt. Men at holde fokus på DEN vigtigste ting for dagen (og nå den), sikrer dig, at du altid har klaret det vigtigste, når du forlader kontoret sidst på dagen. Og det er yderst tilfredsstillende.

Se her, hvordan min så ud i formiddag. Lækkert ikke?

 

2. Drik masser af kaffe

Jeg er helt med på, at det lyder useriøst. Men jeg mener det faktisk. Koffeinen giver dig et kærligt spark bagi, så du kommer ud af feriesumpen. Og bryggetiden ved kaffemaskinen giver dig de små pusterum, der gør, at du ikke er helt bombet, når du træder ind ad døren derhjemme.

Hvis der er flere kaffemaskiner på dit kontor, så tag den, der er længst tid om at brygge kaffen (den laver nok også den bedste kaffe).

3. Giv din krop et chok

Hvis du ligesom mig har brugt ferien på at være mere fysisk inaktiv end normalt (lad os bare kalde det doven), kan det være rigtig smart at give din krop et chok. Cykel på arbejde. Løft noget jern i træningscenteret i aften. Svøm en tur efter arbejde. Eller løb 5 km før morgenmaden.

Den fysiske aktivitet udløser endorfiner, som gør dig i strålende humør (kroppens egne lykkepiller). Og du får samtidig energi til alt det andet, du skal lave. Du er sikkert flad efter en morgenløbetur, men det varer kun 10 minutter. Derefter pibler energien frem og giver dig ekstra næring til resten af dagen.

 

PS: Vi har desværre ingen kurser eller uddannelser i at komme godt i gang efter ferien. Vores kursus i personlig effektivitet kan til gengæld hjælpe dig til at holde fanen højt hele året.

Du kan se alle vores andre kurser eller uddannelser her.

 

Tag del i diskussionen

Loading
Hent GRATIS e-bog om kommunikation!

Hent GRATIS e-bog om kommunikation!

Gør som 15.347 andre: Tilmeld dig vores blog, og få gratis vores e-bog "99+1 hemmeligheder om kommunikation"!

Din tilmelding er modtaget. Vi sender e-bogen til dig inden for få minutter.