calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Internt kursus: Skriv gode artikler
(lynkursus i journalistik)

Lær at bruge journalistikkens værktøjer til at finde og skrive den gode historie, der bliver læst.

På dette kursus lærer du at

  • finde den gode historie – det er fundamentet under det hele
  • bruge de journalistiske nyhedskriterier og værktøjer
  • tænke og vælge kritisk – det handler om troværdighed
  • vinkle skarpt efter journalistiske principper
  • finde den fængende overskrift uden at love noget, der ikke holder
  • skrive levende og præcist, så du fanger læseren
  • tænke modtagerorienteret, så du kan skrive relevant og målrettet
  • beherske de vigtigste journalistiske genrer.

Tag på kursus i "Internt kursus: Skriv gode artikler
(lynkursus i journalistik)" ligesom medarbejdere fra:

  • Danfoss logo
  • 3F - Faglig Fælles Forbund logo
  • Det Økologiske Råd logo
  • Novo Nordisk logo
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Pris

Skræddersyet kursus afholdt hos jer!

Kontakt os og få et tilbud

Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. en miniguide om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under kurset. Betaling 21 dage før kursusstart.

Kursets målgruppe

Kurset er til dig, der arbejder med skriveopgaver i det private eller det offentlige, og som savner et fundamentalt kendskab til de klassiske journalistiske teknikker og virkemidler. Hvis du arbejder med skriftlig kommunikation, men ikke har et indgående kendskab til det journalistiske håndværk, så kan du få et stort udbytte af dette kursus.

Du lærer at skrive og tænke journalistisk

En artikel er god, hvis modtageren læser den og forstår indholdet. På dette kursus lærer du at skrive fængende tekster, der bliver læst. Det er relevant uanset om du skriver for en virksomhed, en organisation eller for en offentlig myndighed. Du får indblik i den journalistiske værktøjskasse – ideudvikling, research, interview vinkling og skrivning etc.

Du lærer at anvende værktøjerne i praksis

Du får en grundig introduktion til det journalistiske håndværk, og du kommer til at producere tekster med afsæt i din egen virkelighed og virksomhed. Kurset lægger vægt på praksis, og du bliver guidet med afsæt i dine egne tekster. Derved får du forbedret dine evner til at skrive godt – både generelt og mere specifikt i forhold til dit daglige arbejde. Det vil være muligt at arbejde med fokus på både trykte og digitale formater.

Kursus i absolut topklasse! Ole var fantastisk dygtig, og han formåede at gøre stoffet relevant og tilpasse undervisningen vores specifikke behov.

Bente Thelin Brandstrup - 3F

Kurset var veltilrettelagt og kursuslederen kompetent. Han var god til at spotte den enkeltes behov og nye veje. Jeg går hjem med helt konkrete værktøjer til at blive skarpere på indhold, emne og vinkel, så jeg kan arbejde mere målrettet med at skrive artikler og tekster.”

Jørgen Kielstrup - HedeDanmark

Underviseren var utrolig kompetent, og jeg fik fantastisk meget ud af kurset. Han var virkelig god til at tilpasse undervisningen til mig, og der var tid til at gøre den personlig.

Eline Aggerholm Kristensen - Det Økologiske Råd

Det var intensiv træning med mange praktiske skriveopgaver, som man fik feedback på. En lærerig oplevelse! Underviseren var god til at forklare tingene og komme med rigtigt gode eksempler på, hvad god og dårlig kommunikation egentlig er.

Nicole T. Adelborg - Danfoss Power Electronics A/S

Jeg har lært at sætte den skarpe vinkel og skære ind til benet – godt kursus.

Birgitte Sætre Vejlby - HedeDanmark

Jeg har helt sikkert fået blod på tanden til at skrive flere og bedre artikler. Der var et højt fagligt niveau og en god indføling med kursisterne, hvor vi blev mødt, der hvor vi var og fik tilfredsstillet de konkrete ønsker og behov, vi sad med.

Martin Skipper - Agape

Underviseren er dygtig, tillidsfuld og meget kompetent. Han kan gribe spørgsmål fra alle retninger og svare så man kan bruge det i praksis.

