calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Internt kursus: Salgskursus: Det effektive salg

Lær at forstå kundens adfærd på et dybere psykologisk plan og boost jeres salg.

På kurset lærer I:

  • At finde jeres personlige salgsstil og blive bevidst om jeres styrker som sælger.
  • Sælgerens mindset: “At sælge er at hjælpe”, så I kan lave salg på den fede måde.
  • Metoder til afkodning af kundens psykologiske drivkræfter, behov og præferencer.
  • Forhandlingsteknik med fokus på professionel forberedelse, win/win og prisforhandling.
  • At aflæse kunden og tilpasse jeres kommunikation og salgsindsats efter kundens profil.
  • Hvordan I skaber tillid og sympati med situationsbestemt kropsprog og positiv overtalelse.
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Pris

Skræddersyet kursus afholdt hos jer!

Kontakt os og få et tilbud

Kurset vil blive skræddersyet efter jeres behov og tilpasset efter, hvor mange I ønsker at deltage.

Kursets målgruppe

Kurset er for jer, der gerne vil øge jeres salg, uanset om det er B2B eller B2C. I er måske:

  • Sælgere, salgschefer eller salgsdirektører
  • Key account managere
  • Rådgiverer
  • Konsulenter
  • Projektlederer
  • Kundeservicemedarbejderer.

Forstå jeres kunders motiver, og øg jeres salg

Der er ikke nogen “one size fits all” i salg. Den effektive sælger skal kunne aflæse og afkode kunden og tilpasse sin salgsindsats til den enkelte kunde. Kurset giver jer viden om og indsigt i, hvordan I læser andre mennesker og afkoder deres kommunikation, både verbalt og non-verbalt. I lærer at forstå kundens individuelle adfærd og behov på et dybere psykologisk plan – det betyder optimeret salg både på den korte og den lange bane.

Jeres kropssprog er afgørende for jeres salg

Det er ikke altid gode argumenter, et venligt smil eller et godt produkt, der lukker en handel. Flere undersøgelser viser, at det non-verbale sprog er afgørende for jeres succes som sælger.  Det vil sige, at jeres kropssprog og jeres toneleje har indflydelse på, hvordan jeres kunde tager imod jeres budskab, og om I formår at opbygge tillid. På dette kursus arbejder vi med situationsbestemt kropssprog, og vi træner jeres kropsprog som sælger.

Er I skarpe på forhandling?

Den effektive sælger har evnerne og værktøjerne til at vende Win/Loose-forhandlinger til Win/Win-forhandlinger, så begge parter går tilfredse fra forhandlingsbordet. Men det kræver struktureret forberedelse og viden om de grundlæggende forhandlingsstrategier og taktikker. Dem får I selvfølgelig en grundig indføring i på kurset, så I bliver trygge ved salgsforhandlingens dynamikker. I får desuden en checkliste til jeres fremtidige salgsforhandlinger.

Det får I også med fra kurset:

  • Opdaterede tidsvarende salgsteknikker
  • Personlig adfærdspsykologisk profil med fokus på salg – DiSC
  • Metode til aflæsning af jeres kunders kropssprog og adfærdsstil
  • Effektive salgsstrategier overfor forskellige kundetyper
  • Stærkere overtalelsesevner/positiv overtalelse
  • Større gennemslagskraft med det optimale situationsbestemte kropssprog
  • Konkrete metoder til at skabe tillid og sympati
  • Evnen til at skabe stærke og profitable relationer på den lange bane

Underviseren var fantastisk, nærværende og ergageret. Kurset vil have en meget stor indflydelse på mit arbejde, der antageligt vil række lagt ud over salg.

Milan Kronborg - Rambøll

Underviseren er virkelig dygtig. Jeg har lært meget mere om kropssprog, forskellige mennesketyper og at kunne læse dem. Kurset vil have stor indflydelse på arbejde!

Anja Munck - Kursusplanen

Meget inspirerende kursus fyldt med debat. Underviseren er godt inde i stoffet og rigtig dygtig til at formidle det.

