De fem vigtigste skridt mod bedre kundeservice
Bliv ekspert i kundeservice på vores Kursus i god kundeservice.
Hvad synes du, er den vigtigste egenskab for en servicemedarbejder at have? Når det kommer til den gode kundeservice, er der nogle helt essentielle faktorer, der gør sig gældende. Det handler om at skabe en god oplevelse for kunden fra det øjeblik, røret er løftet og til det øjeblik, I siger farvel og lægger på igen.
Mange tror fejlagtigt, at god kundeservice er det samme som hurtig kundeservice. Det er langt fra tilfældet. Der er flere ting, der spiller ind, når det kommer til at give kunden en god oplevelse. Følg disse fem råd, og få lynhurtigt forbedret dine kompetencer inden for god kundeservice:
1 – Skab tillid: Først og fremmest skal din service bygge på et fundament af tillid. Tillid til produktet, tillid til firmaet, men især også tillid til dig som servicemedarbejder. Det er vigtigt at nedbryde potentielle barrierer mellem dig og kunden. Her handler det om at skabe god kemi og tilpasse samtalen til den pågældende kunde. Du skal kunne aflæse kunden med henblik på at skabe en individuel, personlig oplevelse.
2 – Kommunikér tydeligt: Klar og tydelig formidling er essentiel. Undgå at tale for usammenhængende, indforstået eller uspecificeret. Kunden må ikke være i tvivl om, hvad du mener, eller hvad han eller hun skal gøre. Vigtig information skal up front og gerne formuleres så simpelt som muligt.
3 – Vær tålmodig: Det siger måske sig selv, men med tålmodighed kommer man nu engang længst. Husk på, at i en samtale med kunden er det dig, der er den professionelle. Don’t loose your cool. Vær tålmodig – også når kunden ikke er det.
Kan din kundeservice blive endnu bedre?
På vores kursus kursus i god kundeservice lærer du at skabe en personlig kommunikation, og du lærer, hvordan du taler til de fire klassiske typer inden for kommunkationsadfærd.
Se datoer og tilmeld dig her
4 – Vær opmærksom: Endnu en måske selvsagt kompetence, men ikke desto mindre meget vigtig. Når du beskæftiger dig med kunder hver dag, risikerer du nemt at få et overfladisk forhold til dem. Undgå at behandle den enkelte kunde som en arbejdsopgave, der skal hurtigt af vejen. Lyt til, og sæt dig ind i, hvad hver enkelt kunde har brug for. Vær opmærksom på, hvad vedkommende siger – også mellem linjerne.
5 – Vid, hvordan du afslutter: Når problemet er løst, er kunsten at afslutte samtalen på tilfredsstillende vis. Når kunden lægger på, må hun ikke være i tvivl om, at der er taget hånd om hendes problem, og at du har gjort alt, hvad du kunne for at hjælpe. Brug tid på at sikre dig, at du er nået omkring alle spørgsmål og problemer, så kunden ikke føler, at hun sidder tilbage med noget uforløst. Sørg for, at hun får en følelse af, at det er hende, der bestemmer, hvornår problemet er løst.
Klik her, og se alle vores (cirka 2 mia.) kurser og korte uddannelser!
Her er et lille udsnit af de allermest populære af dem:
- Mini MBA i Sustainability Management (6 måneder)
- Mødeledelse og facilitering (2 dage)
- Assertiv kommunikation (2 dage)
- Aros Mini MBA – Lederuddannelse (6 måneder)
- At lede andre uden at være chef (3 dage)
- MasterClass i Psykologi (6 måneder)
- Nudging og adfærdsdesign (2 dage)
- Aros Proceslederuddannelse (6 dage)
- Kursus i konflikthåndtering (2 dage)
- Præsentationsteknik med gennemslagskraft (2 dage)
- Aros Projektlederuddanelse (IPMA) (12 dage)
- Den Intensive Projektlederuddannelse (6 dage)
Kommentarer (1)Tilføj kommentar
bo
hej med jer er du seje