Burde I bruge Babe Replacement Marketing (BRM)?
Skrevet af Emil Ulrik Friis, vores in-house retoriker.
Hvis du skulle se en instruktionsvideo på youtube, hvem skulle så være med i den? En mand i jakkesæt, der er ekspert i emnet, eller en lækker dame i bikini? Nej, vent, glem det spørgsmål. For det interessante spørgsmål er jo egentlig: Hvem ville dine kunder foretrække at kigge på?
Babe Replacement Marketing er det man gør, når man vælger en lækker dame til at tage en rolle, som ellers typisk ville tages af en mand. Det gør de fx i videoen nedenfor, hvor man har fået to piger til at demonstrere en kampteknik i mma.
Der findes instruktionsvideoer om alle mulige forskellige emner, hvor smukke kvinder har taget over for at tiltrække opmærksomhed. Ideen har altså været brugt længe og i mange forskellige sammenhænge, og det er derfor på tide at give den et navn. Her på Aros Business Academy, vil vi gerne coine det som “Babe Replacement Marketing”!
Lær kampteknik af nummerpigen
Når man førhen ville lære et trick i kampsport kunne man vælge at se en prustende fyr, der lå og viste teknikken oven på en anden prustende fyr. Men for 6 år siden fik nogle en genial ide: “Kunne vi ikke få hende nummerpigen fra sidste fight night til at vise teknikken i stedet for?” – og wupti, nu har du et alternativ til de svedige mænd – Det hedder “MMA candy.”
Du kan også lære reglerne til rugby uden at se på en gruppe tandløse engelske mænd. I videoen nedenfor demonstrerer fem modeller forskellige typiske situationer, mens en speaker forklarer reglerne (De mandlige ansatte her på redaktion vil i øvrigt anbefale dig at se denne video. De fandt den interessant.)
Code Babes tager BRM skridtet videre
Sport er ikke det eneste område, hvor BRM ses i fuld udblæsning. Code Babes er det vildeste eksempel, og de siger selv, at de “udnytter seksuel lyst og gør det til den mest effektive læringsmekanisme i menneskelighedens historie” – og de har sikkert ret!
På Code Babes kan du lære om kodning og SEO, men det er ikke en klog mand med briller, der forklarer dig om googles algoritmer. Nix, det er en nedringet kvinde med store bryster.
Hver gang du har set en lektion, så tager du en test, og hvis du består testen, så tager hun at stykke tøj af. Det, mener Code Babes selv, er meget en effektiv motivation – Det er som “Pavlovs dogs on crack.”
Videoen her en af de tidlige, som man ser, inden man han bestået så mange test, og dermed også inden hun har taget så meget tøj af. God fornøjelse med selv at finde resten.
Dine fordele og ulemper ved BRM
Fordelene: Åbenlyse – sex sælger! Du vil utvivlsomt kunne øge antallet af clicks og opmærksomheden omkring dine videoer eller tekster ved at give folk noget seksuelt ladet content at kigge på (Der er sikkert også en god grund til, at du selv klikkede på denne artikel.)
Ulemperne: Tab af faglig troværdighed. Du kan nemt komme til at virke useriøs og uden substans, hvis du på denne måde vælger at prioritere det smukke ydre frem for viden og ekspertise.
Det handler derfor om, hvilken virksomhed du driver og hvilket medie, du kommunikerer gennem. Sælger du fx ølbonger op til Roskilde Festival og skal lave en promotion video til facebook, så kan du måske selv regne ud, hvad der vigtigst – opmærksomhed eller faglig troværdighed. Her skulle du måske overveje at bruge BRM!
Klik her, og se alle vores (cirka 2 mia.) kurser og korte uddannelser!
Her er et lille udsnit af de allermest populære af dem:
- Mini MBA i Sustainability Management (6 måneder)
- Mødeledelse og facilitering (2 dage)
- Assertiv kommunikation (2 dage)
- Aros Mini MBA – Lederuddannelse (6 måneder)
- At lede andre uden at være chef (3 dage)
- MasterClass i Psykologi (6 måneder)
- Nudging og adfærdsdesign (2 dage)
- Aros Proceslederuddannelse (6 dage)
- Kursus i konflikthåndtering (2 dage)
- Præsentationsteknik med gennemslagskraft (2 dage)
- Aros Projektlederuddanelse (IPMA) (12 dage)
- Den Intensive Projektlederuddannelse (6 dage)