calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Kursus: Assertiv kommunikation

Skab klarere kommunikation, der er positiv, effektfuld og anerkendende.

På dette kursus lærer du at

  • kommunikere dit budskab klart og tydeligt
  • forebygge og løse konflikter, før de opstår
  • forstå og anvende begrebet assertion
  • kommunikere med gennemslagskraft
  • variere din kommunikation efter persontype og målgruppe
  • forstå, hvordan du selv kommunikerer.

Tag på kursus i "Assertiv kommunikation" ligesom medarbejdere fra:

  • Morgenavisen Jyllands-Posten logo
  • Danmarks Nationalbank logo
  • PFA Pension logo
  • Novo Nordisk logo
  • Aarhus Kommune logo
  • Ecco logo
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Næste kursus

16. - 17. november kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
23. - 24. november kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
Se flere datoer

Kursets målgruppe

Alle, der vil have værktøjerne til at kommunikere hensigtsmæssigt, løse konflikter og skabe resultater både for arbejdsmiljøet og bundlinjen, bør deltage. Dette kursus er både for medarbejdere, mellemledere og topledere.

Assertiv kommunikation

Assertion handler om at imødekomme egne interesser, samtidig med at man respekterer andre. Du skal altså respektere dig selv for at opnå den nødvendige kraft, det kræver at slå igennem. Samtidig skal du også respektere og lytte til andre på en sådan måde, at de føler sig hørt. Derved skaber du bedre og mere klare relationer til dine omgivelser, så konflikter undgås.

Vi giver dig GRATIS adgang til ”Din læringsbank”!

Som deltager på vores kursus i assertiv kommunikation får du automatisk adgang til vores læringsunivers ”Din læringsbank”.

Vi har fyldt læringsbanken med de vigtigste pointer fra kurset – og også en nøje udvalgt samling ekstramateriale. Det er fra os til dig, så du kan holde dig skarp længe efter kurset!

Assertionstræning kan ses på bundlinjen!

Assertiv kommunikation spreder sig igennem en virksomhed. Ledere, der kommunikerer assertivt, får lettere deres medarbejdere med sig. Medarbejdere, der kommunikerer assertivt indbyrdes, kan lettere udfolde deres fulde potentiale i en konstruktiv hverdag. Og kunder og brugere, der bliver mødt med assertion og denne positive kommunikationsform, kommer igen.
Det skaber resultater – og det kan ses på både arbejdsmiljøet og bundlinjen!

Kommunikerer du hensigtsmæssigt?

På kurset lærer du at kommunikere hensigtsmæssigt i forhold til forskellige persontyper. Desuden får hver deltager mulighed for at teste sit eget kommunikationsmønster og sin egen konfliktstil. Du får en række værktøjer, som fx BUSK-modellen og aktiv lytning, som vi afprøver med egne cases i løbet af kurset. Værktøjerne kan du tage med hjem og bruge direkte i din dagligdag.

Jeg synes, at underviseren er fantastisk! Hun forstår at fastholde vores opmærksomhed hele dagen samtidig med, at hun putter gode informationer i hovedet på os. Hun involverer os og gør undervisningen interessant.

Dorthe Holm Larsen - PostNord Danmark

Jeg havde på forhånd sat mine forventninger til kurset meget højt, og jeg må indrømme – jeg blev ikke skuffet. Kvaliteten af kurset var virkelig god, især fordi underviseren virkelig formåede at tilpasse indholdet til os løbende.

Susanne Kofoed - StockRate Asset Management

Underviseren er meget inspirerende, medlevende og synes at fornemme hvem og hvor (mentalt) kursisterne er. Hun har prøvet meget og har en god erfaring at dele og give ud af samtidig med at hun ikke kun ser sine egne synspunkter og lærdom som det ene rigtige.

Sussi Kragh - Københavns Lufthavne

Kurset var af meget høj kvalitet, og det vil få stor indflydelse for mig. Underviseren var dygtig til at tilpasse kurset til os, og hvis man kom med noget konkret man ville have belyst, blev det gjort uden problemer.

Susanne Christiansen - Vejle Kommune

God inspiration og viden. Kurset har givet mig en masse energi, og lysten til at bruge de fine redskaber, vi har fået præsenteret. Det vil have stor indflydelse, både privat og arbejdsrelateret.