Dennis Brenøe - Rambøll

Undervisningen er på et højt niveau, men underviseren forstår til fulde at tilpasse den til kursisterne.

Morten Lund - Flex

Det var virkelig lærerigt fra start til slut!

Claes Odgaard - Belimo

Superdygtig underviser!

Camilla Tøndering - PureteQ

Kompetent kursusleder, spændende emner, Rigtig gode tips.

Mareike Bernhardt - Alumeco A/S

Dit udbytte

  • I bliver mere helstøbte sælgere, fordi I får en bredere palette af værktøjer at gøre brug af i jeres arbejde. I vil med jeres nye værktøjer ikke kun opnå et mere effektivt salg, I vil måske også opleve, at kundeemner, der før har sagt nej, nu vil takke ja til jeres produkt.

  • I vil få en større arbejdsglæde, fordi I indgår i en anden og mere relationsbåren form for dialog med jeres kunder, end I måske er vant til.

  • Hvis I bruger de teknikker, I får på dette salgskursus, vil I opnå bedre salgsresultater og dermed større succes i jeres arbejdsliv.

Din arbejdsgivers udbytte

  • ​Jeres arbejdsgiver får vigtige sparringspartnere, der forstår kundens psykologisk plan. Efter kurset kan I dele jeres nye viden og værktøjer med jeres kollegaer.

  • Som effektiv sælger skaber I ikke kun optimale resultater for den enkelte kunde her og nu, men opbygger samtidigt også gode profitable relationer på den lange bane - til glæde for hele virksomheden.

  • Jeres arbejdsgiver vil kunne aflæse det direkte på bundlinjen, hvis I skaber bedre salgsresultater. Kurset vil derfor hurtigt kunne tjene sig ind.

Programmet for kurset

  • Intro til det moderne salg: Succes uden billige tricks og påtaget entusiasme.
  • Hvad er jeres sælgeridentitet, og hvordan er jeres salgsadfærd? Vi bruger DiSC-modellen til at kortlægge salgets psykologi. 
  • Hvordan kan vi identificere adfærd? Vi træner, hvordan I gennem dialog og observationer kan spore jer ind på andres adfærd. 
  • Adfærd er kun toppen af isbjerget. Vi arbejder med den synlige og skjulte adfærd samt adfærdspåvirkning. 
  • Sales-rapporten: Vi stiller skarpt på tilpasning af jeres adfærd. Vi gennemgår prioriteter, styrker og udfordringer. 
  • Sådan skaber I overblik over jeres kunder med kundestrategi og kunde-skema. 
  • Tilpas jeres adfærd efter jeres kunder. I lærer om naturlig adfærd contra tilpasset adfærd. 
  • Sådan håndterer I modstand og indsigelser i forhandlingssituationer.
  • Vi gennemgår forhandlingens faser og træner værktøjer til at skabe resultater.
  • Gennemgang af prisforhandlingens dynamikker og psykologiske mekanismer.

mini mba, Steen hildebrandt

Kursets underviser tager hånd om jeres læring!

For os handler alting om, at I får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til jeres forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at I efter kurset let kan bruge jeres nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor I er – så I nemt kan skabe endnu større værdi for jer selv og for jeres arbejdsplads.

Tilmeld dig, og få et gratis e-kursus!

Når I tilmelder jer dette salgskursus, sender vi jer vores lille e-kursus ”Få større udbytte af dine kurser”. Med kurset får I enkle tips til, hvordan I får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle jeres fremtidige kurser.

Skal vi skræddersy et salgskursus til jer?

Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis I har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk  Direkte: 3175 2054

Pris

Skræddersyet kursus afholdt hos jer!

Kontakt os og få et tilbud

Kurset vil blive skræddersyet efter jeres behov og tilpasset efter, hvor mange I ønsker at deltage.

Ny dato på vej

Er du interesseret i dette kursus?

Kontakt os, og hør om mulige datoer

Kursuskategorier

Loading