calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Internt kursus: PR i praksis

Du bliver grundigt trænet i solidt pressehåndværk, og du lærer hvordan du får netop din historie i medierne!

På dette kursus lærer du at:

  • forstå medierne og de dynamikker og metoder, der driver dem
  • finde den gode historie i din virksomhed eller brand med relevans for omverdenen
  • tænke og vælge kritisk – det handler om troværdighed
  • formulere pressemeddelelser skarpt efter journalistiske principper
  • formulere en mediepitch der virker
  • kontakte medier troværdigt og effektivt
  • pitche historier mundtligt
  • arbejde med PR ad flere kanaler – PR handler også om jeres egne medier
  • lægge og vedligeholde en PR-plan.

Tag på kursus i "Internt kursus: PR i praksis" ligesom medarbejdere fra:

  • Hejmdal logo
  • Ekspres Bank Logo
  • faxe Kommune logo
  • Energy Cool logo - more cooling, less energy
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Pris

Skræddersyet kursus afholdt hos jer!

Kontakt os og få et tilbud

Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. en miniguide om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under kurset. Betaling 21 dage før kursusstart.

Kursets målgruppe

Dette kursus i praktisk PR er for dig, der allerede har erfaring med PR-arbejdet og trænger til en brush-up og for dig, der skal i gang med det. Du er fx:

  • Salgs- eller marketingmedarbejdere
  • Selvstændige eller iværksættere
  • Kommunikations- og informationsmedarbejdere i en virksomhed, kommune, organisation eller forening.

Du lærer at arbejde systematisk og målrettet med synlighed

Den helt store gevinst ved redaktionel omtale er i virkeligheden, at det er andre end dig og din virksomhed, der vurderer, om historien er god. Det øger troværdigheden – men det gør det også sværere at arbejde med. På dette kursus lærer du at forstå, hvad der er en god historie på mediernes præmis – og at finde og udforme den i din egen virksomhed. Du lærer også at tænke bredere end medieomtale.

Du lærer at arbejde praktisk med PR

Øvelserne på kurset tager afsæt i din virksomhed og dine egne ideer, og du kommer til at arbejde praktisk med at vinkle og skrive. Du kommer også til at præsentere ideer til PR-historier mundtligt – og får feedback på både indhold og præsentation. Alt sammen for at du skal blive bedre til at arbejde hands-on med at finde, planlægge og eksekvere PR, så dine nye færdigheder kan implementeres i din virksomhed.

Fantastisk kursus. Det var meget motiverende og relevant. Jeg har forøget mit kendskab til branchen, og jeg har fået øjnene op for potentialet inden for PR. Underviseren var dygtig til at tilpasse sit stof til os som kursister, og det gjorde undervisningen mere personlig og specifik.

Ann Charlott Lade - Interface

Virkelig relevant og tilbundsgående kursus. Inspirerende og sjov underviser, der formåede at klæde os rigtig godt på – på kun to dage. Jeg har fået perspektiver på pressestrategien, og nu går jeg også til opgaven med en helt anden og meget mere lystpræget tilgang. Underviseren gav mig virkelig blod på tanden til arbejdet – hendes fantasi og indlevelsesevne i forhold til os kursister var så beundringsværdig. Hendes evne til at tilpasse stoffet til lige netop mig og min arbejdsplads var helt utrolig.

Ane Svane Bentin - Hejmdal Privathospital

Intensivt og udbytterigt forløb. Underviseren var en kilde til stor inspiration, erfaring og lærdom, og derfor blev kursuskvaliteten virkelig høj. Jeg har virkelig fået mod på at komme i gang, og jeg har fået nedbrudt nogle barrierer og forestillinger omkring mig selv og min arbejdsplads. Virkelig konstruktivt, med potentielt stor indflydelse.

Nina Johansen - Ekspres Bank

Det var en inspirerende og positiv kursusoplevelse. Jeg følte virkelig, at kurset var skræddersyet til mit behov. Kurset var præget af en kontant, humoristisk og inspirerende underviser.

Anne-Grethe Rosted - Faxe Kommune

Det var et virkelig godt kursus, hvor der blev taget rigtig god hånd om kursisterne. Jeg har lært nye ting, jeg helt klart vil tage med mig videre, men det vigtigste jeg kan tage med, findes dog i min mave. Nemlig i form af en fornemmelse, som har overbevidst mig om, at PR ikke behøver være en intimiderende aktivitet, og at jeg faktisk godt kan finde ud af det.

