calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Bæredygtighedskommunikation & brand management

Lær at kommunikere alle jeres fremragende bæredygtige tiltag og styrke jeres bæredygtige brand – og undgå samtidig at falde i fælderne ‘greenwashing’ og ‘greenhushing’!

På kurset lærer du (blandt andet):

  • Hvordan bæredygtighedskommunikation skaber værdi for organisationen.
  • Hvilke væsentlige samfunds- og forbrugertendenser, der påvirker krav og forventninger til jer.
  • At styre uden om ‘greenwashing’ og det modsatte ‘greenhushing’.
  • De 7 principper for bæredygtig kommunikation.
  • Hvordan andre succesfulde virksomheder og organisationer er lykkedes med deres bæredygtighedskommunikation.
  • Hvilke risici I er oppe imod, og hvordan I undgår at gentage andres fejl.
  • Hvilke værktøjer I kan bruge til at skabe en bæredygtig kernefortælling og et brandkoncept, som engagerer medarbejderne.
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Næste kursus

7. - 8. november + 1. dec. kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
14. - 15. november + 5. dec. kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
Se flere datoer
16.500 kr. ekskl. moms
Kurset kan også holdes hos jer – se mere her

Kursets målgruppe

Kurset er perfekt til dig, der arbejder med kommunikation, markedsføring, branding, CSR eller bæredygtighed. Du arbejder i en virksomhed eller organisation, der allerede har en bæredygtigheds- eller CSR-strategi (eller skitsen til den), og som gerne vil kommunikere den effektivt og virkningsfuldt, både internt og eksternt.

Du kan altså både være bæredygtighedseksperten, der gerne vil blive bedre til at kommunikere bæredygtighed (eller blot har brug for at vide noget mere om det). Og du kan være kommunikationseksperten, der gerne vil trænes i at kommunikere bæredygtighed, der netop er en kommunikationsdisciplin for sig.

Et praktisk anlagt kursus med masser af sparring!

Vi kunne sikkert godt lære jer principperne for god bæredygtighedskommunikation og bæredygtig branding på blot 2 dage, men træningen – og sparringen på din træning – er afgørende, hvis du skal tilbage og gøre en mærkbar forskel. Derfor er kurset på 3 dage, hvor vi har indlagt lidt hjemmearbejde mellem anden og tredje kursusdag. Hjemmearbejdet er dog ikke ekstraarbejde for dig, da det taler direkte ind i det, du alligevel skal tilbage og ændre og effektuere i jeres bæredygtige kommunikation og brandingarbejde.

Lær at kommunikere bæredygtighed i praksis

Bæredygtighed og ansvarlighed burde være det letteste at kommunikere. Alligevel er det en svær disciplin inden for kommunikation. Det er nemt at sige, at man er bæredygtig, men langt sværere at bevise det – og samtidig styre uden om den overflåd af opblæste termer og tomtklingende hensigtserklæringer, som efterhånden er blevet normen. Når I kommunikerer bæredygtighed handler det om jeres organisations forankring i verden og om jeres omgang med jordens ressourcer. Det er ikke småting, og derfor kræver bæredygtighedskommunikation, at I har styr på både den relevante lovgivning, og at I ved, hvilke tiltag der er mest relevante og interessante for jeres målgruppe at høre om.

‘Greenwashing’ skræmmer mange til at udøve ‘greenhushing’

En af de store farer ved at kommunikere om bæredygtighed er at blive beskyldt for greenwashing. Men det er også en faldgrube ikke at udnytte det potentiale, der er i at få bæredygtighed og ansvarlighed til at skabe værdi for forretningen og brandet.

Mens nogle firmaer er kommet i søgelyset for løse og ubeviselige påstande, er andre så forsigtige, at de næsten – eller helt – undgår at kommunikere om deres ansvarlighedsstrategi af frygt for at blive mødt af en shit-storm. Det er en skam. Hvordan skal kunderne vide, at de støtter den grønne omstilling ved at vælge jer, hvis I ikke fortæller dem det?

Bæredygtighedskommunikation er vigtigt, hvis I vil høste de konkurrencemæssige fordele ved jeres indsats. Men at gøre det på den rigtige måde er mindst lige så vigtigt. Derfor er god bæredygtighedskommunikation nøglen til at gøre jeres bæredygtighedsindsats værdiskabende for forretningen.

