“Design thinking is a human-centered approach to innovation that draws from the designer’s toolkit to integrate the needs of people, the possibilities of technology, and the requirements for business success.”
— Tim Brown, CEO i IDEO
Det bedste udgangspunkt er virkeligheden
Han siger det faktisk meget godt, ham Tim Brown. Han er trods alt også direktør i en af verdens førende designvirksomheder, IDEO. Det vigtigste at forstå om Design Thinking er nemlig, at det handler om mennesker. Design Thinking er en metode til produktudvikling, hvor du tager højde for virkelige menneskers virkelige behov i stedet for at designe ud fra forældede formodninger om, hvad markedet mangler. På den måde sikrer du, at de produkter eller services, du udvikler, rent faktisk udfylder et reelt hul i markedet. Men det kræver, at du får en aldeles grundig indsigt i dine kunders behov, længe inden du går i gang med at udvikle til dem!
Nogle gange skal der 3 til tango
… i hvert fald når det kommer til produktudvikling. Design Thinking kombinerer de tre mest væsentlige aspekter af enhver produkt- eller strategiudvikling: ønskværdighed, gennemførlighed og levedygtighed. Det handler om at udvikle noget, der er ønskværdigt for brugeren, teknisk muligt at gennemføre og økonomisk forsvarligt i forretningsmodellen.
Ved aktivt at inddrage disse aspekter i udviklingsprocessen, sikrer det resultater, som er langt mere brugbare og nemmere at implementere i forretningen.
Lær at navigere i processen
På vores kursus i Design Thinking lærer du, hvordan du kommer effektivt gennem en udviklingsproces og skaber det bedst mulige slutresultat. Du kommer hele vejen fra tilrettelæggelse af den indledende research til idégenerering og produktudvikling og endelig til selve implementering af produktet. Det er en omstændig proces, men kan du først navigere i den, bringer den enorm værdi til jeres produktudvikling. Læs mere om procestrinene i Design Thinking her.
Gå tilbage til kurset i Design Thinking her.