Aros Mini MBA er Danmarks mest ambitiøse Mini MBA – udviklet i tæt samarbejde med landets førende ledelsesekspert, professor Steen Hildebrandt. Lederuddannelsen indfører dig i de klassiske MBA-fag og giver dig samtidig det mest aktuelle inden for ledelse. Du bliver herudover gratis medlem af Aros Executive Club, hvor du som medlem får adgang til eksklusive foredrag og netværksarrangementer sammen med andre tidligere studerende på lederuddannelsen.
Du får en yderst ambitiøs Mini MBA udviklet i samarbejde med Danmarks førende ledelsesekspert, professor Steen Hildebrandt, der har udgivet mere end 50 bøger om ledelse og udviklet fulde MBA-uddannelser
Du får en lederuddannelse over 6 måneder med intense undervisningsdage, øvelser og en afsluttende eksamen (frivillig)
Lederuddannelsen indfører dig i de klassiske MBA-fag
Du bliver medlem af den eksklusive Aros Executive Club, der byder på gratis foredrag og arrangementer
Lederuddannelsens pensum består udelukkende af litteratur fra respektererede forfattere og forskere! Det er desuden hovedsageligt på dansk
Du får en Mini MBA med fokus på din personlige udvikling som leder
Du sparer hele kursusprisen, hvis du tager en fuld MBA senere (læs mere nedenfor).
Deltag på Aros Mini MBA ligesom medarbejdere fra ...
97,9 %
af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.
Tilmeld dig kurset
Startdato: 30. januar at 8.00-17.00Tilmeld Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 30. januar 2025 Modul 2: 4. marts 2025 Modul 3: 1. april 2025 Modul 4: 6. maj 2025 Modul 5: 3. juni 2025 Modul 6: 21. august 2025
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
Startdato: 4. februar at 8.00-17.00Tilmeld Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 04. februar 2025 Modul 2: 6. marts 2025 Modul 3: 3. april 2025 Modul 4: 8. maj 2025 Modul 5: 5. juni 2025 Modul 6: 19. august 2025
Aros Mini MBA er lederuddannelsen for dig, der vil tage det næste skridt i din karriere! Du er typen, der ser fremad og tænker proaktivt. Du har et drive, og du har ambitioner – på dine egne vegne, og på vegne af din arbejdsplads og dine kolleger!
Lederuddannelsen er 100 % designet til dig, der gerne vil blive en bedre leder – eller gerne vil være leder i fremtiden. Den er til dig, der brænder for at blive klogere – og dig, der vil have papir på dine kompetencer!
Det er vores klare erfaring, at du vil have stor gevinst af at sparre med andre ledere fra forskellige ledelsestrin og brancher. Det er kontraproduktivt for en lederuddannelse som denne at udelukke deltagere ud fra deres alder, erfaring, ledelsestrin eller branche. Der er derfor ingen formelle optagelseskrav til Aros Mini MBA.
Professor Steen Hildebrandt er nok Danmarks største navn inden for ledelse. Det er derfor ikke helt tilfældigt, at det er ham, vi har bedt designe Aros Mini MBA sammen med os.
Hildebrandt har lagt byggestenene til lederuddannelsen, udvalgt det vigtigste indhold og håndplukket nogle af landets mest kompetente undervisere. Vi har sammen designet et ambitiøst læringsforløb, der både giver dig faglig og praktisk viden om ledelse, og som sikrer din personlige udvikling som leder. Og så vil du også have mulighed for at møde Steen Hildebrandt. Han indleder nemlig uddannelsen med et foredrag.
En Mini MBA er en mulighed for at udvide dit perspektiv som leder ved at blive indført i de klassiske MBA-discipliner. Se faktuel sammenligning af de to mest fremtrædende Mini MBA’er i Danmark.
Vi har allieret os med en af de førende tænkere inden for ledelse, professor Steen Hildebrandt. For han ved om nogen, hvad der er krævet af en MBA. Han har sørget for at indarbejde den traditionelle MBAs principper i vores lederuddannelse. Det er derfor med stolthed, at vi kan sige, at Aros Mini MBA holder et fagligt niveau, der er MBA-navnet værdigt.
Undervisning, øvelser, studiegrupper, pensum og eksamen – sådan er Aros Mini MBA opbygget!
Aros Mini MBA er bygget op over 6 moduler fordelt over 6 måneder. Forud for hver undervisningsdag skal du læse et pensum på cirka 200-300 sider. Og efter hver undervisningsdag får du nogle individuelle øvelser og skal mødes med din studiegruppe (både øvelser og studiegruppe er dog valgfri). Lederuddannelsen afsluttes af en lille eksamen. Læs mere om alt dette længere ned på siden (efter modulbeskrivelserne).