Annette Hansen - Danske Færger A/S

Kurset har allerede haft stor indflydelse på mit arbejde, og jeg slapper mere af og er blevet bedre til at vide, hvad jeg skal tage med hjem, og hvad jeg skal lade blive. Det var et suverænt kursus og meget indholdsrigt, og det var rart, at der var plads til den enkelte person.

Helle Andersen Beyer - Invita Køkkener

Kurset kommer til at have stor betydning for min håndtering af konflikter og måder at give feedback på. Det har været super interessant at lære sig selv bedre at kende og spotte egne udviklingsområder. Jeg har helt sikkert fået blod på tanden til at bruge modellerne i min hverdag. Rigtig godt kursus!

Kristina Rasmussen - ECCO Sko A/S

Underviseren er fremragende og formår på meget sympatisk vis formår at få alle med i undervisningen og gør stoffet interessant og levende.

Rikke Landgren - BDO

Jeg har sjældent været på et kursus som var så intenst. Underviseren formåede virkelig at bygge kurset op, så man kunne se meningen med det hele. Der vil gå lang tid, inden jeg får armene ned igen :-)

Trine Guldager - Vestforsyning

Meget engageret og passioneret underviser, der brænder igennem fra første minut. Jeg er fuldstændig blæst bagover af underviserens kompetencer og viden på området. Hendes evne til at formidle stoffet er langt over niveau, og jeg føler mig meget privilegeret over at have været på kurset.

Annika Schelde - DELPRO

Dit udbytte

  • Du får gennemslagskraft til at levere dine synspunkter på en konstruktiv måde. Efter dette kursus ved du, hvordan du kommer med forslag på en måde, så folk lytter til dem.

  • Du får konkret indsigt i din egen kommunikationsstil og konfliktstil via tests. Du får råd og vejledning i, hvad netop du skal gøre for at opnå en mere assertiv tilgang.

  • Du lærer at se konflikter komme, og du får redskaberne til at stoppe dem, inden de opstår. Dine arbejdsdage bliver dermed både mere behagelige og produktive.

Din arbejdsgivers udbytte

  • Din virksomhed får et bedre arbejdsmiljø, fordi kurset hjælper dig til at kommunikere klart og dermed undgå misforståelser.

  • Din virksomhed opnår bedre relationer både til kunder og borgere, da et bedre internt arbejdsmiljø har positiv effekt udadtil.

  • Kurset booster virksomhedens produktion og effektivitet, fordi det hjælper dig til at tænke positivt og altid udnytte muligheder frem for at lade dig hæmme af begrænsninger.

Programmet for kursets første dag

Konflikter, pressede situationer og selvkontrol

  • Du bliver klogere på, hvad kommunikation er og på kommunikationstrekantens aspekter.
  • Hjernens alarmsystem – altid på vagt! Vi arbejder med hjernens opbygning, hvorfor konflikter opstår, konflikttrappen og din personlige konfliktstil.
  • Assertion – vejen til resultater og gode relationer. Vi gennemgår 4 konkrete måder at håndtere pres på med udgangspunkt i refleksionsøvelser. Derudover får du testet din egen personlige stil.
  • Hvordan beroliger man sig selv i en presset situation? Lær at sætte anker og få styr på dine følelser, selv i de mest pressede situationer.

Programmet for kursets anden dag

Støttende feedback, aktiv lytning og nonverbal kommunikation

  • Vi stiller skarpt på værdier og deres betydning i vores liv. Her får du afklaret dine egne værdier
  • Selvværdets betydning for at kunne være ligeværdig i mødet med andre. Øvelse i vejen til et grundlæggende godt og værdifuldt samarbejde med andre.
  • Vi arbejder med verbal assertion og assertive feedback-modeller.
  • Bliv en aktiv lytter! Vi fokuserer på cirkulær spørgeteknik, fokus og nærvær.
  • Vi får forståelse for kropssprogets betydning i kommunikation, og hvordan vi kan bevare et positivt fokus.

mini mba, Steen hildebrandt

Kursets underviser tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Efter kurset sørger underviserne for, at du let kan bruge dine nye redskaber og din nye viden der, hvor du er.

Tilmeld dig kurset, og få en gratis miniguide!

Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.

Er dette kursus relevant for mange på din arbejdsplads?

Vi kan faktisk også komme ud til jer med dette kursus i assertiv kommunikation! Hvis du blot har et par kolleger, der gerne vil med på kurset, kan I bruge vennerabatten her på siden. Men er I flere (fx en hel afdeling), kan vi komme ud til jer med et kursus, der skræddersys 100 % til jeres behov. Klik på knappen herunder for at få priser. Eller giv os et kald på tlf. 70 278 279.

