Tag på kursus med adfærdseksperten,og bliv klog på menneskers ofte helt uforklarlige opførsel – og lær, hvordan du bruger det til at ændre adfærd hos medarbejdere og brugere, få flere kunder eller øge tilslutningen fra borgere og stakeholders.
Kurset i adfærdsdesign og nudging er for dig, der arbejder med kommunikation i form af fx kampagner og markedsføring, med intern kommunikation på arbejdspladser eller med initiativer, der fremmer arbejdsmiljø eller borgeradfærd. Lige meget om du arbejder med markedsføring, HR eller ledelse, og uanset om du arbejder i det offentlige, det private eller i en NGO giver kurset dig konkrete værktøjer til at udvikle effektive adfærdsforandrende tiltag og indsatser – uanset målgruppen!
Hvordan ville du gøre Danmark fri for cigaretskodder? Eller nedsætte smittefare på hospitalerne? Dit svar er nok, at få folk til at smide deres skodder i skraldespanden og patienter til at vaske hænder oftere. Det er imidlertid lettere sagt end gjort. Rygere ved godt, hvad de skal gøre af skodderne, og de fleste patienter er klar over, at de skal vaske hænder. Alligevel er der stadig skodder og bakterier i omløb. I stedet for at fortælle folk, hvad de skal gøre, tilbyder nudging en tilgang, hvor du gennem subtile hentydninger, får folk til at ændre adfærd helt uden at tænke over det – og det virker!
Hør Thor fortælle om dit udbytte af kurset
Glem alt om logik
Bare rolig, nudging kan bruges til meget mere end rene gader og bedre hygiejne. Med det rette design kan du fx øge beløbet på donationer til din NGO, fremme et salg på din webshop eller få borgerne i din kommune til at spise flere grøntsager. Nogle gange kan du få folk til at træffe helt ulogiske beslutninger, bare ved at kende til denne simple (men overraskende) sandhed: Mennesker træffer beslutninger på et ulogisk og komplekst fundament af genkendelighed, lethed og intuitioner. Og så kan det faktisk være ligemeget, hvad der på papiret er den “rigtige” beslutning. Kurset i nudging og adfærdsdesign giver dig konkrete metoder til at se verden fra din målgruppes perspektiv og forstå deres beslutningsgrundlag.
Det handler om at give “et kærligt puf”
Nudging og adfærdsdesign handler om, hvordan mennesker træffer beslutninger, og hvordan du gennem forskellige kommunikative designs påvirker dem til at handle anderledes, end de plejer. Hvis du nogensinde har været på Strøget i København, har du nok bemærket nogle grønne fodspor på asfalten hen mod skraldespandene. Eller måske har du engang undret dig over en skydeskive i kummen på et herretoilet? Fodspor og skydeskiver er klassiske eksempler på nudging. Med antydningens kunst fortæller de din hjerne, at det er en god idé at smide skrald i skraldespanden og at gøre dig umage med at ramme kummen. Et kærligt (men effektivt!) puf i en bestemt retning.
Underviseren er en virkelig god formidler. Vi valgte den bedste, og underviseren får mine varmeste anbefalinger!
Britta Quitzau - Sønderborg Kommune
Jeg har fået konkret feedback til præcis de udfordringer, jeg har i mit daglige arbejde. Teori var koblet rigtig fint sammen med praksis, og jeg er sikker på, at de konkrete idéer, kurset gav mig, kan skabe ændret adfærd i den retning, jeg ønsker.
Pernille Dam - Arkitema Architects
Underviseren er sindssyg dygtig og formår at holde et højt fagligt niveau samtidigt med, at han er i stand til at få eksemplificeret teorien og holde det hele i et sprog, hvor alle kan være med.
Louise Søndergaard Sørensen - Sønderborg Kommune
Kompetent underviser med faglig evidens og en videnskabeligt baseret tilgang, der bliver koblet fint med praktisk erfaring. Kurset har givet mig en masse værktøjer og metoder, jeg kan bruge i praksis.
Thomas Toftgaard - Riis Retail
Jeg synes der var en høj faglighed, men samtidig let forståeligt og nemt at bruge i praksis. Underviseren er en meget dygtig formidler!
Anne Abild Poulsen - Sønderborg Kommune
Underviseren er ekstremt kompetent og udnyttede hvert minut, så man i den grad fik noget for pengene.