Spar hele kursusprisen, hvis du tager en fuld MBA bagefter!
Vi har lavet et samarbejde med Henley Business School, der giver dig mulighed for (efter du har taget denne Mini MBA) at tilmelde dig en fuld MBA her i Danmark og få en besparelse, der svarer til den pris, du betaler for Mini MBA’en hos os. Henley er en af verdens mest anerkendte business schools, og deres MBA er som en af de eneste i verden Triple Crown akkrediteret. Financial Times rangerer Henley #18 på verdensplan inden for ”Executive Education”. Du får 20.000 kr. i rabat på MBA’ens første del og 14.750 kr. i rabat på MBA’ens anden del. Muligheden kan benyttes inden for 5 år af din afslutning af Aros Mini MBA.
Du bliver medlem af den eksklusive Aros Executive Club
Som deltager på Aros Mini MBA får du eksklusivt medlemskab af Aros Executive Club, hvor du efter din Mini MBA-lederuddannelse bliver løbende opdateret på aktuelle emner. I Aros Executive Club vil du få adgang til foredrag og masterclasses med førende erhvervsledere og eksperter. Du vil få invitation til eksklusive ledelsesarrangementer med ligesindede og tidligere deltagere på lederuddannelsen. Og du vil få rig mulighed for networking med de øvrige medlemmer. Medlemskabet er gratis og inkluderet i uddannelsen.
Se 9+ videoer fra tidligere deltagere (om Mini MBA’en)
Professionelt pensum på dansk – med fuld gennemsigtighed!
Som noget særligt for Aros Mini MBA har Steen Hildebrandt og underviserne på lederuddannelsen sammensat dit pensum, så det primært består af tekster på dansk. Det har vi gjort, fordi forskningen viser, at man lærer bedst ved at læse på sit modersmål – også selvom man er god til engelsk.
Teksterne er en blanding af oversættelser af internationale “must-reads” og de bedste danske bøger og artikler. Vi har desuden udvalgt en række valgfri ekstralæsninger blandt de engelsksprogede businessbøger, som endnu ikke er oversat til dansk.
Alle artikler og bøger, du skal læse, er naturligvis skrevet af anerkendte fagfolk, ledere og eksperter. Hos Aros Mini MBA er der ingen artikler skrevet af studerende eller os selv.
Vi mener, at den vigtigste faktor i dit valg af mini MBA bør ligge i, om der er dygtige undervisere og et godt pensum. Det er nemlig de to faktorer, der i højeste grad afgør kvaliteten af din læring. Af den grund advokerer vi for total gennemsigtighed, så du ved, hvem du bliver undervist af, og hvad du skal læse gennem hele lederuddannelsen. Se hele dit pensum her.
Hør professor Steen Hildebrandt fortælle om Aros Mini MBA
Tak for et fantastisk forløb, som har rykket mig mærkbart. Super professionel uddannelse. Dygtige underviser med erfaringer fra det virkelige liv. I har et super produkt!
Per Kongstad Slot - Nordea
Topkarakter til Aros herfra! Det har været den bedste uddannelsesmæssige oplevelse for mig, siden jeg dimitterede fra journalisthøjskolen for 25 år siden. Høj, høj klasse med den ene engagerede, vidende og indsigtsfulde underviser efter den anden.
Tino Pedersen - TV2 Nord
En fremragende uddannelse, som jeg kun kan give mine bedste anbefalinger. Er vild med det at skulle arbejde i studiegrupperne og sætte hinanden stævne med besvarelse af opgaver og sparring deromkring. Andre undervisningsinstitutioner skal virkelig stå tidligt op for at matche niveauet.
Rune Skov - Gryphon Audio Designs
Jeg har fået rigtigt meget ud af uddannelse, også fordi der har været en god blanding af privatansatte og offentligt ansatte.
Torben Skytte Raahede - Justitsministeriets departement
Et spændende forløb med yderst kompetente undervisere og et godt netværk trods meget forskellige baggrunde, viden og fokusområder i ens daglige virke. Jeg har glædet mig til undervisningsdage og vil komme til at savne disse, når det afsluttes. Tak for 6 spændende måneder!
Hanne Lillelund Mortensen - Vestas Wind Systems A/S
Jeg vil helt klart anbefale dette til andre. Jeg har fået meget ud af uddannelsen!
Judith Korsgaard Morell - Lego Systems A/S
Forventningerne er indfriet til fulde! Jeg har fået ny viden og nye værktøjer, og forløbet har været smidigt og relevant. Har allerede spredt ordet: Godt arbejde AROS!
