Kommunikation foregår mellem mennesker
Uanset hvordan man vender og drejer det, skal der to til tango – og kommunikation. Derfor kræver det indsigt i både dig selv og den anden part, hvis du for alvor skal opnå en konstruktiv dialog. På kurset får du indblik i, hvilke parametre du skal være opmærksom på, når du kommunikerer, og hvordan du bedst agerer og navigerer i tovejskommunikationen. Du får værktøjer, så du kan arbejde med din egen kommunikation, og så du kan håndtere udfordrende attituder.
Den velfungerende samtale
Det kan være svært at svare på, hvornår en samtale er velfungerende. Der findes ikke en færdig formular, men vi har alligevel alle oplevet fænomenet. På kurset ser vi på, hvilke ting der typisk danner rammen om en velfungerende samtale. Så kan du selv genkende dem, tilpasse dem og bruge dem til at skabe konstruktiv kommunikation og opbygge en kommunikationsstil, der passer til det, du vil sige.
Et praksisorienteret kursus
Kurset i mundtlig kommunikation er en blanding mellem teori og praktiske øvelser. Hovedvægten ligger dog på kursets praktiske aspekt, og al kommunikationsteori bliver koblet til praktiske øvelser. Øvelserne tager udgangspunkt i deltagernes egne cases, som kursusdeltagerne medbringer fra deres hverdag. Underviseren vil åbne dine øjne for, hvordan du kan tackle svære situationer på en måde, der er konstruktiv, og som indbyder til dialog og anerkendelse.
Programmet for kursets første dag
- Den professionelle dialog: Hvilke kræfter påvirker din kommunikation?
- Bliv klogere på de fire overordnede opmærksomhedspunkter i dialogen: fortælle, lytte, spørge og metakommunikere.
- Vi arbejder med kommunikationens tre faser: procesniveau, indholdsniveau og relationsniveau.
- Sådan handler du professionelt. Du lærer om de tre handlingsmuligheder i professionelle sammenhænge og positionsskifte.
Programmet for kursets anden dag
- Skab overensstemmelse mellem dine intentioner, dine ord, dit tonefald og dit kropssprog. Vi zoomer ud og fokuserer på det samlede udtryk.
- Få indsigt i din personlige kommunikationsstil. Vi indkredser dine individuelle ressourcer og udviklingspunkter.
- Skub samtalen i den ønskede retning med dine spørgsmål. Vi træner spørgeteknik med udgangspunkt i teori og øvelser.
- Frem den gode kommunikation. Vi stiller skarpt på coachende kommunikation.

Kursets underviser tager hånd om din læring!
For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.
Tilmeld dig kurset, og få en gratis miniguide!
Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.
Skal vi skræddersy et kursus til jer?
Vi afholder hver dag skræddersyede kurser og uddannelser ude hos kunderne. Og vi vil også rigtig gerne hjælpe jer! Tag en snak med os på tlf. 70 278 279 eller skriv til Kundechef Nicolai Salomon på nicolai@arosbusinessacademy.dk. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info.