calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Kursus: Kickstart jeres nyhedsbrev!

Giv jeres nyhedsbrev en flyvende kickstart på dette kursus, og lad jer guide af nyhedsbrev-guruen Emil, der har forandret nyhedsbrevskulturen markant i et utal af danske og internationale virksomheder, kommuner og styrelser.

På dette kursus lærer I at:

  • ramme netop jeres målgruppe og skabe nysgerrige læsere
  • øge antallet af abonnenter på nyhedsbrevet
  • snedkerere overskrifter, der fanger folk
  • udnytte nyhedsbrevets formidlings- og salgspotentiale
  • få konverteringsraten til at stige markant
  • vurdere det helt rette tidspunkt for udsendelsen af nyhedsbrevet
  • måle den effekt jeres nyhedsbrev har i målgruppen
  • maksimere jeres nyhedsbrevs effekt – sociale medier booster virkningen.

Tag et soloforløb i "Kickstart jeres nyhedsbrev!" ligesom medarbejde fra:

  • Region Midtjylland logo
  • Seges logo
  • Odense Kommune
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Pris

Skræddersyet kursus afholdt hos jer!

Kontakt os og få et tilbud

Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får I bl.a. en miniguide om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under uddannelsen. Betaling 21 dage før uddannelsesstart.

Hvem bør deltage på dette kursus?

Dette kursus i digitale nyhedsbreve henvender sig både til jer, der står foran at skulle skrive jeres første nyhedsbrev og jer, der trænger til en opfriskning af håndværket eller savner ny inspiration.

I er måske:

  • marketingmedarbejdere
  • kommunikationsmedarbejdere
  • nyhedsbrevskribenter
  • ansatte med ansvar for kunde- eller brugerrelationer

Øg succesen af jeres nyhedsbreve allerede fra det næste!

At skrive et nyhedsbrev kræver ikke meget andet end en mailkonto, et budskab og nogle e-mailadresser med tidligere eller potentielle kunder. Det er en simpel og billig kommunikationsform, og det virker næsten for godt til at være sandt. Det er det også lidt, for hvis I vil opnå succes med jeres digitale nyhedsbreve, bliver I nødt til at have styr på, hvad der gør forskellen hos modtageren; Hvilke overskrifter får folk til at åbne mailen? Og hvorfor kan ”PS” være et af jeres allerbedste kort på hånden? Alt dette og mere til lærer I på kurset!

Nyhedsbrevet er en hel genre for sig selv

En af de største fejl man kan begå i arbejdet med digitale nyhedsbreve er at betragte det som et almindeligt informations- eller salgsbrev – det er det langt fra! Med nyhedsbreve gælder helt andre regler for opbygning og indholdsdisposition, og I skal tænke i formidlingsstrategi, storytelling, konverteringsrater og call-to-action. Gennem undervisning og casearbejde bliver I indført i nyhedsbrevets præmisser, og I lærer at måle den effekt, jeres nyhedsbrev skaber hos målgruppen. På den måde bliver I i stand til løbende at optimere jeres nyhedsbrev, også efter kurset.

Oplev lavineeffekten når nyhedsbrevene møder de sociale medier!

Hvis I formår at kombinere jeres indsats på jeres digitale nyhedsbrev med jeres virksomheds eller organisations tilstedeværelse på de sociale medier, kan I booste effekten af nyhedsbrevet betragteligt! Og mekanismen fungerer også omvendt. På kurset ser vi på, hvordan nyhedsbreve og sociale medier som Twitter og Facebook understøtter hinanden, og hvordan I kan maksimere jeres udbytte af vekselvirkningen.

Få hele pakken

Kurset indgår som selvstændigt modul på uddannelsen “Digital Markedsføring” (5 dage). I kan sagtens tage modulet for sig. Hvis I derimod tager hele uddannelsen lærer I endnu mere om content marketing, søgemaskineoptimering og andre ting, der spiller godt sammen med nyhedsbrevene. Så hvis I gerne vil have hele det strategiske overblik og den praktiske know-how, så læs om uddannelsen her: Digital Markedsføring.

Jeg lærte så meget, og jeg har virkelig hæftet mig ved, at jeg skal huske, at bruge alle de muligheder jeg har. Jeg kan bruge kurset hver gang, jeg skal skrive et nyhedsbrev, og underviseren havde virkelig styr på sine ting, og vidste hvad han talte om.

Mette Maria Przewlocka-Jensen - Kerteminde Bibliotekerne

Kursus af meget høj kvalitet med en dygtig og engageret underviser. Det bliver meget lettere for mig, at komme i gang med at skrive gode nyhedsbreve, og Emil var god til at relatere teorien til det, som jeg konkret arbejder med. Alt i alt et rigtig godt kursus!

Charlotte Jensen - Region Midtjylland

Rigtig godt kursus, som vil få stor indflydelse for mig.

Kirstine Simoni Faurholt - SEGES

Det var en positivt kursusoplevelse. Kurset var inspirerende, og jeg har fået mange gode fif og input med hjem.

Jørgen Bagger - DI-Teknik

Super godt og meget relevant kursus, hvor jeg har lært hvordan jeg kan optimere mit nyhedsbrev.

Lisette Andersen - Håndværksrådet

Kurset var af høj kvalitet! Underviseren var god til at tale med os alle sammen, både i grupper og enkeltvis, og jeg vurderer, at jeg kan bruge kurset bredt i mit fremtidige arbejde.