Magnus Vagtborg - United Tax Network ApS
Aros Business Academy har et højt professionelt og fagligt niveau, hvorfor jeg gerne anbefaler uddannelsen til alle!
Mirjana Selisek - Beskæftigelsesministeriet
Meget professionelt. Både undervisere, faciliteter og håndteringen fra Aros Business Academy. Der er bare styr på det!
Tine Rasmussen - HemoCue Danmark
Rigtig godt pensum, gode undervisere og meget varieret indhold. Godt aktivt hold med engagement. Godt faciliteret af kursusudbyder. Det sats kan I bestemt godt være stolte af!
Nina Møller - PFA Pension
Jeg er begejstret – det har været en helt særlig rejse for mig det sidste halve år. En spændende kombination af faglighed og personlig udvikling. Tak til jer alle sammen for en fantastisk lærerig og inspirerende oplevelse!
Morten Riis - Fonden Universe Sciencepark
Fremragende underviser, fagligt superskarp, god føling med kursisterne. I er meget professionelle!
Klaus Enevoldsen - Freelance Project Manager
Tiltaget med studiegrupper er virkelig godt. Og møderne med studiegruppen har måske fordoblet mit udbytte af uddannelsen.
Jacob Christiansen - Orkla Foods Danmark
Jeg oplevede en høj grad af professionalisme og skønne undervisere. Jeg sætter stor pris på at kunne mærke mennesker, jeg står over for, og det har jeg kunnet med samtlige, der har stået foran os. Lige fra Steen, der bød velkommen den første gang, til Kresten, der rundede af til sidst.
Helle Lykke Hansen - DAN-Palletiser A/S
Det har været rigtig godt, at det er meget praktisk, og at det er vores dagligdag og erfaringer som bruges i undervisningen, men at vi alle har et fælles udgangspunkt fra pensum. Utrolig dygtige, erfarne og inspirerende undervisere.
Rikke Elberg Glashoff - RS Components A/S
Højt fagligt niveau og gode og inspirerende undervisere. Jeg har altid glædet mig til jeg skulle have undervisningsdag.
Annette Johannesson - Estée Lauder Cosmetics A/S
Jeg har været "høj" undervejs - det er fantastisk at blive opdateret og læse den nyeste faglitteratur samt forholde den til egen erfaring, som jeg ikke havde så meget af, da jeg læste i mine "unge" dage. Har været meget glad for forløbet.
Helle Juel - Danespo A/S
Mine forventninger er til fulde indfriet. Jeg er blevet inspireret til min videre vej som leder og har haft masser af refleksioner undervejs i forløbet. Prøver også allerede nogle nye ting af. Det er en god måde at præsentere os for diverse retninger i teori, modeller og værktøjer - og at få erfarne undervisere til at fylde det praktiske på (netop ud fra deres erfaring). Heldigvis kan en del naturligvis genkendes - men der er bestemt også meget ny viden.
Birgit Madsen - Gjensidige Forsikring
Rigtig gode værktøjer - fantastiske undervisere, med et virkelig højt fagligt niveau. Fedt som det hele tiden relaterer til en daglige arbejde.
Stig Holt Petersen - JKF Industri A/S
Bedste uddannelse jeg har taget igennem min erhvervskarriere.
Jesper Bjørn Andersen - B8 - Work Smarter
Super godt. Relevante emner krydret med undervisere, der har styr på teorien men OGSÅ har prøvet den på eget krop. Bedre bliver det ikke!
Irma Nezirevic - Bankdata
Det har været et flot og højt fagligt niveau og kompetente undervisere, som alle inspirerer til min egen praksis og fremtiden som en god leder.
Susanne Nilherd Halle - Odsherred Kommune
Aros Mini MBA har været gennemsyret af seriøsitet, og det har været en fornøjelse at møde så dedikerede underviser, der samtidig har en så stor erfaring fra virksomheder.
Kenneth Green - Boehringer Ingelheim Danmark A/S
Det har virkelig været value for money. Gode inspirerende undervisere. Taget i betragtning så bred en deltagergruppe vi har været, har det fungeret rigtig godt.
Rasmus Kristiansen - EKF Danmarks Eksportkredit
Jeg havde tilmeldt mig i håb om at få flere perspektivere og redskaber til at udøve ledelse. Det fik jeg i den grad. Kurset var præcist det jeg søgte og jeg har kunne anvende meget af min læring i min dagligdag som afdelingsleder for ca. 20 ansatte. Jeg fik også et rigtig godt netværk af både erfarne og nye leder og føler mig meget bedre rustet til at tænke i bæredygtig ledelse.
