Du er ambassadør for din arbejdsplads
Selvom det kan tage flere år at skaffe en kunde, skal der ikke meget mere end én dårlig samtale til at miste en igen. Det bunder ofte i, at kunden føler sig uretfærdigt behandlet. Om det er sandt eller ej, så er det dit job som kundeservicemedarbejder at være i stand til at imødekomme kundens behov, som de er. Og det er ikke altid lige nemt, når kunden opfører sig urimeligt og ikke hører efter, hvad det er, du siger. Som virksomhedens ansigt udadtil er det dog umådeligt vigtigt, at du er i stand til at tackle den slags samtaler og kunder. På dette kursus arbejder vi med samtalen – især den rigtig svære! Det indebærer blandt andet teknikker og værktøjer til at forstå kunden, men også til at nedtrappe eventuelle konflikter.
Hvad betyder god kundeservice?
Dine kunder er ikke bare numre i en telefonkø eller et sagsnummer, der skal håndteres. Alle skal behandles ens – derfor skal de behandles forskelligt. Det er en smule kringlet, men det er alfa og omega i god kunderservice. Og har du de rette kommunikative værktøjer, kan du med enkle, kundetilpassede tiltag tage din kundeservice milevidt. Målrettet kommunikation, der tager udgangspunkt i kundernes adfærd og temperament, kan nemlig løfte oplevelsen betydeligt. Og ikke kun kundens oplevelse – også din egen. Og mon ikke også at både glade, loyale kunder og glade, loyale medarbejdere sætter sine spor på bundlinjen?
Vi giver dig GRATIS adgang til ”Din læringsbank”!
Som deltager på vores kursus i kompetent og personlig kundeservice får du automatisk adgang til vores læringsunivers ”Din læringsbank”.
Vi har fyldt læringsbanken med de vigtigste pointer fra kurset – og også en nøje udvalgt samling ekstramateriale. Det er fra os til dig, så du kan holde dig skarp længe efter kurset!
Vi træner de svære situationer
Kurset giver dig konkret, praktisk viden og træning i, hvordan kunder/brugere reagerer, og hvad der motiverer dem. Ved at bruge rollespil med udfordrende situationer, afprøver du på egen krop, hvordan du kan tackle de svære situationer i din hverdag, så du kan bruge det straks efter kurset. Det er primært den mundtlige kommunikation, der er i fokus, men vi vil også arbejde med skriftlig kommunikation over fx sociale medier. Som et led i kursusforløbet får du også en gratis personprofil, der kortlægger din kommunikation og ageren i forhold til andre personprofiler.
Programmet for kursets første dag
- Vi starter dagen ud med at lære om de forskellige kundetyper. Vi arbejder med adfærdsmodellen DiSC.
- Du får indblik i andres foretrukne adfærd og din egen personlige DiSC-profil.
- DiSC-kultur: Hvor kommer kulturen på din arbejdsplads fra?
Programmet for kursets anden dag
- Vi arbejder med samtalehjulets fire faser.
- Tag styring! Vi træner spørgeteknik og samtalestyring.
- Lytteteknik: Fremstår du interesseret, nærværende og forstående?
- Indvendingsbehandling: Lyt, vis forståelse og empati.
- Strategi for at vende utilfredse kunder. Her arbejder vi med konflikthåndtering og konflikttrappens faser.
- Vi arbejder denne dag løbende med cases fra din egen arbejdsplads.
Kursets underviser tager hånd om din læring!
For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.
Tilmeld dig kurset, og få en gratis miniguide!
Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.
Skal vi skræddersy et kursus til jer?
Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk Direkte: 3175 2054