calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Kursus i konflikthåndtering

Bliv god til at håndtere konflikter – og få mere glæde og succes i dit arbejdsliv

På dette kursus lærer du at:

  • Kommunikere svære budskaber
  • Sige til og fra
  • Håndtere konflikter
  • Opleve mere arbejdsglæde
  • Skabe et bedre samarbejde på arbejdspladsen.

Tag på kursus i "Kursus i konflikthåndtering" ligesom medarbejdere fra:

  • Danmarks Tekniske Univeersitet logo
  • Gigtforeningen logo
  • Alka Forsikring logo
  • Siemens logo
  • Farskov Kommune logo
  • Ecco logo
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Tilmeld dig kurset

22. - 23. januar kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
3. - 4. marts kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
Se flere datoer
8.900 kr. ekskl. moms
Kurset kan også holdes hos jer – se mere her

Kursets målgruppe

Kurset er for dig, der gerne vil blive bedre til at tackle konflikter, uanset om det er mellem kolleger, ansatte eller kunder, og uanset om du er leder, medarbejder eller HR-konsulent.

“Yes! Endelig en konflikt.”

Sådan er det nok de færreste, der tænker, når en konflikt opstår. Hvis en uoverensstemmelse ikke bliver håndteret hensigtsmæssigt, får det kedelige konsekvenser for både arbejde, samarbejde og trivsel på arbejdspladsen. Men det behøver faktisk ikke være sådan. Forestil dig en arbejdsplads, hvor konflikter ikke bare forebygges og håndteres hensigtsmæssigt. Forestil dig, at konflikterne rent faktisk bliver vendt til noget godt – og endda bliver katalysator for helt nye og positive forandringer!

Vi giver dig GRATIS adgang til ”Din læringsbank”!

Som deltager på vores kursus i konflikthåndtering og kommunikation får du automatisk adgang til vores læringsunivers ”Din læringsbank”.

Vi har fyldt læringsbanken med de vigtigste pointer fra kurset – og også en nøje udvalgt samling ekstramateriale. Det er fra os til dig, så du kan holde dig skarp længe efter kurset!

Lær konflikten at kende

Det kræver selvfølgelig en helt ny måde at tænke og forstå konflikter på. Det kræver grundlæggende viden om og konkrete værktøjer til at håndtere og forebygge konflikter. Og så kræver det kendskab til konfliktsprog, og hvordan du udtrykker dig og dine behov på en respektfuld og venlig måde, og samtidigt møder dine kollegers behov. Alt det er selvfølgelig noget, vi arbejder med på kurset.

… men også dig selv

Meget af det, vi arbejder med på kurset, kommer til at tage udgangspunkt i dig selv og din kommunikation- og konfliktstil. Under kurset laver du en test, der kortlægger din personlige konfliktstil, som du arbejder videre med i løbet af kurset. Du lærer at forstå din konfliktstil, hvordan du selv bidrager til konflikter, og hvad du kan gøre anderledes for at blive bedre til at håndtere konflikter. Desuden lærer du også, hvordan du med støttende sprog kan kommunikere svære budskaber, så de bliver modtaget positivt.

Hør en af underviserne fortælle om kurset

Kurset har en praktisk tilgang

Kurset foregår som en vekselvirkning mellem undervisning, dialog, gruppeøvelser, coaching og individuelle refleksionsøvelser – og har fokus på, hvordan du kan benytte praktiske værktøjer til at forebygge og løse konkrete konflikter på dit arbejde.

Jeg har lært en masse om de mange tilgange, der er til konflikter, og hvornår jeg skal bruge de forskellige teknikker. Underviseren var virkelig kompetent og rigtig god til at vise os, hvordan vi skulle bruge vores kroppe til at få kontrol over konflikterne.

Tina Pedersen - COWI

Jeg har lært en masse om de mange tilgange, der er til konflikter, og hvornår jeg skal bruge de forskellige teknikker. Underviseren var virkelig kompetent og rigtig god til at vise os, hvordan vi skulle bruge vores kroppe til at få kontrol over konflikterne.

Connie Scharcht Jørgensen - Randers Kommune

Det var et godt kursus, meget hands-on og ikke for teoretisk. Jeg har fået flere små tips til ting, jeg kan gøre anderledes i min hverdag.

John Krath Pedersen - Siemens

Kvaliteten var helt i top. Jeg er blevet i stand til at se en situation fra flere vinkler, og jeg kan nu tage bedre ansvar for at ændre uønskede situationer. Jeg er også blevet bedre til at sige tingene direkte på en konstruktiv måde.