Kristne Yigen - Institut for Menneskerettigheder
Meget kompetente og ikke mindst inspirerende undervisere, som formår at få meget materiale til at hænge sammen på en rigtig meningsfuld måde.
Claus Krüger Villumsen - Atea
Den bedste uddannelse jeg har taget.
Anne Christensen - TV2 Nord
Kan kun anbefale det. Gode undervisere og tilpas mængde relevant undervisningsmateriale.
Jacob Lohse - Royal Arctic Line A/S
Vil gerne anbefale Mini MBA’en hos Aros Business Academy til andre. Jeg har fået nye indsigter og nye værktøjer ned i kassen.
Jens Nørgaard - Grundfos A/S
Fantastisk med masser af erfaringsdeling, samt en masse nye bekendtskaber, som jeg vil benytte fremover. Det har givet mig en masse værktøjer til daglig brug. Jeg kommer helt klart styrket ud af uddannelsen.
Jesper Andersen - EL:CON
Super godt forløb, gode undervisere og materiale. Gik derfra meget klogere end da jeg startede!
Ditte Hvilsom - Novo Nordisk A/S
En rigtig fint organiseret uddannelse, som jeg har fået rigtig meget ud af. Jeg vil helt sikkert anbefale det til andre og ligeledes se efter andre kurser hos Aros Business Academy. Jeg er super fan af MINI-konceptet, altså at man får puttet ret meget viden ind på kort tid.
Tinna Nielsen Petersen - Forsvarsministeriet
Meget dygtige og inspirerende undervisere, som brænder for hver deres fagområde. De har alle været gode til at inddrage erfaringer og cases fra praksis, så man får viden og værktøjer, som man kan gå direkte ud og bruge.
Anne Thorvardarson - Schultz
Your benefits
Du får lagt et solidt praktisk og teoretisk fundament for dine lederegenskaber, som du kan blive ved med at vende tilbage til og trække på under hele din karriere.
Du får papir på, at du har gennemført en anerkendt uddannelse i de klassiske MBA-fag, designet og blåstemplet af landets allerhøjst respekterede ekspert, Steen Hildebrandt.
Vi opdaterer dig med den nyeste viden inden for ledelse. Du bliver nemlig medlem af Aros Executive Club, hvor du efter uddannelsen får gratis adgang til foredrag og arrangementer med førende erhvervsledere og eksperter.
Your company's benefits
Din arbejdsplads får en særdeles kompetent leder, der vil have et bredt fundament at stå på i sit lederskab, og som bedre og mere effektivt vil kunne håndtere virksomhedens eller organisationens mange udfordringer på både kort og lang sigt.
Du vil med din nye viden om innovative processer, disruption og forandringsledelse blive en sublim sparringspartner for den øverste ledelse i forhold til at indtage nye positioner.
Arbejdsmiljøet i organisationen eller virksomheden får en vitaminindsprøjtning gennem dine nye lederegenskaber og teamledelsesværktøjer.
Se en kort video fra første undervisningsdag:
Mini MBA – Lederuddannelsens Modul 1
Strategisk ledelse. Visioner og strategiske processer i en turbulent og foranderlig verden. Ledelse og bæredygtighed i den moderne organisation.
– Underviser: Henrik Ørholst
Strategi handler bl.a. om at være fremtidsorienteret. Lederskab går bl.a. ud på at forbinde nutid og fremtid. Det handler om at forstå virksomhedens mission og vision og om at udvikle de strategier og planer, der skal være med til at bringe virksomheden ind i fremtiden.
Den strategiske ledelse er afgørende for virksomhedens fremtidsmuligheder, og i modulet gennemgås begreber og modeller, der er vigtige i denne sammenhæng.
Under mini MBA’ens første modul fokuserer vi derfor på grundlæggende problemstillinger vedrørende strategi – både nationale og globale forhold og kræfter behandles. Virksomheder eksisterer i meget turbulente omgivelser, som hænger sammen med den strategiske situation og ledelse, der karakteriserer og finder sted i virksomheden. Hvad er virksomhedens strategiske situation og dagsorden, og hvorledes gennemføres der strategiske analyser, og hvorledes implementeres strategiske beslutninger og tiltag i virksomheden? Virksomhedens identitet og mission er grundlæggende udgangspunkter for dette arbejde.
Temaer, vi behandler på mini MBA’ens første undervisningsdag (og i læsningen):
Strategisk planlægning og ledelse
Vision, mission og strategi
Blue ocean strategi – forretningsudvikling
Strategiimplementering
Founders mentality – strategi og organisationsstruktur.
