Konkrete redskaber, der virker mod stress
Stress er efterhånden en folkesygdom, og alle har haft berøring med det på den ene eller den anden måde. Derfor har de fleste også en holdning til det eller en mirakelkur a la: “man skal bare…”. Men der er faktisk gode og afprøvede redskaber til at håndtere jeres og andres stress – og dem får I her på vores lederkursus i at skabe en stressrobust arbejdsplads!
Kan I spotte stress-symptomerne?
Det kan være svært at skelne langvarig stress fra forbigående travlhed, for det er selvfølgelig helt ok at have travle perioder. Stress kan være et farligt felt at navigere i, og det kan være svært for en medarbejder at blive konfronteret med begyndende symptomer på stress, før han eller hun selv har erkendt det. Men det er her, at I skal træde i karakter i rollen som leder. Det er jer, der sidder med ansvaret for at hjælpe jeres medarbejdere.
Vær tydelig i jeres ledelseskommunikation og undgå stress
Meget stress opstår på baggrund af kommunikationen mellem leder og medarbejdere, fordi lederen ikke kommunikerer så klart, som vedkommende tror. Jeres medarbejdere er måske i tvivl om, hvad der forventes af dem, og det skaber frustration og i sidste instans kan det ende med stress. På kurset vil vi komme ind på, hvordan I kan kommunikere bedre, så fejltolkninger undgås.
Så tag på kursus i stressrobust arbejdsplads og lær stresshåndtering, der faktisk virker!
Programmet for kurset
- Det handler om at kunne mærke sig selv. Du lærer, hvordan du kan skabe ro og overblik for dig selv og andre.
- På dette punkt går vi bagom og ser nærmere på, hvad begrebet stress rummer set i et psykologisk, fysiologisk og socialt perspektiv.
- Hvordan spotter I stress i tide? Vi stiller skarpt på faresignalerne for stress, og hvordan medarbejdere kan reagere forskelligt?
- Du får viden om, hvordan I fremmer trivsel og forebygger stress gennem et godt psykisk arbejdsmiljø.
- Førstehjælp til arbejdspladsen. Du lærer, hvordan du som leder kan håndtere stress.
- Vi arbejder med, hvordan du håndterer en stressramt medarbejder, der er på kanten til en sygemelding. Du får råd til, hvordan du sammensætter et godt forløb, der giver mulighed for restitution.
Kursets underviser tager hånd om din læring!
For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.
Tilmeld jer kurset, og få en gratis miniguide!
Når I tilmelder jer dette kursus, sender vi jer vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får I enkle tips til, hvordan I får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle jeres fremtidige kurser.
Skal vi skræddersy et kursus til jer?
Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk Direkte: 3175 2054