Lær at sige fra – på den rigtige måde

Har du svært ved at sige fra og påtager du dig ofte nye opgaver selvom du i forvejen har alt for travlt? Kommer du igennem med dine budskaber på en god måde eller giver du op på halvvejen, hvis du møder modstand? Har du nemmere ved at drage omsorg for andre end overfor dig selv? Hvis du kan genkende ovenstående adfærdsmønster, er dette kursus i assertiv kommunikation det helt rette for dig.

Hvad er assertion?

Ordet assertion betyder det at have eller udtrykke en selvsikker personlighed med fornøden styrke til at sætte sig igennem. Assertion er en metode til at øge den personlige gennemslagskraft gennem øvelser i at afklare egne ønsker og behov. Når du træner assertion øver du dig i at blive tydelig, både hvad angår din kommunikation, dit kropssprog og din adfærd.

Sig det, som det er, på en respektfuld måde

Vores kursus i assertiv kommunikation giver dig metoder til at:

  • Øge din personlige gennemslagskraft
  • Lære at stå ved dig selv og håndtere dine følelser og din kommunikation konstruktivt
  • Blive bedre til at træffe beslutninger
  • Styrke din evne til at modtage kritik og komplimenter

Hvem henvender kursus i assertiv kommunikation sig til?

Dette kursus henvender sig til alle, der gerne vil fremstå med mere personlig gennemslagskraft og blive mere tydelig. Assertion er med andre ord for alle, der ønsker at blive bedre til at kommunikere.

Hvad får du ud af kurset i assertiv kommunikation?

På dette kursus lærer du at blive klar over dine egne følelser, motiver og handlemuligheder. Assertiv kommunikation mindsker ikke alene behovet for at blive bekræftet i at det, du gør, er godt nok. Det gør dig også bedre til at træffe beslutninger og styrker din evne til at modtage kritik og komplimenter.

Assertionstræning sætter dig i stand til at håndtere vrede på en konstruktiv måde og giver dig en forståelse for din egen og andres sårbarhed i svære situationer. Formålet med kurset er at lære assertiv kommunikation er at blive bedre til at samarbejde og løse konflikter.

Nadia (underviser)

Nadia (København)

Nadia er en yderst kompetent og passioneret underviser. Hun har mere end 15 års erfaring med undervisning i kommunikation og personlig udvikling i offentlige og private virksomheder og organisationer.

Nadia er oprindeligt uddannet skuespiller og har efterfølgende videreuddannet sig inden for coaching, procesledelse, mindfulness og kommunikativ psykoterapi. Hun er desuden også DiSC-certificeret.

Hun brænder for at coache, undervise og motivere mennesker til at udvikle deres potentiale – og til at optimere deres kommunikation med andre mennesker. Og hun er tilmed en engageret underviser, der varierer sin undervisning, så den nye viden og værktøjerne kommer godt ind under huden.

Du møder Nadia på kurserne i København.

Fuld profil

Jette (Aarhus)

Jette er en dedikeret og erfaren underviser og konsulent inden for kommunikation, coaching, kundeservice, salg og personlig udvikling.

Gennem de sidste mange år har hun arbejdet som konsulent og underviser med fokus på udvikling af virksomheder, teams og enkeltpersoner. Hun er oprindeligt udlært inden for detailbranchen og har videreuddannet sig inden for coaching, ledelse, pædagogik og didaktik. Hun er desuden certificeret life og business coach og certificeret i profilværktøjerne DiSC og Garuda.

Jette er en meget nærværende og passioneret underviser, som brænder for at skabe udvikling og formidle viden, værktøjer og indsigter til andre – på en måde, der skaber mening og værdi for den enkelte.

Fuld profil

Pris

8.500 kr.
/ 7.225 kr. med 15 % vennerabat - klik her for betingelser

Priserne er eksklusive moms og inklusive forplejning. Med i prisen får du en personlig test af din adfærdstype og konfliktstil, som tages i løbet af kurset. Betaling en uge før kursusstart.

Varighed: 2 dage

Næste kursus

16. - 17. november kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
23. - 24. november kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
23. - 24. november kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
11. - 12. januar kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
26. - 27. januar kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
1. - 2. marts kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
1. - 2. marts kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
3. - 4. maj kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
5. - 6. maj kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
13. - 14. september kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
15. - 16. september kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus

Kursuskategorier

Loading