Fra strategi og megatrends til hverdag: Hvordan man som leder kan skabe en platform for udvikling af sin organisation?
– Underviser: Claus F. Nissen
Hvis strategi er en beskrivelse af, hvad man vil opnå med sin organisation, er forretningsmodellen en beskrivelse af, hvordan man gør det. Sagt på en anden måde; hvis strategi er noget, man arbejder med én gang om året, så er forretningsmodellen det, man arbejder med hver eneste dag!
Det er grunden til at Mini MBA’ens andet modul fokuserer på forretningsmodeller, og hvordan man kan arbejde med dem som leder. Og formålet med modulet er – i al sin enkelthed – at gøre dig klar til dette arbejde! Derfor starter vi med at zoome ud på de megatrends, der de næste mange år vil påvirke din virkelighed og din evne til at nå de strategiske mål, der er sat op for din organisation. Ved at få kigget nærmere på disse forhold, bliver du bedre i stand til at sætte klar retning for og med dine kolleger.
Vi introducerer værktøjer, der gør dig i stand til systematisk at kigge på enkeltdelene i din forretning og sammenhængene i mellem dem. Du vil som leder kunne bruge disse værktøjer til at diskutere udfordringer med dine ledelseskolleger og skabe en platform for inddragelse og kommunikation, der kan gøre det klart for hele organisationen, hvor I er på vej hen.
Temaer, vi behandler på mini MBA’ens anden undervisningsdag (og i læsningen):
Megatrends og deres effekt på verden og dig
Konkrete effekter af robotter, individualisering, digitalisering mv.
Forretningsmodeller i går, i dag og i morgen
Disruption – hvad er det, og hvordan arbejder man med det?
Effekter i forskellige brancher og sektorer – privat/offentligt, store/små, globalt/nationalt
Personaleledelse. Mennesket i den moderne private og offentlige organisation. At lede sig selv og andre. Organisationsudvikling, team-ledelse, selvledelse, coaching.
– Underviser: Mie Krog
Personaleledelse og Human Ressource Management handler bl.a. om ledelse af mennesker og udvikling af organisationer. Mennesker er det centrale i enhver organisation. Mennesker, kompetencer, kultur sammen med teknologi, infrastruktur m.m. er grundlaget for alle de former for resultatskabelse, der finder sted i den moderne organisation.
En organisation består af mennesker. Der eksisterer en række begreber og problemstillinger i enhver organisation, der handler om mennesker, både det enkelte individ, grupper og hele organisationen. HRM, lederskab, følgeskab, samarbejde og dialog er vigtige faktorer her. Mennesket og menneskelige relationer er i centrum.
Menneske- organisations- og samfundssyn er vigtige temaer. Gruppeprocesser, konflikter, relationer m.m. er fænomener, der karakteriserer livet i enhver organisation. Hvorledes arbejder man ledelses- og udviklingsmæssigt med mennesker og grupper af mennesker? Hvorledes arbejder man med tid, møder, konflikter, dialoger, lederudvikling m.m.?
Temaer, vi behandler på mini MBA’ens tredje undervisningsdag (og i læsningen):
Forandringsledelse. Skab mening i forandringer og arbejd med bevidst forandringslederskab.
– Underviser: Lene Andersen
Forandring er et grundvilkår. Den verden, vi lever i ændrer sig konstant og forandringshastigheden sker så hurtigt, at du ikke længere kan planlægge komfortabelt på forhånd. En sund organisation er i konstant bevægelse og omfavner og tilpasser sig altid en ny fremtid. Fremtiden tilhører dem, for hvem forandring er et mindset og for de der forstår, hvor meget det relationelle fylder i ledelse af forandringer.
De organisationer vi arbejder i, ændrer sig også dramatisk med hensyn til strategier, strukturer, systemer og selvfølgelig deres forventninger til medarbejdere, ledere og samarbejdspartnere. Det handler både om at initiere nødvendige forandringer og vise lederskab som respons til forandringer. Vi undersøger, hvad der skal til for at forandringer – både de store og de små – opleves som meningsfulde, så det er muligt at ændre adfærd, og så forandringerne bliver varige.
I dette modul fokuserer vi derfor på forskellige former for forandringer, hvorfor de sker, hvordan de foregår og hvad der skal gøres for at gøre forandring til et velkomment snarere end et frygtet tiltag. Vi lægger vægt på at engagere og forstå, hvordan mennesker igangsætter, reagerer på og forholder sig til forandringer.
