calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Skriv de bedste jobannoncer

Dette kursus lærer jer, hvordan I skriver en god og målrettet jobannonce, der sikrer jer de helt rigtige ansøgere.

Det lærer I på dette kursus:

  • Hvad I skal gøre som det allerførste, når I skriver en jobannonce – og hvorfor jobannoncer ofte fejler, når dette trin bliver sprunget over
  • At bruge gennemtestede modeller til overskrifter, der gør det nemt for læseren at forstå, hvad jobbet handler om, og hvorfor det er interessant
  • At gøre den rette kandidat motiveret for jobbet allerede fra første linje
  • En simpel struktur på jobopslag, der er hurtig at udfylde, og som får læseren til at hænge på til sidste linje
  • 2 enkle teknikker til at tage kvælertag på klichéerne, så I ikke lyder ligesom alle de andre

Deltag på vores kurser og uddannelser ligesom fx ...

  • NRGi logo
  • ECCO logo
  • Dansk Metal logo
  • Vestas logo
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Pris

Skræddersyet kursus afholdt hos jer!

Kontakt os og få et tilbud

Kurset vil blive skræddersyet efter jeres behov og tilpasset efter, hvor mange I ønsker at deltage.

Hvem bør deltage på dette kursus?

  • HR-medarbejdere
  • Rekrutteringsfolk
  • Og alle andre, der arbejder med jobannoncer og rekruttering.

Sådan får I de helt rigtige ansøgere!

I ved måske allerede, at klichéer er et no-go. Men er I også klar over, at alt for mange jobannoncer er for ukonkrete, for tunge i sproget, og på ingen måde er tilpasset internettet som medie? Det er her, I taber alle de rigtige ansøgere. En kedelig jobannonce får arbejdspladsen til at fremstå uattraktiv, og demotiverer ansøgerne. På dette kursus i at skrive jobannoncer lærer I, hvordan I styrer uden om det standardiserede stillingsopslag og i stedet målretter jeres annonce mod dem, I egentlig vil have fat i. På den måde undgår I at spilde både jeres og ansøgernes tid og får hurtigere den rette kandidat i hus!

En god jobannonce fanger og fastholder læseren

Jobannoncer er en besynderlig genre. Vi kan alle sammen genkende en kedelig jobannonce. Omvendt er vi også hurtigt klar over, hvornår en jobannonce sidder lige i skabet. Problemet ligger i at definere, hvad det præcis er, der får en annonce til at fungere. Og i endnu højere grad, hvordan I bruger det i jeres egne jobannoncer. Derudover er der hele humlen med det dér internet. For hvordan er det lige, det er, med internetbrowsing, jobsøgning og webtekster? Det kommer måske bag på jer, hvor hurtigt det går på internettet. Det er derfor, det er så vigtigt at kunne skrive en jobannonce, der fanger og fastholder læseren!

Lær at målrette jeres jobannoncer!

Når det kommer til jobsøgning og jobannoncer kan det være svært finde rundt. Det er jo ikke for sjov, at vi kalder det jobjunglen, vel? I dag finder man de fleste jobopslag på nettet – det betyder at modtagergruppen er ret stor. I den anden ende sidder I så og skal tage stilling til, hvilke ansøgere der er relevante. Det kan af og til virke lidt uoverskueligt. Hvis der ikke er for mange ansøgere, så er der for få. Eller også er der kun de helt forkerte. Det kan være fristende at give ansøgerne skylden – gid de nu bare skrev ordentlige ansøgninger! Men ofte opstår problemet faktisk længe inden ansøgerne sætter sig ned og begynder at skrive. Ofte ligger problemet i selve jobannoncen.

Det er ikke altid smart at skille sig ud

På kurset kunne vi nemt lære jer at skrive jobannoncer, der for enhver pris skiller sig ud fra mængden. Men det svarer lidt til at tage en stor blomstret sommerhat på til en jobsamtale hos Maersk. De vil huske dig bagefter, men ikke for noget godt. I stedet lærer vi jer at skrive seriøse jobannoncer, som gør et indtryk på læseren – men på en mere subtil og raffineret måde, der efterlader et godt indtryk af jeres arbejdsplads.

Lær også at skrive jobannoncer, der holder folk væk!

Kender I til forbandelsen ved at få 300 jobansøgninger på fem dage og være nødt til at fjerne jobopslaget flere uger før ansøgningsfristen? At læse 300 jobansøgninger og give afslag til 299 af dem er et kæmpe arbejde. Og det kunne have været undgået! På kurset lærer I at skrive jobannoncer, der afholder de forkerte ansøgere fra at søge jobbet, så I kun har de rette ansøgere tilbage.

Jeres udbytte

  • Efter kurset kan du gå direkte ud og skrive din næste ansøgning skarpere og mere effektivt end nogensinde før.

  • Du får mindst én håndfuld ’nåååå!’-oplevelser, der gør det nemmere for dig at ramme den ideelle ansøger næste gang.

  • Med en mere målrettet jobannonce giver du dig selv den bedste start på jeres næste ansættelsesproces.

Jeres arbejdsplads' udbytte

  • Arbejdspladsen får de bedste ansøgere til jobbet, fordi der nu produceres fængende og målrettede annoncer - og det giver resultater på bundlinjen!

  • Arbejdspladsen får mere effektive medarbejdere, der forstår sig på de forskellige aspekter af den gode jobannonce og kan producere en rammende annonce.

  • Virksomheden får en stærkere brandingprofil, fordi fremstillingen af den i jobannoncerne står skarpt og har en reel effekt på den tiltænkte målgruppe.

Kursets underviser tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.

Tilmeld dig kurset, og få en gratis miniguide!

Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.

Underviser hos Aros Business Academy, Kathrine Louise Nielsen

Kathrine

Kathrine er som tekstforfatter specialist i at flytte mennesker med ord og skrive tekster, der skal få folk til at reagere. Hun har undervist bl.a. Tivoli og Moment i at skrive bedre jobannoncer og har hjulpet en styrelse med at få 25 % flere ansøgere til en jobannonce. Kathrine er cand.mag. og selvstændig tekstforfatter i KLN Copywriting.

kathrine@aroskurser.dk 

Fuld profil

Ring til os på 70 278 279, eller skriv til info@arosbusinessacademy.dk.
Så finder vi sammen ud af, hvad der vil være det bedste for jer.

Kursuskategorier

Loading