calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Lederkursus i medarbejdersamtaler

Det kræver sin leder at mestre den brede vifte af nødvendige samtaletyper, deriblandt også den svære samtale. Dette kursus giver dig redskaberne til at håndtere de forskellige typer af samtaler på bedste vis, så du kan blive en fuldt kompetent leder.

Du får hele pakken på dette kursus!

  • En bred vifte af kompetencer, du forstår at bruge
  • Indblik i de forskellige samtaletyper
  • Forståelse for hvornår hvilken type samtale er nødvendig
  • En vejledende skabelon til de forskellige samtaleformer
  • Sikkerhed omkring afviklingen af samtalerne – forløb og opfølgning
  • Respons på egne konkrete cases, så du let kan komme i gang med det samme.
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Tilmeld dig kurset

10. - 11. juni kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
12. - 13. juni kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
Se flere datoer
8.900 kr. ekskl. moms
Kurset kan også holdes hos jer – se mere her

Hvem bør deltage på dette kursus?

Dette kursus er målrettet alle typer af ledere, der i det daglige har kontakt med medarbejdere, og som ønsker at blive klædt på til at facilitere forskellige typer af medarbejdersamtaler bedst muligt, herunder MUS.

Planlægning og målsætning er nøglen

Den bedste måde at sikre et godt og konstruktivt samtaleforløb på, er ved at have forberedt og struktureret forløbet grundigt på forhånd. Gør du dig klart, hvilken type samtale du indkalder til, og hvad du gerne vil opnå med samtalen, har du lettere ved at sikre effektivitet og trivsel gennem konstruktive samtaler. På kurset ser vi på, hvordan du helt generelt kan lede gennem relation og dialog.

En god leder kan kommunikere klart og tydeligt

På kurset træner vi, hvordan du kan blive en leder, der både tør og formår at tage de relevante professionelle samtaler, når behovet opstår. Det kan skabe dårligt klima på arbejdspladsen, hvis du som leder undgår de nødvendige samtaler eller ikke går lige til sagen i samtalesituationen. En klar samtaletradition skaber ro og overskud på arbejdspladsen og omkring din lederrolle.

Vi kommer igennem en lang række samtaler

Kurset er struktureret omkring en gennemgang af de forskellige samtaletyper, du skal kende som leder. Du får indblik i teorien omkring den enkelte samtaleform samtidig med, at der er indlagt praktiske samtaleøvelser i undervisningen. Du skal derfor bidrage med egne konkrete cases til undervisningen, og du skal være indstillet på en god del praktisk træning.

En fantastisk god og kompetent underviser. Hun spurgte ind til hvad jeg gerne ville blive bedre til og tilrettelagde undervisningen derefter.

Pia Holm - Deloitte

Kyndig, professionel og behagelig underviser. Jeg fik i den grad opdateret min viden på en professionel og meget kyndig facon.

Lajla Dam - Hulvej skole

Dit udbytte

  • Du får både redskaber og indgående forståelse for at planlægge et konstruktivt samtaleforløb, hvilket er yderst vigtige kompetencer at besidde som leder.

  • Når du føler dig forberedt og tryg ved, hvordan samtalen skal forløbe, fylder den også mindre i dit hoved. Du får simpelthen mere overskud og mod på medarbejdersamtalerne, fordi de ikke længere tager pusten fra dig.

  • Du booster din selvsikkerhed som leder, fordi du ved, at du kan afvikle samtaleforløb på en behagelig og konstruktiv måde, både for dig og dine medarbejdere.

Din arbejdsplads' udbytte

  • Dine medarbejdere får en bedre oplevelse af samtalerne, fordi du formår at strukturere dem med henblik på dialog og respekt.

  • Arbejdspladsen får større udbytte af samtalerne generelt, fordi du tilpasser tone og struktur til den enkelte samtaletype, og på den måde holder samtalen på sporet. I når hurtigere brugbare resultater, når I formår at holde fokus på samtalens kerne.

  • Dine medarbejdere vil opleve en øget trivsel, fordi deres leder ikke længere frygter de svære samtaler eller at tage konfrontationer i opløbet, men tværtimod er i stand til af afvikle en konstruktiv dialog.

Programmet for kursets første dag

  • Få kontrol over samtalen. Vi lærer om basal kommunikation og faldgruber i dialogen.
  • Vi træner anerkendende og korrigerende feedback ud fra både teori og øvelser.
  • Det er dit ansvar, som leder, at lede samtalen. Få konkrete råd til, hvordan du opnår en ligeværdig samtale med et asymmetrisk ansvar. ​
  • Bliv klædt på til MUS-samtalen! Vi arbejder med dialogens faldgruber og de mulige vinklinger af samtalen.​
  • Motivation: En indre psykisk proces. Du lærer, hvordan du motiverer dine medarbejdere ud fra Maslows behovshierarki og Herzbergs motivationsfaktorer.

Programmet for kursets anden dag

  • Lær at sige nej på den gode måde. At sige nej handler om at finde den gyldne middelvej. Her arbejder vi med hjernens tre funktioner.​
  • Følelsesmæssige reaktioner på spil. Bliv klogere på de mulige måder, som dine medarbejdere kan reagere på gennem ROK-modellen.​
  • Den svære besked. Forberedelse er essentielt, når du skal videregive en svær besked. Få konkrete råd til forberedelsen.
  • Den løsningsfokuserede samtale. Vi afprøver de nye værktøjer gennem case-træning med feedback fra en observatør.

mini mba, Steen hildebrandt

Kursets underviser tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.

Tilmeld dig kurset, og få en gratis miniguide!

Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.

Skal vi skræddersy et kursus til jer?

Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk  Direkte: 3175 2054

Pris

8.900 kr.

Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. en miniguide om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under kurset. Betaling 21 dage før kursusstart.

Varighed: 2 dage (kl. 9-16)

Tilmeld dig kurset

10. - 11. juni 2024 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
12. - 13. juni 2024 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
11. - 12. november 2024 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
18. - 19. november 2024 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
30. april - 1. maj 2025 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
12. - 13. maj 2025 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus

Kursuskategorier

Loading