På denne temadag bliver deltagerne udfordret og bevidstgjort om deres egne kulturelle selvforståelser. Deltagernes kulturelle vaner bliver udforsket og afprøvet igennem både øvelser, spil og tests. De opnår en større forståelse for deres egen kultur i et samspil mellem teori og praksis. De lærer om potentielle konflikter og misforståelser, der kan opstå i mødet mellem denne og andre kulturer. Både i teori og praksis lærer deltagere at håndtere disse konflikter og forhindre dem i at opstå.
Før dagen forbereder deltagerne sig ved at tage en interkulturel test, læse en artikel og nedskrive to cases fra deres egen dagligdag. Efter de to dage bliver deltagerne inddelt i fire teams, og disse teams mødes med underviseren igen efter tre måneder til en times coaching.
Du får en ny indsigt i både din egen og fremmede kulturer, hvordan de mødes og hvordan forskellighederne skaber ny værdi.
Du bliver bevidst om din egen kommunikationsstil, og hvordan du tilpasser den til de forskellige modtagertyper. Du bliver med andre ord en langt stærkere kommunikator.
Du lærer at foregribe potentielle konflikter baseret på kulturelle forskelle, og at vende dem til frugtbare møder frem for katastrofale sammenstød.
I får forbedret jeres forhold til kunderne, fordi I ikke længere går fejl af hinanden, men tværtimod kan kommunikere konstruktivt.
En bedre intern kommunikation mellem medarbejdere med forskellige nationaliteter, fordi I lærer at kommunikere nærværende på tværs af kulturelle forskelligheder.
Virksomheden får en skarpere international profil baseret på medarbejdere med en bred kulturforståelse og interkulturelle kommunikationsfærdigheder.
Jeres temadag bliver altid tilrettelagt efter jeres ønsker. I vælger selv, om I vil have fokus på holdøvelser og leg, eller om I vil have en dag med mere undervisning og fælles dialog. I vælger også, om jeres temadag skal holdes hos jer selv eller som away day, hvor I besøger os. Uanset, hvad I vælger, så bliver det en dag, der skaber team spirit og giver deltagerne både værdifuld viden og inspirerende indsigt – til glæde og gavn for både dem selv og virksomheden.
En gazelle kan opnå en hastighed på 100 km/t, når den piler hen over Afrikas savanner. Når vi hos Aros Business Academy går ud til kaffemaskinen om morgen, kommer vi sjældent over 8 km/t, og vi træffes sjældent mere eksotiske steder end København og Aarhus. Alligevel er der ifølge Dagbladet Børsen en gazelle gemt i os.