Jan M. Johansen - Odense Centralbibliotek

Det var et meget godt kursus, hvor der var rigtig stor fokus på strukturen af nyhedsbreve. Kurset vil have stor indflydelse, og jeg kan helt sikkert bruge det hele i min hverdag!

Elisabeth Kaper Buch - Herning Bibliotekerne

Jeres udbytte

  • På kurset får I en række konkrete retningslinjer og værktøjer til at skrive nyhedsbreve. I får altså et sæt kompetencer, I altid vil kunne bruge i forskellige kontekster

  • Derudover får I også en masse tekstværktøjer, som ikke kun virker til at skrive nyhedsbreve, der fanger jeres læser og sælger jeres budskab, men som I også vil kunne bruge i andre sammenhænge hvor tekst og salg er i centrum

  • I bliver i stand til at tænke jeres nyhedsbrev i en større sammenhæng, og I lærer at maksimere effekten af jeres nyhedsbrev gennem brug af sociale medier og at optimere gennemslagskraften gennem målgruppe- og effektanalyser.

Jeres arbejdsgivers udbytte

  • Med jeres knivskarpe evner inden for nyhedsbrevsskrivningens kunst bliver I aktiver for jeres virksomhed. I vil opleve, at en fornyet nyhedsbrevsstrategi ikke blot øger salget – det skærper også interessen om brandet

  • Jeres arbejdsgiver kan også bruge jeres opfriskede skriveteknikker til anden contentproduktion eller tekster på jeres hjemmeside – I ved, hvad der virker

  • Jeres forståelse for samspillet mellem nyhedsbreve og andre kommunikationsplatforme skaber momentum for virksomheden, og gode muligheder for at afsøge nye områder inden for kommunikation, marketing og branding.

Programmet for kurset

  • Hvilken rolle spiler nyhedsbrevet? Vi ser på nyhedsbrevets opbygning og rolle.
  • Har du en strategi? Her stiller vi skarpt på kernemodtager, formål, persona og sign-up frekvens.
  • Hvad kendetegner det gode nyhedsbrev? Vi arbejder med AIDA-modellen, design, storyline og educational marketing.
  • Vi arbejder med den gode historie, og hvordan man kan formidle den i et nyhedsbrev.​ Her arbejder vi med storytelling og narrativitet.
  • Hvordan måler du dine resultater? Vi arbejder med effektmåling og konverteringsrate.
  • Bliv en bedre formidler! Du får konkrete tips og tricks til, hvordan I forbedrer jeres nyhedsbrev.

mini mba, Steen hildebrandt

Kursets underviser tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.

Tilmeld jer kurset, og få en gratis miniguide!

Når I tilmelder jer dette kursus, sender vi jer vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får I enkle tips til, hvordan I får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle jeres fremtidige kurser.

Skal vi skræddersy et kursus til jer?

Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk  Direkte: 3175 2054

Skriv nyheder, der bliver læst

Dette kursus i at skrive bedre nyhedsbreve giver dig en forståelse for og redskaberne til at bruge nyheder og webjournalistik effektivt til at brande din virksomhed på nettet og markedsføre dens ydelser og produkter herpå.

Dit udbytte af kurset:

  • Lær at skrive nyheder der bliver læst
  • Skriv effektivt med faste nyheds-og artikelformater
  • Lav en nyhedspolitik der fortæller virksomhedens gode historier
  • Gør nyhedsbrevet til en hotline mellem virksomhed og kunder
  • Sådan bliver produktsider til effektive landing-pages.

Brug webjournalistik til branding og markedsføring

På dette kursus får du konkrete redskaber til at vinkle og skrive nyheder, artikler og nyhedsbreve i faste og effektive formater. Du får fast greb om essentielle koncepter og færdigheder, der skal til for at drive og videreudvikle virksomhedens webkommunikation med succes.

Den webjournalistiske værktøjskasse står åben, når du skal fortælle om virksomhedens gode historier, yde effektiv kundeservice via websitet eller præsentere din virksomheds produkter og ydelser på hjemmesiden. Denne får du indsigt i på kurset.

Vi tager udgangspunkt i jer

Dette kursus har fokus på at du kan gå hjem og skabe øjeblikkelig forandring og resultater på din virksomheds website. Du får en række tips og værktøjer du selv kan gå hjem og bruge praktisk. Du får et overblik som gør dig i stand til at kvalitetsbedømme dine egne og dine kollegers nyheder, artikler og nyhedsbreve og hjælpe hele webteamet frem mod succes på nettet.

Hvem bør deltage på kurset?

Kurset henvender sig til alle, der er ansvarlige for at skrive tekster til hjemmesiden. Du kan være ansat som webredaktør, intranetansvarlig, fagredaktør, informationsmedarbejder, marketingmedarbejder eller webansvarlig.

Emil

Emil har i en årrække arbejdet intensivt med content marketing, e-mail markedsføring og strategisk kommunikationsrådgivning for både B2B, B2C og G2C-kunder.

I sit arbejde som tekstforfatter for forskellige virksomheder og bureauer har han bred erfaring med tekstproduktion og kampagnemanagement med hjemmesider og nyhedsbreve som primære medier.

Emil er uddannet cand.mag. i retorik og har derigennem et ekstraordinært skarpt blik for den modtagerorienterede kommunikation.

emil@aroskurser.dk 

Fuld profil

Få et tilbud!

Ring til os på 70 278 279, eller skriv til info@arosbusinessacademy.dk.
Så finder vi sammen ud af, hvad der vil være det bedste for jer.

Kursuskategorier

Loading