calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Internt kursus: Mundtlig kommunikation

Styrk jeres mundtlige kommunikation. I bliver bevidst om, hvordan I selv kommunikerer, og hvilken effekt jeres kommunikationsstil har på hinanden på arbejdspladsen.

Det får I med hjem fra dette kursus:

  • Evne til at kommunikere klart og uden misforståelser, så I får sagt det vigtige, uden at jeres omgivelser føler sig overset og overhørt
  • Forståelse for de forskellige kommunikationsstile
  • Kompetencer til at forene det, I vil, med det I faktisk siger. Fokus på tonefald og kropssprog
  • Viden om, hvordan I påvirker samtalen i en bestemt retning
  • Evne til at give og modtage feedback
  • Indsigt i, hvordan I nedtrapper en konflikt via kommunikation.

Tag på kursus i "Internt kursus: Mundtlig kommunikation" ligesom medarbejdere fra:

  • Odense kommune logo
  • Coop logo
  • Siemens logo
  • Sundhedstyrelsen logo
  • Danfoss logo
  • Morgenavisen Jyllands-Posten logo
  • Københavns Kommune logo
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Pris

Skræddersyet kursus afholdt hos jer!

Kontakt os og få et tilbud

Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. en miniguide om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under uddannelsen. Betaling 21 dage før uddannelsesstart.

Hvem bør deltage på dette kursus?

Alle, der tager deres kommunikation seriøst og ønsker redskaber til at skabe en positiv forandring i deres hverdag, kan få gavn af dette kursus. Det gælder både medarbejdere, mellemledere og topledere.

Kommunikation foregår mellem mennesker

Uanset hvordan man vender og drejer det, skal der to til tango – og kommunikation. Derfor kræver det indsigt i både jer selv og den anden part, hvis I for alvor skal opnå en konstruktiv dialog. På kurset får I indblik i, hvilke parametre I skal være opmærksom på, når I kommunikerer, og hvordan I bedst agerer og navigerer i tovejskommunikationen. I får værktøjer, så I kan arbejde med jeres egen kommunikation, og så I kan håndtere udfordrende attituder.

Den velfungerende samtale

Det kan være svært at svare på, hvornår en samtale er velfungerende. Der findes ikke en færdig formular, men vi har alligevel alle oplevet fænomenet. På kurset ser vi på, hvilke ting der typisk danner rammen om en velfungerende samtale. Så kan I selv genkende dem, tilpasse dem og bruge dem til at skabe konstruktiv kommunikation og opbygge en kommunikationsstil, der passer til det, I vil sige.

Et praksisorienteret kursus

Kurset i mundtlig kommunikation er en blanding mellem teori og praktiske øvelser. Hovedvægten ligger dog på kursets praktiske aspekt, og al kommunikationsteori bliver koblet til praktiske øvelser. Øvelserne tager udgangspunkt i deltagernes egne cases, som kursusdeltagerne medbringer fra deres hverdag. Underviseren vil åbne jeres øjne for, hvordan I kan tackle svære situationer på en måde, der er konstruktiv, og som indbyder til dialog og anerkendelse.

Det var et rigtig godt kursus. Der var en hel del ting som jeg ikke tænkte over til hverdag, men som jeg fik vendt om og nu gør anderledes på en positiv måde. Kurset vil få rigtig stor indflydelse både professionelt og der hjemme hvor det bare kører nu!

Lone Schjødtz Christensen - Coop Danmark A/S

Kursus var af høj kvalitet med et godt indhold. Det særligt fine var, at indholdet blev tilpasset til kursisterne, der hvor det gav mening. Jeg har fået en fin og værdifuld selvindsigt, som vil gøre mig bedre både som kollega og leder. Underviseren var inspirerende og tillidsvækkende.

Jan Lyng Jensen - SDC

Det var et lærerigt og inspirerende kursus, med fokus på den enkelte deltager. Kurset har haft stor indflydelse på min hverdag, fordi jeg under kurset har fået en masse værktøjer, som er tilpasset netop min situation.

Kasper Mathias Mortensen - Danfoss

Kurset havde rigtig god teori og øvelser, der har gjort mig mere sikker og præcis i min kommunikation, så det bliver lettere at nå de mål, jeg gerne vil. Underviseren ved, hvad han snakker om og er sikker og dygtig til at formidle budskaberne.

Thomas Borggreen - KMD Aalborg

Kvaliteten af kurset var helt i top! Underviseren var empatisk, inspirerende og dygtig, og han formåede at skabe et rum, hvor vi blev udfordret på nogle svære temaer. Kurset vil have stor indflydelse for mit arbejdsliv fremover, da mundtlig kommunikation er en stor del af mine arbejdsopgaver.

