calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Kursus: Salgskursus: Det effektive salg

Lær at forstå kundens adfærd på et dybere psykologisk plan og boost dit salg.

På kurset lærer du:

  • At finde din personlige salgsstil og blive bevidst om dine styrker som sælger.
  • Sælgerens mindset: “At sælge er at hjælpe”, så du kan lave salg på den fede måde.
  • Metoder til afkodning af kundens psykologiske drivkræfter, behov og præferencer.
  • Forhandlingsteknik med fokus på professionel forberedelse, win/win og prisforhandling.
  • At aflæse kunden og tilpasse din kommunikation og salgsindsats efter kundens profil.
  • Hvordan du skaber tillid og sympati med situationsbestemt kropsprog og positiv overtalelse.
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Tilmeld dig kurset

28. - 30. april kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
6. - 8. maj kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
Se flere datoer
9.950 kr. ekskl. moms
Kurset kan også holdes hos jer – se mere her

Kursets målgruppe

Kurset er for dig, der gerne vil øge dit salg, uanset om det er B2B eller B2C. Du er måske:

  • Sælger, salgschef eller salgsdirektør
  • Key account manager
  • Rådgiver
  • Konsulent
  • Projektleder
  • Kundeservicemedarbejder.

Forstå dine kunders motiver, og øg dit salg

Der er ikke nogen “one size fits all” i salg. Den effektive sælger skal kunne aflæse og afkode kunden og tilpasse sin salgsindsats til den enkelte kunde. Kurset giver dig viden om og indsigt i, hvordan du læser andre mennesker og afkoder deres kommunikation, både verbalt og non-verbalt. Du lærer at forstå kundens individuelle adfærd og behov på et dybere psykologisk plan – det betyder optimeret salg både på den korte og den lange bane.

Dit kropssprog er afgørende for dit salg

Det er ikke altid gode argumenter, et venligt smil eller et godt produkt, der lukker en handel. Flere undersøgelser viser, at det non-verbale sprog er afgørende for din succes som sælger.  Det vil sige, at dit kropssprog og dit toneleje har indflydelse på, hvordan din kunde tager imod dit budskab, og om du formår at opbygge tillid. På dette kursus arbejder vi med situationsbestemt kropssprog, og vi træner dit kropsprog som sælger.

Er du skarp på forhandling?

Den effektive sælger har evnerne og værktøjerne til at vende Win/Loose-forhandlinger til Win/Win-forhandlinger, så begge parter går tilfredse fra forhandlingsbordet. Men det kræver struktureret forberedelse og viden om de grundlæggende forhandlingsstrategier og taktikker. Dem får du selvfølgelig en grundig indføring i på kurset, så du bliver tryg ved salgsforhandlingens dynamikker. Du får desuden en checkliste til dine fremtidige salgsforhandlinger.

Det får du også med fra kurset:

  • Opdaterede tidsvarende salgsteknikker
  • Personlig adfærdspsykologisk profil med fokus på salg – DiSC
  • Metode til aflæsning af dine kunders kropssprog og adfærdsstil
  • Effektive salgsstrategier overfor forskellige kundetyper
  • Stærkere overtalelsesevner/positiv overtalelse
  • Større gennemslagskraft med det optimale situationsbestemte kropssprog
  • Konkrete metoder til at skabe tillid og sympati
  • Evnen til at skabe stærke og profitable relationer på den lange bane

Underviseren var fantastisk, nærværende og ergageret. Kurset vil have en meget stor indflydelse på mit arbejde, der antageligt vil række lagt ud over salg.

Milan Kronborg - Rambøll

Underviseren er virkelig dygtig. Jeg har lært meget mere om kropssprog, forskellige mennesketyper og at kunne læse dem. Kurset vil have stor indflydelse på arbejde!

Anja Munck - Kursusplanen

Meget inspirerende kursus fyldt med debat. Underviseren er godt inde i stoffet og rigtig dygtig til at formidle det.

Dennis Brenøe - Rambøll

Undervisningen er på et højt niveau, men underviseren forstår til fulde at tilpasse den til kursisterne.

Morten Lund - Flex

Det var virkelig lærerigt fra start til slut!

Claes Odgaard - Belimo

Superdygtig underviser!

Camilla Tøndering - PureteQ

Kompetent kursusleder, spændende emner, Rigtig gode tips.

Mareike Bernhardt - Alumeco A/S

Dit udbytte

  • Du bliver en mere helstøbt sælger, fordi du får en bredere palette af værktøjer at gøre brug af i dit arbejde. Du vil med dine nye værktøjer ikke kun opnå et mere effektivt salg, du vil måske også opleve, at kundeemner, der før har sagt nej, nu vil takke ja til dit produkt.

  • Du vil få en større arbejdsglæde, fordi du indgår i en anden og mere relationsbåren form for dialog med dine kunder, end du måske er vant til.

  • Hvis du bruger de teknikker, du får på dette salgskursus, vil du opnå bedre salgsresultater og dermed større succes i dit arbejdsliv.

Din arbejdsgivers udbytte

  • ​Din arbejdsgiver får en vigtig sparringspartner, der forstår kundens psykologisk plan. Efter kurset kan du dele din nye viden og værktøjer med dine kollegaer.

  • Som effektiv sælger skaber du ikke kun optimale resultater for den enkelte kunde her og nu, men opbygger samtidigt også gode profitable relationer på den lange bane - til glæde for hele virksomheden.

  • Din arbejdsgiver vil kunne aflæse det direkte på bundlinjen, hvis du skaber bedre salgsresultater. Kurset vil derfor hurtigt kunne tjene sig ind.

Programmet for kurset

  • Intro til det moderne salg: Succes uden billige tricks og påtaget entusiasme.
  • Hvad er din sælgeridentitet, og hvordan er din salgsadfærd? Vi bruger DiSC-modellen til at kortlægge salgets psykologi. 
  • Hvordan kan vi identificere adfærd? Vi træner, hvordan du gennem dialog og observationer kan spore dig ind på andres adfærd. 
  • Adfærd er kun toppen af isbjerget. Vi arbejder med den synlige og skjulte adfærd samt adfærdspåvirkning. 
  • Sales-rapporten: Vi stiller skarpt på tilpasning af din adfærd. Vi gennemgår prioriteter, styrker og udfordringer. 
  • Sådan skaber du overblik over dine kunder med kundestrategi og kunde-skema. 
  • Tilpas din adfærd efter dine kunder. Du lærer om naturlig adfærd contra tilpasset adfærd. 
  • Sådan håndterer du modstand og indsigelser i forhandlingssituationer.
  • Vi gennemgår forhandlingens faser og træner værktøjer til at skabe resultater.
  • Gennemgang af prisforhandlingens dynamikker og psykologiske mekanismer.

mini mba, Steen hildebrandt

Kursets underviser tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.

Tilmeld dig, og få et gratis e-kursus!

Når du tilmelder dig dette salgskursus, sender vi dig vores lille e-kursus ”Få større udbytte af dine kurser”. Med kurset får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.

Skal vi skræddersy et salgskursus til jer?

Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk  Direkte: 3175 2054

Pris

9.950 kr.

Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. et e-kursus om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under kurset.
Betaling 21 dage før kursusstart.

Varighed: 3 dage

Tilmeld dig kurset

28. - 30. april 2025 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
6. - 8. maj 2025 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København

Kursuskategorier

Loading