Simon Pilegaard - Energy Cool

Dit udbytte

  • Du får indblik i og forståelse for journalistikkens metode og præmis, så du kan arbejde troværdigt og sikkert med PR og med at finde ind til kernen i en sag.

  • Du får en bedre forståelse for, hvad der virker og ikke virker i medierne, så du kan lægge og eksekvere realistiske PR-planer.

  • Du lærer at vinkle og formulere skarpt - det giver bedre gennemslag både i medierne og på virksomhedens egne platforme.

Din arbejdsgivers udbytte

  • Din virksomhed får en medarbejder, der er endnu bedre til at finde og skrive PR-materiale - troværdigt og skarpt.

  • Din virksomhed opnår større sandsynlighed for redaktionel omtale og bedre forudsætninger for gennemslag på sociale medier.

  • Din virksomhed får en PR-plan, der kan udvikles og implementeres direkte.

Program for kursets første dag

  • Indblik i journalistens værktøjskasse – oplæg og diskussion
  • Hvad rager det mig: Derfor er det en god ide at tage afsæt i modtageren – uden at glemme afsenderen
  • Den gode historie: Redaktionsmøde med afsæt i jeres egne ideer
  • Skriveøvelse: Den gode pressemeddelelse
  • Oplæg og øvelse: Fokus på rubrik, underrubrik og indledning
  • Oplæg og øvelse: Ryd op i sproget og gør det aktivt og fængende
  • Oplæg og øvelse: Skriv den samme historie til et digitalt medie.

Program for kursets anden dag

  • Sådan arbejder du med at finde og udvikle historier i din organisation
  • PR-planen som værktøj
  • Redaktionsmøde: Udvikling af en PR-ide med afsæt i din egen virksomhed
  • PR-pitchen: Formulering på skrift
  • PR-pitchen: Mundtligt med feedback
  • Opsamling: Diskussion af, hvordan de nye vaner og værktøjer kan forankres.

mini mba, Steen hildebrandt

Kursets underviser tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.

Tilmeld dig kurset, og få en gratis miniguide!

Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.

Skal vi skræddersy et kursus til jer?

Vi afholder hver dag skræddersyede kurser og uddannelser ude hos kunderne. Og vi vil også rigtig gerne hjælpe jer! Tag en snak med os på tlf. 70 278 279 eller skriv til uddannelseschef Anders Rosenlund på ar@arosbusinessacademy.dk. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info.

bæredygtighed, bæredygtighed uddannelse, bæredygtighed kursus

Vi er 6-dobbelt Gazelle-vinder

En gazelle kan opnå en hastighed på 100 km/t, når den piler hen over Afrikas savanner. Når vi hos Aros Business Academy går ud til kaffemaskinen om morgen, kommer vi sjældent over 8 km/t, og vi træffes sjældent mere eksotiske steder end København og Aarhus. Alligevel er der ifølge Dagbladet Børsen en gazelle gemt i os.

Børsen Gazelle logo 2020Børsen Gazelle 2019 logoBørsen Gazelle logo 2018Børsen Gazelle logo 2016Børsen Gazelle 2015 logo

 

Henrik

Henrik

Henrik er medejer og direktør i et kommunikationsbureau. Han er uddannet journalist i 2002 og har arbejdet på Politiken og Ritzau som bl.a. erhvervsjournalist og politisk reporter og redaktør. Fra 2011 til 2014 har han været særlig rådgiver for hhv. udenrigs- og erhvervsminister. Som journalist har han skrevet tusindvis af nyheder, portrætter, interviews og baggrundshistorier, og som rådgiver er han vant til at bistå virksomheder og organisationer med pressehåndtering og relationer til presse, offentlighed og interessenter.

henrik@arosbusinessacademy.dk 

Fuld profil

Pris

Skræddersyet kursus afholdt hos jer!

Kontakt os og få et tilbud

Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. en miniguide om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under kurset. Betaling 21 dage før kursusstart.

Ny dato på vej

Er du interesseret i dette kursus?

Kontakt os, og hør om mulige datoer

Kursuskategorier

Loading