Stina Grøn - MOT Danmark Fonden

God og brugbar læring, som er let at overføre til sit daglige arbejde.

Katrine Bojen Krogh - Aller Media

Dit udbytte

  • Du lærer at udvælge de rigtige historier og vinkle dem, så de er maksimalt relevante for din målgruppe.

  • Du lærer at arbejde systematisk med journalistikkens værktøjer, så dine artikler er relevante og velskrevne - og derfor bliver læst.

  • Du vil opnå større faglig selvtillid og blive mere komfortabel med at skrive og se dine tekster publicerede.

Din arbejdsgivers udbytte

  • Din virksomhed vil opnå større sikkerhed og mindre tidsspild i arbejdet med artikler og tekster til magasiner, hjemmesider, nyhedsbreve, sociale medier etc.

  • Din virksomheds brand vil stå klarere, fordi jeres tekster bliver skarpere og mere målrettede.

  • Dine kolleger - og dermed virksomheden - vil få en dygtigere sparringspartner, der kan lære andre at skrive bedre også.

Program for kursets første dag

  • Indblik i journalistens værktøjskasse – oplæg og diskussion
  • Find den gode historie: Ud i virkeligheden – find en nyhed
  • Skriveøvelse
  • Feedback: Sådan giver og modtager du journalistisk feedback + øvelse
  • Tag udgangspunkt i læseren: Lær at skrive målrettet på modtagerens præmis – uden at glemme afsenderen.
  • Interview-øvelse i tomands-grupper + skriveøvelse med afsæt i interviews.

Program for kursets anden dag

  • Sådan arbejder du med at finde og udvikle historier i din organisation
  • Redaktionsmøde: Udvikling med afsæt i en historie fra din egen virksomhed
  • Skriveøvelse: Skriv den gode historie fra din egen virksomhed
  • Oplæg og skriveøvelse: Fokus på rubrik, underrubrik og indledning
  • Oplæg og skriveøvelse: Ryd op i sproget og gør det aktivt og fængende
  • Forankring: Diskussion af, hvordan de nye vaner og værktøjer kan forankres.

mini mba, Steen hildebrandt

Kursets underviser tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.

Tilmeld dig kurset, og få en gratis miniguide!

Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.

Skal vi skræddersy et kursus til jer?

Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk  Direkte: 3175 2054

bæredygtighed, bæredygtighed uddannelse, bæredygtighed kursus

Vi er 6-dobbelt Gazelle-vinder

En gazelle kan opnå en hastighed på 100 km/t, når den piler hen over Afrikas savanner. Når vi hos Aros Business Academy går ud til kaffemaskinen om morgen, kommer vi sjældent over 8 km/t, og vi træffes sjældent mere eksotiske steder end København og Aarhus. Alligevel er der ifølge Dagbladet Børsen en gazelle gemt i os.

Børsen Gazelle logo 2020Børsen Gazelle 2019 logoBørsen Gazelle logo 2018Børsen Gazelle logo 2016Børsen Gazelle 2015 logo

 

Henrik

Henrik

Henrik er medejer og direktør i et kommunikationsbureau. Han er uddannet journalist i 2002 og har arbejdet på Politiken og Ritzau som bl.a. erhvervsjournalist og politisk reporter og redaktør. Fra 2011 til 2014 har han været særlig rådgiver for hhv. udenrigs- og erhvervsminister. Som journalist har han skrevet tusindvis af nyheder, portrætter, interviews og baggrundshistorier, og som rådgiver er han vant til at bistå virksomheder og organisationer med pressehåndtering og relationer til presse, offentlighed og interessenter.

henrik@arosbusinessacademy.dk 

Fuld profil

Pris

Skræddersyet kursus afholdt hos jer!

Kontakt os og få et tilbud

Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. en miniguide om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under kurset. Betaling 21 dage før kursusstart.

Ny dato på vej

Er du interesseret i dette kursus?

Kontakt os, og hør om mulige datoer

Kursuskategorier

Loading