Super dygtig og imødekommende underviser, der var god til at få folk med og hele tiden med fokus på, at alle kunne følge med.
Stine Jørgsholm - Mærsk
Kurset har været brugbar med det samme og har givet en øjenåbner for, hvor meget vi i hverdagen er omgivet af nudging/adfærdsregulering. Underviseren er, ud over at være et behageligt menneske, god til at formidle budskabet og giver gode hverdagseksempler, jeg kan forstå og forholde mig til.
Kirsten Moos Nielsen - Arbejdstilsynet
Dit udbytte
Du bliver en langt bedre kommunikatør, fordi du er i stand til at designe kampagner og kommunikation, som rent faktisk har indvirkning på og skaber forandring i målgruppen.
Du får en grundig indsigt i, hvordan menneskehjernen fungerer - og hvordan du måske selv bliver påvirket i dine tanker og beslutninger.
Du kommer godt fra start med din egen adfærdscase, så du kan implementere og arbejde videre med din nye viden allerede dagen efter kurset.
Din arbejdsgivers udbytte
Med dig ved roret vil din arbejdsplads producere mere effektive kampagner og kommunikationsindsatser, der skaber målbart bedre resultater.
Din arbejdsplads får en kompetent medarbejder, der kan iværksætte og lede et adfærdsprojekt helt fra research til implementering.
Virksomheden får en uvurderlig indsigt i jeres forskellige målgrupper, fordi du er i stand til at lave metodiske brugerundersøgelser og omsætte dem til brugbar data.
Program for dag 1 på kurset i nudging og adfærdsdesign
Vores adfærd og det, der påvirker den
Det teoretiske udgangspunkt for adfærdsdesign og nudging
De menneskelige heuristikker
Kognitiv bias
The Dual Process Theory
Det, der påvirker os del 1
Casestudier i bias
Reciprocitetsprincippet
Social norm bias og default bias
Det, der påvirker os del 2
Salience, priming og hyperbolic discounting
Dit adfærdsprojekt: øvelse med adfærdsdriverne
Fælles diskussion og afrunding
Program for dag 2 på kurset i nudging og adfærdsdesign
Adfærdsværktøjer og dit eget adfærdsprojekt
Præsentation af værktøjer
Adfærd, valgsituation og målgruppe
Dit adfærdsprojekt
Definition af valgsituationen
Dit adfærdsprojekt
Definition af målgruppe og barrierer
Projektmodeller til adfærdsdesignprojekter
Metodisk research og analyse
Dit adfærdsprojekt
Outline af dit adfærdsprojektdesign
Sparring og idéudveklsing
Refleksion og afrunding
Kursets underviser tager hånd om din læring!
For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.
Tilmeld dig, og få et gratis e-kursus!
Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille e-kursus ”Få større udbytte af dine kurser”. Med kurset får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.
Skal vi skræddersy et kursus til jer?
Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk Direkte: 3175 2054
Når det kommer til adfærd og de sommetider mærkværdige beslutninger, vi mennesker tager, er Thor manden, der skaber mening med galskaben. Han har nemlig mange års erfaring som adfærdsrådgiver og ekspert i adfærdsdesign for større danske virksomheder.
Thor har desuden fungeret som ekspert på programmet Detektor på DR2, samt som kreativ direktør for nudgingbureauet Decision Design. Her har han med stor succes været med til at udvikle en lang række initiativer om nudging og adfærdsdesign for både private og offentlige virksomheder.
Thor er uddannet inden for psykologi og tværkulturelle studier ved København Universitet, Roskilde Universitetscenter og Universidad Nacional de Colombia.
Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. et e-kursus om god læring, undervisningsmateriale, kursusbevis og fuld forplejning under kurset.
Betaling 21 dage før kursusstart.
Varighed: 2 dage
Tilmeld dig kurset
3. - 4. februar 2025 kl. 9.00-16.00Tilmeld Aros Konference, København
Få vores e-bog med 99+1 hemmeligheder om kommunikation GRATIS!
Tilmeld dig vores nyhedsbrev (som 28.576 andre videbegærlige), og få dit eksemplar af vores e-bog “99+1 tips, tricks og hemmeligheder, der vil ændre din kommunikation” – samt tips og nyheder, der gør dit arbejdsliv bedre. Ved tilmelding accepterer du vores databetingelser.
Tak for din tilmelding!Vi har sendt en mail med link til download af e-bogen. Du kan også hente den her:DOWNLOAD E-BOGEN