Du kommer gennem hele mediemøllen
Der er fuld fart på mediebranchen, og det kræver både øvelse og overblik at navigere mellem dit eget budskab og journalisternes (skjulte) agendaer. Dette intensive kursus hiver dig hele vejen gennem mediemøllen på godt ondt – så du ved, hvad der venter dig, og hvordan du håndterer det, næste gang en journalist kontakter dig.
Lær alle de beskidte tricks at kende
I dag går der ikke mange minutter fra telefonen ringer hos dig, til en historie er ude på de forskellige medieplatforme. Men hvad er udgangspunktet for journalistens henvendelse? Og hvorfor ruller negative historier bare hurtigere end positive? De fleste af os undervurderer mediernes retoriske og fortællemæssige virkemidler, og det går ud over det budskab, vi prøver at få ud. På dette kursus bliver du undervist af en brancheinsider, der kender alle mediebranchens tricks – og som er klar til at bruge dem mod dig i ekstremt virkelighedstro scenarier!
Bliv klar til at møde pressen på alle platforme!
Dette kursus i medietræning tager udgangspunkt i kursistens egen kontekst, arbejdsplads og medietilstedeværelse. Det betyder, at underviseren allerede har lavet en grundig research, forberedt interviews til netop din situation og står klar til at give dig konkret feedback på din håndtering. Du bliver blandt andet udsat for interviewtræning på tv og radio, live-interviews med snurrende kamera og spotlight samt redigerede interviews. Af samme årsag er der maks. 6 deltagere på kurset, så alle har god tid til at arbejde med de forskellige genrer og værktøjer.
Programmet for kurset
Dag 1 – medieforståelse
- Hvad skaber den gode historie? Vi ser på mediernes arbejdsvilkår og vinkling. Du får viden om, hvordan du bedst samarbejder med journalister, og hvad der skal til for at blive en god kilde i medieverdenen.
- Sådan leverer du et budskab enkelt, skarpt og inspirerende. Vi fokuserer på, hvad der er vigtigt i rollen som talsmand, og hvordan du arbejder med budskaber, der har gennemslagskraft.
- Vi klæder dig på til interviewet. Gennem praktiske øvelser lærer du at håndtere interviewspørgsmål, journalistens vinkling og de forskellige interviewsituationer.
Dag 2 – interviewtræning
- Bliv klogere på, hvilken interviewstrategi du skal vælge. Vi gennemgår kernebudskaber, dilemmakommunikation og det kritiske interview.
- Hvordan håndterer du den særlige disciplin at stå foran et kamera? Du lærer, hvordan du håndterer tv-interviewet, og hvordan du samarbejder med et tv-hold.
- Er du kedelig eller karismatisk? Vi stiller skarpt på betydningen af en personlig kommunikationsstil, kropssprog og troværdighed.
Kursets underviser tager hånd om din læring!
For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.
Tilmeld jer kurset, og få en gratis miniguide!
Når I tilmelder jer dette kursus, sender vi jer vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får I enkle tips til, hvordan I får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle jeres fremtidige kurser.
Skal vi skræddersy et kursus til jer?
Vi afholder hver dag skræddersyede kurser og uddannelser ude hos kunderne. Og vi vil også rigtig gerne hjælpe jer! Tag en snak med os på tlf. 70 278 279 eller skriv til uddannelseschef Anders Rosenlund på ar@arosbusinessacademy.dk. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info.