Marie Gissel Barfoed - DTU

Jeg har lært så meget, at jeg næsten ikke ved hvor jeg skal starte. Jeg har virkelig fået åbnet mine sanser og er meget nysgerrig på at lære mere. Underviseren har en fantastisk evne til at fange dig med undervisningen. Indholdet var meget relevant, og hun var god til at ændre spor ved behov.

Henni Pedersen - Magistrenes A-Kasse

Rigtig god underviser - underviseren kan noget! Meget nærværende, gode eksempler fra vores egne rækker.

Gitte Barfod - DLG

Kurset lever fuldt ud op til mine høje forventninger. Jeg har fået en række værktøjer, som jeg kan bruge aktivt i min daglige kommunikation.

Simon Kveny - CooperSurgical

Super godt kursus som på mange måder fik "vækket" logikken i, hvordan man skaber et bedre samarbejde og kommunikation. Underviser var meget inspirerende og var god til at komme med brugbare eksempler, som gjorde undervisningen spændende.

René Eriksen - UCplus

Dit udbytte

  • Du bliver bedre til at blive hørt, men også bedre til at forstå modparten. På den måde har du de to vigtigste redskaber til at løse en konflikt - og når man ved, at der er en løsning, får man også mere mod på at konfrontere konflikten, fremfor at udskyde den hele tiden.

  • Du lærer dig selv og din rolle i konflikten at kende. Når du er bevidst om dine egne mønstre i en konflikt, har du bedre kontrol over, hvordan den skal gribes an, når du står i den. Du går altså ind i konflikten med et fordelagtigt overblik over situationen.

  • Konflikthåndtering er en kompetence der kan bruges alle steder, ikke kun på arbejdspladsen. Familielivet, parforholdet, ja selv om morgenen i metroen - konflikter kan opstå alle steder og mellem alle typer mennesker, så det er værd at vide, hvordan man skal gribe dem an.

Din arbejdsgivers udbytte

  • En medarbejder der forstår at sige sin mening uden at fjendtliggøre modparten er guld værd. Du vil kunne bidrage med ret væsentligt know-how til både din arbejdsgiver og kollegaer, som kan få jer ud af enhver konflikt både med hinanden men også især med kunder.

  • Der er ikke noget, der sænker effektiviteten som konflikter mellem medarbejdere. Hvis I lærer at komme gennem konflikterne som de opstår, og måske endda blive klogere af dem, vil det uden tvivl give både bedre arbejdsprocesser og slutresultater.

  • Konfliktfrie medarbejdere er gladere medarbejdere. Man skal aldrig undervurdere, hvad et godt arbejdsmiljø kan have af effekt på sygefravær og arbejdsmoral. Konflikthåndtering af et af de essentielle redskaber til at forbedre arbejdsmiljøet.

Programmet for kurset

Dag 1 – Konfliktforståelse​

  • Vi starter dagen ud med at lære om kommunikation og konflikter. Du vil få konkrete værktøjer til, hvordan du håndterer konflikter i opløbet.
  • Hvad sker der i hjernen under en konflikt, og hvordan håndterer du dit forsvar?
  • Refleksionsøvelse: Aktuelle konflikter på din arbejdsplads.
  • Vi gennemgår konflikttrappen og optrappende kommunikation.
  • Hvad er din egen rolle i konflikter? Her tester vi din kommunikationsstil.

Dag 2 – Konfliktløsning​

  • Nedtrapning af konflikter​ – vær støttende i din kommunikation og bliv på din egen banehalvdel.
  • Assertiv kommunikation​: Vi træner, hvordan man kommunikerer klart, tydeligt og anerkendende.
  • Sådan er du anerkendende og nærværende i samtalen. Vi sætter fokus på aktiv lytning.
  • Vi arbejder med nonverbal kommunikation. Du vil lære, hvordan kropssproget kan påvirke dine præstationer og ikke mindst andres opfattelse af dig.
  • Vi afslutter dagen med at tale om arbejdsglæde og trivsel med udgangspunkt i forskning fra positiv psykologi.

mini mba, Steen hildebrandt

Kursets underviser tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.

Tilmeld dig, og få et gratis e-kursus!

Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille e-kursus ”Få større udbytte af dine kurser”. Med kurset får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.

Skal vi skræddersy et kursus til jer?

Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk  Direkte: 3175 2054

Lær at håndtere vanskelige situationer

Lær at kommunikere uden at skabe konflikter og håndtere vanskelige situationer i hverdagen. På dette kursus får du praktisk værktøjer og konkreter metoder, der hjælper dig med at forudse konflikten, inden den opstår.