Et centralt aspekt ved at lykkes med forandringer handler om at forstå behovet for at have fokus på den omverden og den kultur, som din organisation er en del af. Vi tillægger et udefra-og-ind perspektiv, hvor du kommer til at forstå selve forandringsbegrebet, de fysiske, systemmæssige og mentale aspekter af forandringer, der netop betoner det dynamiske samspil mellem organisationen og omverdenen.
Du får indsigt i de både rationelle modeller og procesorienterede tilgange, som vil udfordre din forandringstænkning og hjælpe dig til at lede forandringer med en så involverende tilgang som muligt.
Temaer som vi behandler på dagen (og i læsningen):
Ledelse og organisering handler om resultatskabelse. I mange situationer er finans og tal en essentiel del af ledelse. Begreber fra regnskab- og økonomistyring kan være essentielle for at skabe transparens og gennemslagskraft i dagligdagen.
Man taler om begrebet “forretningen”. Men hvilken forretningsmodel og forretningstænkning karakteriserer egentlig virksomheden? Økonomi og ledelse ses undertiden som to sider af samme sag, og i hvert fald er virksomhedens regnskaber, resultatopgørelser og vækstforståelse centrale temaer.
Måling er i den sammenhæng vigtig: Hvad skal din virksomhed måle, hvad betyder forretningsmodellen, og hvorledes skal I måle og formidle det? Produktivitet, effektivitet og kvalitet er tre sammenhængende og vigtige begreber. Hvor god er virksomheden til at udnytte de nødvendige ressourcer med henblik på at nå de vigtigste mål? Set fra virksomhedens kunder, medarbejdere og ejere?
Temaer, vi behandler på mini MBA’ens femte undervisningsdag (og i læsningen):
Lederen som person og kommunikator. Personlig ledelse og kommunikation. Strategisk og personlig gennemslagskraft, relationer og ledelseskommunikation.
– Underviser: Annette Spanggaard
Ledelse og lederskab. I dette modul fokuserer vi på det personlige lederskab. Lederens person og kommunikation, din personlige udvikling, roller og autenticitet er i centrum.
Ledelse og lederskab udføres og udøves af personer. Relationer til andre mennesker, organisationer og interessenter er vigtige aspekter. En organisation består af relationer mellem mennesker og afdelinger, og virksomheden selv eksisterer i komplicerede netværk. Både det personlige og relationelle er i centrum i dette modul, hvor vi sætter fokus på lederen som person og kommunikator. Sammen med det relationelle er begreber som roller, personlighedstyper, formidling og dialog, videndeling og samarbejde centrale begreber. Disse temaer behandler vi og ser på fra forskellige vinkler og i en kritisk belysning.
Temaer, vi behandler på mini MBA’ens sjette undervisningsdag (og i læsningen):
Forud for hver af mini MBA’ens seks undervisningsdage vil du få cirka 300 sider, som du frit kan læse løbende i de frirum du har i måneden mellem hver af modulerne. Det lyder måske af meget, men det kan godt lade sig gøre. Også selvom du ikke er vant til at læse meget. Og også selvom du har meget travlt.
Pensum på Aros Mini MBA er med ganske få undtagelser på dansk (ellers på engelsk). Pensum består desuden udelukkende af bøger, artikler og uddrag fra bøger af velrespekterede forfattere. Pensum og materiale indgår i prisen for Mini MBA’en, og det vil blive udleveret ved uddannelsens start. Pensum til første modul bliver tilsendt inden første dag, så du har god tid til at læse det. Tilmelder du dig tæt op ad lederuddannelsens start, og er du i tvivl om, hvorvidt du kan nå at modtage materialet til første dag? Så kontakt os på chat eller mail, og så finder vi en løsning.
Pensum er inkluderet i prisen og har en værdi af 2.500 kr. Du kan se dit fulde pensum her: Pensum for Aros Mini MBA.
Øvelser med udgangspunkt i dig!
For os handler Aros Mini MBA om, at du får et reelt kompetenceløft. Og et nøgleelement i dette er, at du får konkret træning. Derfor har vi lagt øvelser ind mellem alle undervisningsdagene. Øvelserne handler alle om at relatere teorien og de nye værktøjer til dig som leder (eller kommende leder) og til din arbejdsplads – så du og din arbejdsgiver får fuldt udbytte af din Mini MBA. Øvelserne er ikke obligatoriske, og du bestemmer selv, hvor meget arbejde, du lægger i dem. Øvelserne danner udgangspunkt for møderne med din studiegruppe (også valgfri).
