calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Kursus i god kundeservice

Få redskaberne til at tackle alle kundetyper og samtaler – også de svære!

På dette kursus lærer du:

  • at kende din egen kommunikationsstil, og hvordan kunder og kolleger tolker den
  • at benytte personlighed og samtalegreb, så din bruger eller kunde stoler på dig
  • at skelne mellem kunders temperament og tålmodighed, så du kan tilpasse din kommunikation til det
  • at kommunikere til de fire klassiske typer indenfor kommunikationsadfærd
  • at bruge spørgeteknikker og indvendingsbehandling konstruktivt
  • hvordan du med helt konkrete værktøjer kan håndtere svære situationer og samtaler

Tag på kursus i "Kursus i god kundeservice" ligesom medarbejdere fra:

  • Københavns Kommune logo
  • Siemens logo
  • Gyldendal logo
  • Region Hovedstaden logo
  • Rambøll logo
  • Københavns Universitet logo
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Tilmeld dig kurset

27. - 28. januar kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
5. - 6. februar kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
Se flere datoer
7.900 kr. ekskl. moms
Kurset kan også holdes hos jer – se mere her

Hvem bør deltage på dette kursus?

Alle, der har kontakt til kunder, brugere eller borgere, eller som er ansvarlige for kundeservice, brugerservice eller borgerservice og kommunikationen til kunder, borgere eller brugere bør deltage på dette kursus.

Du er ambassadør for din arbejdsplads

Selvom det kan tage flere år at skaffe en kunde, skal der ikke meget mere end én dårlig samtale til at miste en igen. Det bunder ofte i, at kunden føler sig uretfærdigt behandlet. Om det er sandt eller ej, så er det dit job som kundeservicemedarbejder at være i stand til at imødekomme kundens behov, som de er. Og det er ikke altid lige nemt, når kunden opfører sig urimeligt og ikke hører efter, hvad det er, du siger. Som virksomhedens ansigt udadtil er det dog umådeligt vigtigt, at du er i stand til at tackle den slags samtaler og kunder. På dette kursus arbejder vi med samtalen – især den rigtig svære! Det indebærer blandt andet teknikker og værktøjer til at forstå kunden, men også til at nedtrappe eventuelle konflikter.

Hvad betyder god kundeservice?

Dine kunder er ikke bare numre i en telefonkø eller et sagsnummer, der skal håndteres. Alle skal behandles ens – derfor skal de behandles forskelligt. Det er en smule kringlet, men det er alfa og omega i god kunderservice. Og har du de rette kommunikative værktøjer, kan du med enkle, kundetilpassede tiltag tage din kundeservice milevidt. Målrettet kommunikation, der tager udgangspunkt i kundernes adfærd og temperament, kan nemlig løfte oplevelsen betydeligt. Og ikke kun kundens oplevelse – også din egen. Og mon ikke også at både glade, loyale kunder og glade, loyale medarbejdere sætter sine spor på bundlinjen?
 

Vi giver dig GRATIS adgang til ”Din læringsbank”!

Som deltager på vores kursus i kompetent og personlig kundeservice får du automatisk adgang til vores læringsunivers ”Din læringsbank”.

Vi har fyldt læringsbanken med de vigtigste pointer fra kurset – og også en nøje udvalgt samling ekstramateriale. Det er fra os til dig, så du kan holde dig skarp længe efter kurset!

Vi træner de svære situationer

Kurset giver dig konkret, praktisk viden og træning i, hvordan kunder/brugere reagerer, og hvad der motiverer dem. Ved at bruge rollespil med udfordrende situationer, afprøver du på egen krop, hvordan du kan tackle de svære situationer i din hverdag, så du kan bruge det straks efter kurset. Det er primært den mundtlige kommunikation, der er i fokus, men vi vil også arbejde med skriftlig kommunikation over fx sociale medier. Som et led i kursusforløbet får du også en gratis personprofil, der kortlægger din kommunikation og ageren i forhold til andre personprofiler.

Det var fantastisk! Underviseren kunne bare sit kram – stor ros til hende, hun er en fantastisk underviser. Jeg tager en større forståelse for mine brugere med hjem.

Benny Nass - Københavns Kommune

Det var et super godt kursus, og underviseren var en rigtig dygtig instruktør med en masse erfaring. Jeg kunne lytte til hende læææænge. Jeg kan HELT sikkert bruge kurset både i min hverdag og privat.

Pia Cathrine Clemmensen - Siemens Wind Power

Det var et spændende og lærerigt kursus, der får stor indflydelse fremover. Vi kom i dybden med situationer fra min egen hverdag, og jeg går hjem med helt konkrete teknikker til at sikre mig tilfredse kunder. Og skøn forplejning!

Maria Sørensen - Region Hovedstaden

Det var et meget professionelt kursus, og underviseren var virkelig god til at komme med alle mulige eksempler, så jeg kunne relatere det til mit daglige arbejde.

Camilla Petersen - Masai Clothing

Det var et supergodt kursus, hvor jeg fik meget med hjem – selvom jeg har været på mindst 5 kommunikationskurser før.