Dette får du med hjem efter kurset:

  • Indsigt i hvorfor og hvordan konflikter opstår
  • Overblik over konfliktens forløb og niveauer
  • Redskaber til at forebygge og håndtere de konflikter, der ikke kan undgås
  • Styrkede kommunikative færdigheder og større personlig gennemslagskraft
  • Indsigt i din egen og andres adfærdsmønstre i konflikten
  • Bevidsthed om din egen adfærd og rolle i konflikten
  • Teknikker til at undgå at blive styret af dine følelser i konfliktsituationen.

Gentagne konflikter dræner dig for energi

Nogle mennesker er vanskelige i perioder, andre er det kronisk – fælles for begge typer er, at de er tidsrøvere og efterlader frustration, ineffektivitet og irritation i kølvandet. Du bliver desværre aldrig fri for at møde disse personer i din hverdag, men du kan styrke din evne til at håndtere dem konstruktivt, så du undgår, at de dræner dig for energi og ødelægger dit gode humør.

Dette kursus i konflikthåndtering er for dig, der gerne vil undgå problemer og frustrationer på arbejdspladsen. Lær konkrete teknikker og metoder til at tackle de konflikter, der kan opstå i mødet mellem mennesker.

Intensiv træning i kommunikationens svære kunst

Konflikter er energidræbende for alle, der er involveret. De skaber en dårlig stemning, både mens de ligger og ulmer og når de bryder ud, men i høj grad også bagefter, når du skal finde en god måde at omgås dem, der var involveret i konflikten.

Dette kursus i konflikthåndtering er skræddersyet til dig, der ønsker at blive bedre til at forebygge og håndtere de konflikter, der kan opstå på arbejdspladsen. Kurset er tilrettelagt, så du får lejlighed for at gå i dybden med både kommunikationen og psykologien i konflikthåndtering. På kurset får du både personlig træning og feedback i de mange øvelser undervejs.

Du kommer hele vejen rundt på kurset:

  • Konfliktens grundelementer
  • Stemmens og kropssprogets betydning i din kommunikation
  • Personlighedstyper og reaktionsformer
  • Personlig gennemslagskraft
  • Konfliktoptrappende adfærd – lær dine egne og andres reaktioner at kende
  • Effektiv konflikthåndtering
  • Samarbejde – sådan kommer I videre efter konflikten.

Hvem bør deltage på kurset?

Kurset henvender sig til dig, der ønsker at forbedre din kommunikative færdigheder, så du bliver bedre rustet til at undgå at fremtidige konflikter eskalerer. Samtidigt ønsker du at være klædt godt på til at håndtere de konflikter, der ikke kan undgås på en arbejdsplads.

Nadia auda

Nadia (København)

Nadia er en yderst kompetent og passioneret underviser. Hun har mere end 15 års erfaring med undervisning i positiv psykologi, kommunikation og personlig udvikling i offentlige og private virksomheder og organisationer.

Nadia er oprindeligt uddannet skuespiller og har efterfølgende videreuddannet sig inden for coaching, procesledelse, mindfulness og kommunikativ psykoterapi. Hun er desuden også DiSC-certificeret og har en certificering i Mindfulness-Based Strengths Practice fra VIA institute of Character.

Hun brænder for at coache, undervise og motivere mennesker til at udvikle deres potentiale – og til at optimere deres kommunikation med andre mennesker. Og hun er tilmed en engageret underviser, der varierer sin undervisning, så den nye viden og værktøjerne kommer godt ind under huden.

Du møder Nadia på kurserne i København.

nadiaa@arosbusinessacademy.dk

Fuld profil

Jette (Aarhus)

Jette er en dedikeret og erfaren underviser og konsulent inden for kommunikation, coaching, kundeservice, salg og personlig udvikling.

Gennem de sidste mange år har hun arbejdet som konsulent og underviser med fokus på udvikling af virksomheder, teams og enkeltpersoner. Hun er oprindeligt udlært inden for detailbranchen og har videreuddannet sig inden for coaching, ledelse, pædagogik og didaktik. Hun er desuden certificeret life og business coach og certificeret i profilværktøjerne DiSC og Garuda.

Jette er en meget nærværende og passioneret underviser, som brænder for at skabe udvikling og formidle viden, værktøjer og indsigter til andre – på en måde, der skaber mening og værdi for den enkelte.

Fuld profil

Pris

8.900 kr.

Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. et e-kursus om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under kurset.
Betaling en uge før kursusstart.

Varighed: 2 dage

Tilmeld dig kurset

22. - 23. januar 2025 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
3. - 4. marts 2025 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
7. - 8. maj 2025 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
11. - 12. juni 2025 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København

Kursuskategorier

Loading