Forstå dine kunders motiver, og øg dit salg
Der er ikke nogen “one size fits all” i salg. Den effektive sælger skal kunne aflæse og afkode kunden og tilpasse sin salgsindsats til den enkelte kunde. Kurset giver dig viden om og indsigt i, hvordan du læser andre mennesker og afkoder deres kommunikation, både verbalt og non-verbalt. Du lærer at forstå kundens individuelle adfærd og behov på et dybere psykologisk plan – det betyder optimeret salg både på den korte og den lange bane.
Dit kropssprog er afgørende for dit salg
Det er ikke altid gode argumenter, et venligt smil eller et godt produkt, der lukker en handel. Flere undersøgelser viser, at det non-verbale sprog er afgørende for din succes som sælger. Det vil sige, at dit kropssprog og dit toneleje har indflydelse på, hvordan din kunde tager imod dit budskab, og om du formår at opbygge tillid. På dette kursus arbejder vi med situationsbestemt kropssprog, og vi træner dit kropsprog som sælger.
Er du skarp på forhandling?
Den effektive sælger har evnerne og værktøjerne til at vende Win/Loose-forhandlinger til Win/Win-forhandlinger, så begge parter går tilfredse fra forhandlingsbordet. Men det kræver struktureret forberedelse og viden om de grundlæggende forhandlingsstrategier og taktikker. Dem får du selvfølgelig en grundig indføring i på kurset, så du bliver tryg ved salgsforhandlingens dynamikker. Du får desuden en checkliste til dine fremtidige salgsforhandlinger.
Det får du også med fra kurset:
- Opdaterede tidsvarende salgsteknikker
- Personlig adfærdspsykologisk profil med fokus på salg – DiSC
- Metode til aflæsning af dine kunders kropssprog og adfærdsstil
- Effektive salgsstrategier overfor forskellige kundetyper
- Stærkere overtalelsesevner/positiv overtalelse
- Større gennemslagskraft med det optimale situationsbestemte kropssprog
- Konkrete metoder til at skabe tillid og sympati
- Evnen til at skabe stærke og profitable relationer på den lange bane
Programmet for kurset
- Intro til det moderne salg: Succes uden billige tricks og påtaget entusiasme.
- Hvad er din sælgeridentitet, og hvordan er din salgsadfærd? Vi bruger DiSC-modellen til at kortlægge salgets psykologi.
- Hvordan kan vi identificere adfærd? Vi træner, hvordan du gennem dialog og observationer kan spore dig ind på andres adfærd.
- Adfærd er kun toppen af isbjerget. Vi arbejder med den synlige og skjulte adfærd samt adfærdspåvirkning.
- Sales-rapporten: Vi stiller skarpt på tilpasning af din adfærd. Vi gennemgår prioriteter, styrker og udfordringer.
- Sådan skaber du overblik over dine kunder med kundestrategi og kunde-skema.
- Tilpas din adfærd efter dine kunder. Du lærer om naturlig adfærd contra tilpasset adfærd.
- Sådan håndterer du modstand og indsigelser i forhandlingssituationer.
- Vi gennemgår forhandlingens faser og træner værktøjer til at skabe resultater.
- Gennemgang af prisforhandlingens dynamikker og psykologiske mekanismer.
Kursets underviser tager hånd om din læring!
For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.
Tilmeld dig, og få et gratis e-kursus!
Når du tilmelder dig dette salgskursus, sender vi dig vores lille e-kursus ”Få større udbytte af dine kurser”. Med kurset får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.
Skal vi skræddersy et salgskursus til jer?
Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk Direkte: 3175 2054