Få masser af sparring i din studiegruppe
Vi inddeler de studerende i studiegrupper, der mødes 5-6 gange i løbet af uddannelsen. Studiegrupperne giver dig mulighed for at vende pensum og øvelser – og for at få masser af sparring på din egen situation og rolle som leder. Det er frivilligt, om du deltager i studiegruppen. Men vi anbefaler det, da det giver stort læringsudbytte.
“Tiltaget med studiegrupper er virkelig godt. Og møderne med studiegruppen har måske fordoblet mit udbytte af uddannelsen” – Jacob Christiansen, Orkla Foods Danmark.
Eksamen (opsamling og personlig udvikling)
Eksamen på Aros Mini MBA er todelt:
Skriftlig opgave på 5-6 sider (som du har 3 uger til at skrive derhjemme, efter det sidste modul er afsluttet)
Multiple choice-test af din konkrete viden og om redskaberne fra uddannelsen (som du ligeledes tager hjemmefra, når det passer dig indenfor de 3 uger).
Eksaminator vil være en af Mini MBAens undervisere.
Hvis du ønsker det, kan du fravælge eksamen og få et diplom på, at du har deltaget på Aros Mini MBA. Det kræver dog, at du har deltaget i minimum 5 ud af 6 moduler. Tager du eksamen og består, får du i stedet et underskrevet eksamensbevis.
Mulighed for betaling via Bruttolønsordning
Hvis du selv skal betale for uddannelsen og er ansat et sted, kan du muligvis benytte Bruttolønsordningen. Den reducerer din samlede udgift (og koster ikke din arbejdsgiver noget). Ring til os på tlf. 70 278 279 eller send en mail til minimba@arosbusinessacademy.dk for at høre mere om ordningen.
Det skriver Dagbladet Børsen
Læs Børsens artikel om lanceringen af Aros Mini MBA (kræver, at du er Børsen-kunde).
Du kan også læse, hvorfor, vi mener, at vi hele fem gange er kåret til Gazellevirksomhed af Børsen: Aros Business Academyer Gazelle.
Steen Hildebrandt er professor emeritus ved Aarhus Universitet, adjungeret professor i ledelse ved Copenhagen Business School og adjungeret professor i ledelse ved Aalborg Universitet.
Steen Hildebrandt er forfatter til mere en 20 anmelderroste bøger om ledelse og betragtes af mange som Danmarks største ekspert inden for ledelse.
Han er desuden medstifter og partner i den private rådgivningsvirksomhed Hildebrandt og Brandi. Virksomheden tæller 35 konsulenter, der rådgiver Danmarks topledere.
Henrik Ørholst er bl.a. erhvervskommentator på TV2 News, boganmelder af ledelsesbøger på Dagbladet Børsen og censor på flere uddannelser. Han er desuden tilknyttet H&B – Hildebrandt & Brandi.
Han har tidligere været ansat hos PFA Pension, PA Consulting Group og Handelshøjskolen i Aarhus.
Siden 1995 har Claus Fadum Nissen arbejdet med at gøre virksomheder i Europa og Nordamerika bedre til at møde kundernes behov og til at tjene penge. Det har han gjort fra to sider af bordet.
I den første halvdel af karrieren har han har arbejdet i som leder i førende danske virksomheder som f.eks. FLSmidth og LEGO og som bestyrelsesmedlem i hhv. Unicon Beton og Nyborg Plast.
I den anden halvdel har Claus – siden 2005 – arbejdet som management konsulent hos PA Consulting, KPMG og Cognizant i hhv. København og New York med fokus på design og transformation af processer, organisationer og forretningsmodeller i en række forskellige brancher som f.eks. offentlig sektor, transport, energi, advokatbranchen og medicinalvirksomheder.
Mie Krog er i dag bestyrelsesprofessionel som både formand og medlem i flere virksomheder, herunder Forenet Kredit, Nykredit, Norlys, Sinful, Aarhus Letbane, Kentaur, Ruths Hotel m.fl.
Hun har tidligere været leder og medlem af direktionen i virksomheder som KiM’s, LEGO, JYSK, Bilka og ILVA indenfor den kommercielle og brandrelaterede del af værdikæden. Hun bringer hendes erfaringer og massive og brede viden om ledelse i spil i undervisningen og er en mester i at gøre det levende, nærværende og relevant for deltagerne.
Lene Andersen er partner i konsulentvirksomheden, Genux hvor hun arbejder med ledere og executive teams. Hun arbejder især med at udvikle det personligt lederskab, designe forandringsprocesser, kulturforandringer og styrke lederteams.
