Tips fra “Skriv til nettet”: Fang læserne online
Bliv ekspert i webkommunikation og lær at skrive overskuelige og kreative webtekster på vores Kursus: Skriv til nettet - bedre webkommunikation
Din webkommunikation skal være kort og præcis, hvis du vil holde fast i dine læsere. Brug ekstra krudt på at lokke weblæserne i starten af dine tekster. De er nemlig jordens mest utålmodige publikum.
- Dræb fyld → Skriv korte afsnit (3-4 linjer) og korte tekster. Folk er utålmodige på nettet; derfor skal du fange deres opmærksomhed med skarpe og præcise sætninger.
- Drop ”save the best for last” → Den holder ikke på nettet! Skriv det vigtigste først og baggrundsinfo til sidst. Vis, hvad du og din tekst har at byde på – lige fra begyndelsen.
- Brug et ”du” i din webtekst → Det får læseren til at føle sig langt mere velkommen i din tekst, og det tvinger dig til at relatere tekstens indhold til din læser.
- Brug stærke udsagnsord i dine overskrifter → Det fungerer for landets førende aviser, og det vil også give dine tekster mere liv og opmærksomhed.
- Opdel teksten → Det giver din tekst struktur, og gør det over- kommeligt for læserne at læse den. Husk at bruge krudt på fængende underrubrikker, der opsummerer hovedpointen i de enkelte afsnit.
Du kan også klikke her, og se alle vores (cirka 2 mia.) kurser og korte uddannelser!
Her er et lille udsnit af de allermest populære af dem:
- Mini MBA i Sustainability Management (6 måneder)
- Mødeledelse og facilitering (2 dage)
- Assertiv kommunikation (2 dage)
- Aros Mini MBA – Lederuddannelse (6 måneder)
- At lede andre uden at være chef (3 dage)
- MasterClass i Psykologi (6 måneder)
- Nudging og adfærdsdesign (2 dage)
- Aros Proceslederuddannelse (6 dage)
- Kursus i konflikthåndtering (2 dage)
- Præsentationsteknik med gennemslagskraft (2 dage)
- Aros Projektlederuddanelse (IPMA) (12 dage)
- Den Intensive Projektlederuddannelse (6 dage)