I kommer gennem hele mediemøllen
Der er fuld fart på mediebranchen, og det kræver både øvelse og overblik at navigere mellem jeres eget budskab og journalisternes (skjulte) agendaer. Dette intensive kursus hiver jer hele vejen gennem mediemøllen på godt ondt – så i ved, hvad der venter jer, og hvordan i håndterer det, næste gang en journalist kontakter jer.
Lær alle de beskidte tricks at kende
I dag går der ikke mange minutter fra telefonen ringer hos jer, til en historie er ude på de forskellige medieplatforme. Men hvad er udgangspunktet for journalistens henvendelse? Og hvorfor ruller negative historier bare hurtigere end positive? De fleste af os undervurderer mediernes retoriske og fortællemæssige virkemidler, og det går ud over det budskab, vi prøver at få ud. På dette kursus bliver i undervist af en brancheinsider, der kender alle mediebranchens tricks – og som er klar til at bruge dem mod jer i ekstremt virkelighedstro scenarier!
Bliv klar til at møde pressen på alle platforme!
Dette kursus i medietræning tager udgangspunkt i kursistens egen kontekst, arbejdsplads og medietilstedeværelse. Det betyder, at underviseren allerede har lavet en grundig research, forberedt interviews til netop jeres situation og står klar til at give dig konkret feedback på jeres håndtering. I bliver blandt andet udsat for interviewtræning på tv og radio, live-interviews med snurrende kamera og spotlight samt redigerede interviews. Af samme årsag er der maks. 6 deltagere på kurset, så alle har god tid til at arbejde med de forskellige genrer og værktøjer.
Programmet for kurset
Dag 1 – medieforståelse
- Hvad skaber den gode historie? Vi ser på mediernes arbejdsvilkår og vinkling. I får viden om, hvordan i bedst samarbejder med journalister, og hvad der skal til for at blive en god kilde i medieverdenen.
- Sådan leverer i et budskab enkelt, skarpt og inspirerende. Vi fokuserer på, hvad der er vigtigt i rollen som talsmand, og hvordan du arbejder med budskaber, der har gennemslagskraft.
- Vi klæder jer på til interviewet. Gennem praktiske øvelser lærer i at håndtere interviewspørgsmål, journalistens vinkling og de forskellige interviewsituationer.
Dag 2 – interviewtræning
- Bliv klogere på, hvilken interviewstrategi du skal vælge. Vi gennemgår kernebudskaber, dilemmakommunikation og det kritiske interview.
- Hvordan håndterer i den særlige disciplin at stå foran et kamera? I lærer, hvordan i håndterer tv-interviewet, og hvordan i samarbejder med et tv-hold.
- Er i kedelig eller karismatisk? Vi stiller skarpt på betydningen af en personlig kommunikationsstil, kropssprog og troværdighed.
Kursets underviser tager hånd om din læring!
For os handler alting om, at i får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at i efter kurset let kan bruge jeres nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor i er – så i nemt kan skabe endnu større værdi for jer selv og for jeres arbejdsplads.
Tilmeld jer kurset, og få en gratis miniguide!
Når I tilmelder jer dette kursus, sender vi jer vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får I enkle tips til, hvordan I får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle jeres fremtidige kurser.
Skal vi skræddersy et kursus til jer?
Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk Direkte: 3175 2054