Det driver Lene at udvikle mennesker OG forretningen. Hun har arbejdet internationalt i Novo Nordisk i globale operationelle lederroller med ansvar for forretningsudvikling, strategisk marketing og partnerskaber.
Lene har en MSc i Ansvarlig ledelse og bæredygtighed (2013) samt en HD i organisation (1989).
Når Lene underviser og faciliterer er det med en praksisnær tilgang og fokus på brug af værktøjer og modeller i egen kontekst, hvor egne udfordringer bliver sat i spil.
Henning Andersen Bröchner har 25 års CFO-erfaring fra selskaber som TOP-TOY, Løgismose Meyers, KOMPAN og IC Group. Han har således været koncern-CFO i internationalt arbejdende virksomheder med selskaber i alle dele af verden.
Henning har også erfaring fra flere ejerformer; familieeje, kapitalfondseje og børsnoteret samt skifter mellem de forskellige ejerformer. Han har spillet en vigtig rolle i at gennemføre børsnoteringer, afnoteringer og flere opkøb og fusioner. I dag arbejder han som professionelt bestyrelsesmedlem og investor.
Hennings baggrund erfaringer er meget alsidig og forretningsorienteret, og du får adgang til hans mange erfaringer, når han giver dig indblik i resultatorienteret ledelse og kobling mellem strategi og økonomi.
Annette Spanggaard er direktør for public affairs, kommunikation CSR hos Coca-Cola.
Hun har tidligere arbejdet som kommunikationsansvarlig for Dansk Flygningehjælp og Mondelez og været selvstændig kommunikations og PR-rådgiver i eget kommunikationsbureau (i dag en del af Geelmuyden.Kiese og globale Ketchum). Som selvstændig rådgiver har hun rådgivet ledelsen i store virksomheder som Carlsberg, Pandora, ECCO, Rosendahl Design Group, Montana m.fl.
I en periode arbejdede hun for DR, hvor hun støttede Kim Bildsøe, mens han var udenrigskorrespondent i London.
Annette er både uddannet civiløkonom fra Handelshøjskolen i Århus og journalist fra The London School of Journalism, og hun har desuden taget en bæredygtighedsuddannelse.
Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. bøger og kompendier, medlemskab af Aros Executive Club og udsøgt forplejning på alle lederuddannelsens undervisningsdage. Betaling 21 dage før uddannelsens start.
Varighed: 6 måneder med blandt andet 6 undervisningsdage
Tilmeld dig kurset
Startdato: 30. januar 2025 at 8.00-17.00Tilmeld Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 30. januar 2025 Modul 2: 4. marts 2025 Modul 3: 1. april 2025 Modul 4: 6. maj 2025 Modul 5: 3. juni 2025 Modul 6: 21. august 2025
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
Startdato: 4. februar 2025 at 8.00-17.00Tilmeld Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 04. februar 2025 Modul 2: 6. marts 2025 Modul 3: 3. april 2025 Modul 4: 8. maj 2025 Modul 5: 5. juni 2025 Modul 6: 19. august 2025
Copenhagen Marriott Hotel
Startdato: 15. maj 2025 at 8.00-17.00Tilmeld Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 15. maj 2025 Modul 2: 17. juni 2025 Modul 3: 19. august 2025 Modul 4: 16. september 2025 Modul 5: 21. oktober 2025 Modul 6: 18. november 2025
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
Startdato: 20. maj 2025 at 8.00-17.00Tilmeld Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 20. maj 2025 Modul 2: 19. juni 2025 Modul 3: 21. august 2025 Modul 4: 18. september 2025 Modul 5: 23. oktober 2025 Modul 6: 20. november 2025
Copenhagen Marriott Hotel
Startdato: 2. oktober 2025 at 8.00-17.00Tilmeld Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 2. oktober 2025 Modul 2: 11. november 2025 Modul 3: 9. december 2025 Modul 4: 20. januar 2026 Modul 5: 24. februar 2026 Modul 6: 24. marts 2026
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
Startdato: 6. oktober 2025 at 8.00-17.00Tilmeld Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 6. oktober 2025 Modul 2: 13. november 2025 Modul 3: 11. december 2025 Modul 4: 22. januar 2026 Modul 5: 26. februar 2026 Modul 6: 26. marts 2026
Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder om kommunikation GRATIS!
Tilmeld dig vores nyhedsbrev (som 28.576 andre videbegærlige), og få dit eksemplar af vores e-bog “99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation” – samt tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre. Ved tilmelding accepterer du vores databetingelser.
Tak for din tilmelding!Vi har sendt en mail med link til download af e-bogen. Du kan også hente den her:DOWNLOAD E-BOGEN