Kristin Kledal - BRFkredit

Kurset har på mange måder været en øjenåbner for mig og enormt lærerigt – super dygtig kursusleder!

Carina Poulsen - Aluline

Virkelig et godt kursus, som jeg har fået en masse ud af – jeg kan bruge de nye redskaber til min mundtlige kommunikation.

Helle Bruun Olsen - JyllandsPosten

Kurset fortjener på alle punkter 6 stjerner ud af 6 mulige, og det vil få en rigtig stor indflydelse på mit fremtidige undervisningsarbejde. Det var helt i top på alle niveauer!

Cecilia Schmidt Grodin - Københavns Kommune

Det var et rigtig godt kursus, der vil have stor indflydelse på både mit arbejdsliv såvel som min hverdag. Der var en god blanding af teori og cases som vi lærte og gennemgik i et sikkert læringsmiljø.

Rikke Pedersen - Nordsjællands Misbrugscenter

Fantastisk indhold og arrangeret underviser! Det var 2 fantastiske dage med meget mere end jeg havde forventet. Underviseren har en fantastisk evne til at undervise. Han er så meget til stede og får sine kursister til at åbne op og være tilpas i både undervisningen, men også i rollespil.

Tina Hage Larsen - Alfa Specialaffald

Dit udbytte

  • Styrker jeres mundtlige kommunikation. I vil opdage, at hverdagens små misforståelser forsvinder. Det bliver lettere at opnå en positiv hverdag uden konflikter

  • I får udviklet jeres sans for forskellige typer af kommunikation, så I både får større forståelse for andres reaktionsmønstre og selv kan tilpasse jeres kommunikation

  • I bliver sikre i jeres kommunikation, så I kan opnå det, I faktisk har sat jer for, at jeres henvendelse skal tilvejebringe. Slut med misforståelser og skuffelser.

Din arbejdsgivers udbytte

  • Jeres arbejdsgiver får medarbejdere, der er langt mere sikre i kommunikation og dermed også mere sikre i sine arbejdsopgaver og i arbejdsdagen

  • I bliver et aktiv for arbejdspladsen, idet I kommer hjem med nogle helt konkrete kompetencer, som både jer selv og jeres kolleger kan blive ved at trække på

  • I bidrager til et bedre arbejdsmiljø på jeres arbejdsplads med jeres nye viden, redskaber og kompetencer.

Programmet for kursets første dag

  • Den professionelle dialog: Hvilke kræfter påvirker jeres kommunikation?
  • Bliv klogere på de fire overordnede opmærksomhedspunkter i dialogen: fortælle, lytte, spørge og metakommunikere.
  • Vi arbejder med kommunikationens tre faser: procesniveau, indholdsniveau og relationsniveau.
  • Sådan handler I professionelt. I lærer om de tre handlingsmuligheder i professionelle sammenhænge og positionsskifte.

Programmet for kursets anden dag

  • Skab overensstemmelse mellem jeres intentioner, jeres ord, tonefald og kropssprog​. Vi zoomer ud og fokuserer på det samlede udtryk.
  • Få indsigt i jeres personlige kommunikationsstil. Vi indkredser jeres individuelle ressourcer og udviklingspunkter.
  • Skub samtalen i den ønskede retning med jeres spørgsmål. Vi træner spørgeteknik med udgangspunkt i teori og øvelser.
  • Frem den gode kommunikation. Vi stiller skarpt på coachende kommunikation.

mini mba, Steen hildebrandt

Kursets underviser tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at I får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til jeres forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at I efter kurset let kan bruge jeres nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor I er – så I nemt kan skabe endnu større værdi for jer selv og for arbejdspladsen.

Skal vi skræddersy et kursus til jer?

Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk  Direkte: 3175 2054

Peter Boendergaard,

Peter

Peter brænder for kommunikation, udvikling og facilitering af processer, der sætter fokus på dynamikken mellem mennesker, hvilket har været omdrejningspunktet for Peters professionelle virke i mange år.

Han er en erfaren underviser, der er eminent til at tune sig ind på kursisternes behov og udfordringer – og til at give kursisterne præcis det, de har brug for.

Peter har erfaring som officer i Livgarden og mange år som eksportchef, inden han skiftede til HR og konsulentarbejdet, dels som rekrutterings- og proceskonsulent og dels som HR-ansvarlig i hhv. Egmont International og Nordisk Film.

Fuld profil

Deltagerantal

Det er helt op til jer, hvor mange I vil deltage. Uanset om I vil være 5 eller 500 bliver kurset formet efter deltagerne, så alle får noget ud af det.

Kursuskategorier

Loading