Forstå jeres kunders motiver, og øg jeres salg
Der er ikke nogen “one size fits all” i salg. Den effektive sælger skal kunne aflæse og afkode kunden og tilpasse sin salgsindsats til den enkelte kunde. Kurset giver jer viden om og indsigt i, hvordan I læser andre mennesker og afkoder deres kommunikation, både verbalt og non-verbalt. I lærer at forstå kundens individuelle adfærd og behov på et dybere psykologisk plan – det betyder optimeret salg både på den korte og den lange bane.
Jeres kropssprog er afgørende for jeres salg
Det er ikke altid gode argumenter, et venligt smil eller et godt produkt, der lukker en handel. Flere undersøgelser viser, at det non-verbale sprog er afgørende for jeres succes som sælger. Det vil sige, at jeres kropssprog og jeres toneleje har indflydelse på, hvordan jeres kunde tager imod jeres budskab, og om I formår at opbygge tillid. På dette kursus arbejder vi med situationsbestemt kropssprog, og vi træner jeres kropsprog som sælger.
Er I skarpe på forhandling?
Den effektive sælger har evnerne og værktøjerne til at vende Win/Loose-forhandlinger til Win/Win-forhandlinger, så begge parter går tilfredse fra forhandlingsbordet. Men det kræver struktureret forberedelse og viden om de grundlæggende forhandlingsstrategier og taktikker. Dem får I selvfølgelig en grundig indføring i på kurset, så I bliver trygge ved salgsforhandlingens dynamikker. I får desuden en checkliste til jeres fremtidige salgsforhandlinger.
Det får I også med fra kurset:
- Opdaterede tidsvarende salgsteknikker
- Personlig adfærdspsykologisk profil med fokus på salg – DiSC
- Metode til aflæsning af jeres kunders kropssprog og adfærdsstil
- Effektive salgsstrategier overfor forskellige kundetyper
- Stærkere overtalelsesevner/positiv overtalelse
- Større gennemslagskraft med det optimale situationsbestemte kropssprog
- Konkrete metoder til at skabe tillid og sympati
- Evnen til at skabe stærke og profitable relationer på den lange bane
Programmet for kurset
- Intro til det moderne salg: Succes uden billige tricks og påtaget entusiasme.
- Hvad er jeres sælgeridentitet, og hvordan er jeres salgsadfærd? Vi bruger DiSC-modellen til at kortlægge salgets psykologi.
- Hvordan kan vi identificere adfærd? Vi træner, hvordan I gennem dialog og observationer kan spore jer ind på andres adfærd.
- Adfærd er kun toppen af isbjerget. Vi arbejder med den synlige og skjulte adfærd samt adfærdspåvirkning.
- Sales-rapporten: Vi stiller skarpt på tilpasning af jeres adfærd. Vi gennemgår prioriteter, styrker og udfordringer.
- Sådan skaber I overblik over jeres kunder med kundestrategi og kunde-skema.
- Tilpas jeres adfærd efter jeres kunder. I lærer om naturlig adfærd contra tilpasset adfærd.
- Sådan håndterer I modstand og indsigelser i forhandlingssituationer.
- Vi gennemgår forhandlingens faser og træner værktøjer til at skabe resultater.
- Gennemgang af prisforhandlingens dynamikker og psykologiske mekanismer.
Kursets underviser tager hånd om jeres læring!
For os handler alting om, at I får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til jeres forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at I efter kurset let kan bruge jeres nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor I er – så I nemt kan skabe endnu større værdi for jer selv og for jeres arbejdsplads.
Tilmeld dig, og få et gratis e-kursus!
Når I tilmelder jer dette salgskursus, sender vi jer vores lille e-kursus ”Få større udbytte af dine kurser”. Med kurset får I enkle tips til, hvordan I får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle jeres fremtidige kurser.
Skal vi skræddersy et salgskursus til jer?
Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis I har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk Direkte: 3175 2054