For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.
Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille e-kursus ”Få større udbytte af dine kurser”. Med kurset får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.
Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk Direkte: 3175 2054
Lær at håndtere vanskelige situationer
Lær at kommunikere uden at skabe konflikter og håndtere vanskelige situationer i hverdagen. På dette kursus får du praktisk værktøjer og konkreter metoder, der hjælper dig med at forudse konflikten, inden den opstår.
Dette får du med hjem efter kurset:
- Indsigt i hvorfor og hvordan konflikter opstår
- Overblik over konfliktens forløb og niveauer
- Redskaber til at forebygge og håndtere de konflikter, der ikke kan undgås
- Styrkede kommunikative færdigheder og større personlig gennemslagskraft
- Indsigt i din egen og andres adfærdsmønstre i konflikten
- Bevidsthed om din egen adfærd og rolle i konflikten
- Teknikker til at undgå at blive styret af dine følelser i konfliktsituationen.
Gentagne konflikter dræner dig for energi
Nogle mennesker er vanskelige i perioder, andre er det kronisk – fælles for begge typer er, at de er tidsrøvere og efterlader frustration, ineffektivitet og irritation i kølvandet. Du bliver desværre aldrig fri for at møde disse personer i din hverdag, men du kan styrke din evne til at håndtere dem konstruktivt, så du undgår, at de dræner dig for energi og ødelægger dit gode humør.
Dette kursus i konflikthåndtering er for dig, der gerne vil undgå problemer og frustrationer på arbejdspladsen. Lær konkrete teknikker og metoder til at tackle de konflikter, der kan opstå i mødet mellem mennesker.
Intensiv træning i kommunikationens svære kunst
Konflikter er energidræbende for alle, der er involveret. De skaber en dårlig stemning, både mens de ligger og ulmer og når de bryder ud, men i høj grad også bagefter, når du skal finde en god måde at omgås dem, der var involveret i konflikten.
Dette kursus i konflikthåndtering er skræddersyet til dig, der ønsker at blive bedre til at forebygge og håndtere de konflikter, der kan opstå på arbejdspladsen. Kurset er tilrettelagt, så du får lejlighed for at gå i dybden med både kommunikationen og psykologien i konflikthåndtering. På kurset får du både personlig træning og feedback i de mange øvelser undervejs.
Du kommer hele vejen rundt på kurset:
- Konfliktens grundelementer
- Stemmens og kropssprogets betydning i din kommunikation
- Personlighedstyper og reaktionsformer
- Personlig gennemslagskraft
- Konfliktoptrappende adfærd – lær dine egne og andres reaktioner at kende
- Effektiv konflikthåndtering
- Samarbejde – sådan kommer I videre efter konflikten.
Hvem bør deltage på kurset?
Kurset henvender sig til dig, der ønsker at forbedre din kommunikative færdigheder, så du bliver bedre rustet til at undgå at fremtidige konflikter eskalerer. Samtidigt ønsker du at være klædt godt på til at håndtere de konflikter, der ikke kan undgås på en arbejdsplads.