Susanne Eeg Nielsen - Københavns Kommune

Kurset var af god kvalitet. Niveauet var meget passende, og underviseren var dygtig til at tilpasse stoffet til os, så vi alle synes det var relevant. Kurset var en god reminder på, hvorfor jeg er glad for mit arbejde, og jeg har fået nogle gode værktøjer med hjem til at gøre det endnu bedre.

Nanna H. Schou - Københavns Tekniske Skole

Kurset var af høj kvalitet, og underviseren var meget kompetent. Hun brugte sine egne tips og tricks i undervisningen og virkede oprigtigt interesseret – og det virker.

Hanne Vesterhaab Nielsen - Region Hovedstadens Psykiatri

Jeg har lært en masse om mig selv og om, hvordan jeg kan håndtere forskellige situationer i hverdagen.

Patrick Thams - Københavns Universitet

Det var et super godt kursus, hvor vi gik i dybden med vores virksomhed, og hvor jeg samtidig lærte meget om mig selv, og hvordan jeg skal håndtere mine kunder og kolleger.

Rasmus Holm Andersen - Swim & Fun Scandinavia ApS

Dygtig og engageret underviser, samt spændende og 100% relevant indhold

Chenette Lang - Kinnarps A/S

Dit udbytte

  • Du lærer selvsikkert at skabe et konstruktivt rum for den gode kundesamtale, når du bliver i stand til at aktivere din professionelle personlighed.

  • Du får en værktøjskasse, der gør dig i stand til at blive i din position, når du skal håndtere en irriteret eller utilfreds kunde. Med de rigtige værktøjer formår du at forblive engageret og konstruktiv, og det betyder, at du får det bedste ud af situationen.

  • Du får et nyttigt indblik i forskellige typer kommunikationsstile. Og når du har lært din egen kommunikationsstil at kende, er du bedre rustet til at genkende andre menneskers kommunikationsstile og forstå deres reaktionsmønstre.

Din arbejdsgivers udbytte

  • Det kan være generende at tale med utilfredse kunder, borgere eller brugere, hvis man ikke er klædt ordentligt på til opgaven. Det kan ende med stressede og inaktive medarbejdere. Efter kurset har din arbejdsgiver en medarbejder med en solid indsigt i servicefaget, hvilket betyder større arbejdsglæde og en mere effektiv arbejdsindsats.

  • Den suverænt bedste branding af en virksomhed er god og brugbar kundeservice – med andre ord gavner god kundeservice hele virksomheden eller afdelingen.

  • Rom blev ikke bygget på én dag, og det bliver gode kunderelationer heller ikke. Men det tager kun en dårlig samtale at ødelægge dem. Når du har fået fod på, hvordan du kan sikre gode og solide kunderelationer, kan din arbejdsgiver trygt overlade dig ansvaret for at forbedre og skabe de bedst mulige kunderelationer.

Programmet for kursets første dag

  • Vi starter dagen ud med at lære om de forskellige kundetyper. Vi arbejder med adfærdsmodellen DiSC.
  • Du får indblik i andres foretrukne adfærd og din egen personlige DiSC-profil.
  • DiSC-kultur: Hvor kommer kulturen på din arbejdsplads fra?

Programmet for kursets anden dag

  • Vi arbejder med samtalehjulets fire faser.
  • Tag styring! Vi træner spørgeteknik og samtalestyring.
  • Lytteteknik: Fremstår du interesseret, nærværende og forstående?
  • Indvendingsbehandling: Lyt, vis forståelse og empati.
  • Strategi for at vende utilfredse kunder. Her arbejder vi med konflikthåndtering og konflikttrappens faser.
  • Vi arbejder denne dag løbende med cases fra din egen arbejdsplads.

mini mba, Steen hildebrandt

Kursets underviser tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.

Tilmeld dig kurset, og få en gratis miniguide!

Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.

Skal vi skræddersy et kursus til jer?

Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk  Direkte: 3175 2054

Jette

Jette er en dedikeret og erfaren underviser og konsulent inden for kommunikation, coaching, kundeservice, salg og personlig udvikling. Hun har altid brændt for at arbejde med salg og kundeservice, og har en solid baggrund i retail som sælger, salgsleder og butikschef.

Jette har i en årrække været salgstræner og konsulent i flere forskellige brancher. Hun brænder for salg som håndværk og kundeservice som vigtigt parameter til at styrke medarbejdernes gennemslagskraft og relationskompetence, da det styrker virksomhedernes brand og performance.

Jette er en meget nærværende og passioneret underviser, som brænder for at skabe udvikling og formidle viden, værktøjer og indsigter til andre – på en måde, der skaber mening og værdi for den enkelte.

Fuld profil

Pris

7.900 kr.

Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. en miniguide om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under kurset. Betaling 21 dage før kursusstart.

Varighed: 2 dage

Tilmeld dig kurset

27. - 28. januar 2025 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
5. - 6. februar 2025 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København
5. - 6. maj 2025 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
14. - 15. maj 2025 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Aros Konference, København

Kursuskategorier

Loading