calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Internt kursus: Krisehåndtering, risikovurdering og handleplaner – vær forberedt på fremtidens kriser!

Bliv klædt på til at identificere fremtidige kriser, reagere proaktivt og navigere i en forandret verden, så I kan komme sikkert ud på den anden side.

I lære at

  • Værktøjerne til at identificere fremtidige kriser
  • Indsigt i beslutningstagning, og hvilke faktorer der har indflydelse på jeres beslutninger
  • Viden om risikovurderinger gennem RAMS
  • Redskaberne til at sammensætte krisestab
  • Inspiration til at anvende krisesituationer til at nytænke og innovere
  • En konkret handleplan, der er tilpasset jeres behov
  • Forståelse for RACI matrix til identifikation af kriseorganisationen
  • Kendskab til paradokser og navigering i forbindelse med krisehåndtering
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Pris

Skræddersyet kursus afholdt hos jer!

Kontakt os og få et tilbud

Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. et e-kursus om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under kurset.
Betaling 21 dage før kursusstart.

Hvem bør deltage på dette kursus?

Kurset henvender sig til jer, som skal kunne facilitere og lede organisationer gennem kriser, risikovurdere og udarbejde handleplaner. Det kan være personer der er ansat som leder, mellemleder eller facilitator, og som har ansvaret for sikkerhed og beredskab eller konsulenter inden for udvikling af organisationer.

Kom et skridt foran fremtidige kriser

Corona-krisen var et skræmmende eksempel på, hvor hurtigt en krise kan indtræffe og vende op og ned på hverdagen. For at I hurtigt kan komme på rette kurs, er det vigtigt, at I reagerer tidligt, når nye udfordringer opstår. På kurset lærer I at skabe overblik og navigere i en forandret verden, så I sikkert kan komme ud på anden side af en krise.

Skab konkurrencemæssige fordele

For at reagere hurtigt på nye udfordringer, er det vigtigt, at I er i stand til at identificere de risici, I står over for. Når I er i stand til at foretage risikovurdering af trusler, kan I være blandt de første til at respondere, hvilket giver jer en konkurrencemæssig fordel. På kurset får I redskaberne til at identificere trusler og foretage risikovurdering. Desuden får I indsigt i, hvad tidligere kriser kan lære os gennem en række konkrete historiske eksempler.

Innovér jer ud af krisen

Kriser betyder ikke kun besparelser og nedgang i vækst. Med de rigtigt tiltag kan I skabe innovation på baggrund af kriseimødegåelse. Når krisen rammer, er det centralt, at I forstår at tænke ud af boksen og udvikle nye initiativer, så I sikrer fremgang selv i hårde tider. På kurset lærer I at anvende krisesituationer til at nytænke og innovere jer ud af kriser.

Få en handleplan med hjem!

Undervisningen har fokus på både teori og praksis, og kurset er tilpasset efter jeres behov, så I får det størst mulig udbytte af kurset. Sammen udarbejder vi en konkret handleplan til jer, som I kan tage med hjem og handle ud fra i fremtiden. I undervisningen tager vi udgangspunkt i scenarietræning og rollespil, så I kan få afprøvet jeres nye viden i praksis.

Dit udbytte

  • I får værktøjerne til at identificere fremtidige kriser og risikovurdere, så I hurtigt kan reagere på nye udfordringer. Dette gavner ikke kun virksomheden, men gør også jer til en endnu mere værdifuld facilitator og leder.

  • I får indgående kendskab til, hvordan I handler proaktivt og bedst muligt tilpasser jer nye omstændigheder. Dette gør jer til en agil medarbejder, der forstår at agere hensigtsmæssigt i en omskiftelig verden.

  • I lærer at skabe innovation og nytænke på trods af hårde tider. Jeres nye kreative ideer spreder sig som ringe i vandet, og vil hurtigt smitte af på dem omkring jer.

Din arbejdsgivers udbytte

  • Arbejdsgiveren får en medarbejder med indgående kendskab til krisers kompleksitet og krisehåndtering. Dette gør jeg i stand til at faciliterre og lede jer ud af fremtidige kriser, så I sikkert og hurtigt kan komme ud på anden side af krisen.

  • Arbejdspladsen får en engageret og nytænkende medarbejder, der forstår at tænke ud af boksen og udnytte muligheder selv i modvind. Nye initiativer kan skabe vækst selv i de hårdeste tider. Og det kan mærkes på bundlinjen.

  • Arbejdsgiveren får en medarbejder, der er i stand til at navigere i omskiftelige forhold og træffe gode beslutninger. Det betyder, at jeres organisation bliver ledt på rette spor gennem gavnlige beslutningsprocesser.

Programmet for kurset

Dag 1

  • Få indsigt i, hvordan og hvorfor kriser opstår. Gennem en række konkrete eksempler på tidligere kriser får I forståelse for krisers kendetegn og deres kompleksitet
  • På dagens andet punkt stiller vi skarpt på sikkerhedsparadokser og paradoksledelse
  • I lærer om risikovurdering og udarbejdelse af scenarier
  • Scenariespil – BOMB SCARE

Dag 2

  • Vi arbejder med beslutningstagning, spilteori og de menneskelige faktorer, der påvirker jeres beslutningsproces.
  • Få værktøjerne til beredskabsplanlægning: CONPLANER
  • Få kendskab til risikospil: HEIST
  • Sammensæt den rigtige krisestab: Fusion cell

Dag 3

  • Vi arbejder med wargaming: Simulering og ROC drills
  • Få teknikkerne til vellykket kommunikation og effektiv vidensdeling
  • Rollespil: Red Team
  • Innover jer ud af krisen. Vi stiller skarpt på kriseinnovation og arbejder med Mission Impossible øvelse.

Kursets underviser tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.

Tilmeld jer, og få et gratis e-kursus!

Når i tilmelder jer dette kursus, sender vi jer vores lille e-kursus ”Få større udbytte af dine kurser”. Med kurset får i enkle tips til, hvordan i får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.

Skal vi skræddersy et kursus til jer?

Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk  Direkte: 3175 2054

Jan Buchwald

Jan

Jan har arbejdet med krisehåndteringen stort set hele sin karriere. Fra Afghanistan til Nordsøren. Fra antiterror til minerydning. Han er uddannet linjeofficer og har en lederuddannelse fra Forsvaret suppleret med en Mini MBA og MBA-enkeltfag. Desuden har han gennemført et hav af ledelses- og krisekurser og er uddannet bomberydder og indsatsleder.

Med en baggrund som leder og uddannelsesansvarlig inden for operative områder har Jan erhvervet sig mange års erfaring inden for områderne krisestyring, risikovurdering, beredskabsplanlægning og beslutningsprocesser.

Jan har blandt andet undervist og rådgivet CPH lufthavn, Mærsk træning, Nor Sea Group, DCA, Politiet og Forsvaret. Hans undervisning er motiverende, nærværende og levende. Undervisningen og fyldt med eksempler og refleksioner fra Jans egen erfaring.

jan@arosbusinessacademy.dk 

Fuld profil

Pris

Skræddersyet kursus afholdt hos jer!

Kontakt os og få et tilbud

Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. et e-kursus om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under kurset.
Betaling 21 dage før kursusstart.

Ny dato på vej

Er du interesseret i dette kursus?

Kontakt os, og hør om mulige datoer

Kursuskategorier

Loading