Autencitet og engagement er nøglen til god kommunikation om bæredygtighed

Den gode bæredygtighedskommunikation handler om at gå et spadestik dybere. Man kan ikke nøjes med de flotte ord og de rigtige farver, man må have også begrundelser og argumenter klar. Det er på en gang simpelt og svært at kommunikere bæredygtighed. Sig hellere, hvad I gør, end hvem I er. Vis jeres kunder, hvordan I er bæredygtige, frem for at fortælle dem det. Ordet “bæredygtig” siger ikke ret meget i sig selv, og forbrugerne er efterhånden blevet skeptiske over for de mange floskler organisationer bruger om sig selv. Vores kursus i bæredygtig kommunikation og bæredygtig brand management lærer dig at fokusere på handlinger, dokumentation, værdier og historiefortælling.

 

 

Dit udbytte

  • Du får viden om de væsentligste kommunikationsmæssige tendenser inden for bæredygtighed og ansvarlighed.

  • Du får overblik over den seneste relevante lovgivning om kommunikation af bæredygtighed.

  • Du får en grundig indsigt i, hvilke værktøjer du kan bruge i arbejdet med bæredygtig kommunikation, og hvad du bør være særligt opmærksom på.

  • Du lærer at implementere din organisations bæredygtighedsarbejde i dit arbejde med kommunikation og branding.

Din arbejdsgivers udbytte

  • Din arbejdsplads får en medarbejder retur, der er klædt på til at bidrage til at udvikle bæredygtig og ansvarlig kommunikation og branding i virksomheden.

  • Du lærer af andres dyre erfaringer med bæredygtighedskommunikation og kan derfor styre din arbejdsplads uden om fejl og faldgruber.

  • Din arbejdsplads får en medarbejder, der har overblik over den nyeste lovgivning og de aktuelle tendenser indenfor bæredygtighedskommunikation.

  • Du bliver i stand til at kommunikere strategisk om bæredygtighed, så jeres kunder forstår det og kan se, hvilken forskel de gør, når de vælger jer frem for andre.

Kursets underviser tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus i bæredygtig kommunikation! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.

Tilmeld dig, og få et gratis e-kursus!

Når du tilmelder dig dette kursus i bæredygtighedskommunikation, sender vi dig vores lille e-kursus ”Få større udbytte af dine kurser”. Med kurset får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.

Skal vi skræddersy et kursus i bæredygtig kommunikation til jer?

Vi afholder hver dag skræddersyede kurser og uddannelser ude hos kunderne. Og vi vil også rigtig gerne hjælpe jer! Tag en snak med os på tlf. 70 278 279 eller skriv til uddannelseschef Anders Rosenlund på ar@arosbusinessacademy.dk. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info.

Viser den ene af underviserne for kurset

Flemming Møldrup

Flemming Møldrup er strategisk og kreativ rådgiver med fokus på bæredygtig kommunikation og branding. Han har siden 2016 arbejdet fokuseret med bæredygtighed og ansvarlighed for en lang række danske virksomheder og var i 2016 med til at stifte forandringsbureauet Märk, som hjælper virksomheder ind i en mere ansvarlig fremtid.

Derudover har Flemming over 20 års erfaring fra reklamebranchen, hvor han har arbejdet med branding, kommunikation, konceptudvikling og storytelling for en lang række danske og globale virksomheder.

Flemming er også en ivrig debattør og populær foredragsholder inden for samfundstendenser, bæredygtighed og virksomheders rolle og ansvar i samfundet.

flemming@aroskurser.dk 

Fuld profil
Viser den ene af underviserne for kurset

Nicoline Olesen

Nicoline Olesen er strategisk rådgiver med fokus på bæredygtighed og ansvarlighed. Hun er medstifter af forandringsbureauet Märk, der hjælper danske virksomheder med at udvikle ansvarlige og bæredygtige forretningsstrategier. Derudover er hun Head of Communications i B Corp Nordic og underviser desuden i bæredygtig kommunikation på DMJX.

Nicoline er kandidat i PR fra RUC og har over 15 års erfaring med at arbejde med branding og konceptudvikling for mange både danske og europæiske virksomheder.

nicoline@aroskurser.dk

Fuld profil

Pris

16.500 kr.

Priserne er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. et e-kursus om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under kurset.
Betaling en uge før kursusstart.

Varighed: 3 dage

Næste kursus

7. - 8. november + 1. dec. kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
14. - 15. november + 5. dec. kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
25. - 26. januar + 28. feb. kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
30. - 31. januar + 1. marts kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
1. - 2. maj + 23. maj kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
15. - 16. maj + 7. juni kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus

Kursuskategorier

Loading