calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Kursus: Facebook for det offentlige: Kom tættere på borgerne!

Slut med kancellisprog og upersonlig envejskommunikation! Bliv skarp til Facebook og mød borgerne i øjenhøjde.

På dette kursus lærer I, hvordan I:

  • navigerer mellem fordele og ulemper ved borgerhenvendelser via sociale medier
  • tilpasser jeres kommunikation til de forskellige borgere
  • Engagerer borgerne gennem brugerinvolvering og personlig dialog
  • lægger en strategi for indhold og opslag på Facebook-siden
  • håndterer potentielle shitstorms og modgang på Facebook-siden
  • lægger og overholder en overskuelig tidsplan for jeres online tilstedeværelse
  • sætter de rigtige mål for jeres indsats – og ved hvornår I har gjort det godt

og I går hjem med…

  • grundstenene til en effektiv facebook-strategi som passer til jer
  • en masse inspiration fra andre offentlige instanser som har succes på Facebook
  • Viden om målsætning, annoncering, indholdsplanlægning og alle de andre faktorer som afgør, om I får succes!
  • En klar plan for, hvad I skal gøre fra nu af – så I kan starte med det samme
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Pris

Skræddersyet kursus afholdt hos jer!

Kontakt os og få et tilbud

Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får I bl.a. et e-kursus om god læring, undervisningsmateriale, kursusbevis og fuld forplejning under kurset.
Betaling  21 dage før kursusstart.

Hvem bør deltage på dette kursus?

Dette kursus er for jer, der arbejder med kommunikation i den offentlige sektor. Om det er i de kommunale myndigheder, staten, forvaltning, sygehusvæsen eller noget helt femte, så er chancen for at jeres arbejdsplads enten er, eller snart kommer på Facebook stor. Jeres kommunikationsmedarbejdere ved, at Facebook er den mest effektive vej til borgerne, men I har måske lidt svært ved at gennemskue, hvor I skal begynde, og hvordan I skal gribe det an.

Den offentlige sektor på Facebook – hvorfor?

Formålene med at gå på Facebook som offentlig instans kan være mange. Men udbyttet af det kan også være stort. Der er 3,3 millioner danskere på Facebook. De fleste logger ind dagligt – mange adskillige gange i løbet af dagen. Det gør Facebook til det mest effektive medie at nå borgerne med. Hvis man vel at mærke ved, hvordan man skal gribe det an. Når en offentlig instans går på Facebook, rejser det en masse spørgsmål. Og nogle gange afholder kommuner og ministerier sig desværre fra at tage skridtet, fordi de ikke er sikre på, hvordan de skal håndtere det. Det kan dette kursus lære jer!

Det er da lidt dyrt – kan det betale sig?

En enkelt arbejdsdag, hvor I skriver dårlige opdateringer, opsætter annoncer ineffektivt og bruger arbejdstid og annoncekroner på det, kan nemt koste mere end kursusprisen. Borgerne er trætte af de uigennemskuelige, teksttunge hjemmesider, der karakteriserer det offentlige, og som forvirrer mere end de gør gavn. De vil finde jer på Facebook, og de forventer, at I ved, hvad I laver derinde. Det er altså vigtigt, at jeres som kommunikationsmedarbejdere forstår at nå ud til borgerne og møde dem i øjenhøjde. Det betyder blandt andet, at I er fortrolig med både Facebook som socialt medie, samt tonen og de uskrevne regler der er derinde. På kurset arbejder vi med, hvordan I går i direkte og personlig dialog med borgerne, og hvordan brugerinvolvering og åbenhed kan bruges til at engagere større mængder.

Find jeres formel!

Om I er i den private eller offentlige sektor er der én regel, der går igen, når det kommer til en succesfuld tilstedeværelse på Facebook: der er ikke nogen færdiglavet formel for, hvordan det skal gøres. Tværtimod er det, der virker for nogle, katastrofalt for andre. På dette kursus fokuserer vi på at finde den formel, der fungerer bedst for JERES Facebook-side. Men det er altid inspirerende at se, hvad andre har gjort. Derfor dykker vi ned i nogle eksempler på, hvad andre har gjort – og hvorfor det virkede… eller IKKE virkede. Det kan I nemlig lære meget af. I går derfor fra kurset med en klar idé om, hvad jeres næste Facebook-træk skal være. Og endnu bedre: I ved lige præcis, hvordan I skal gribe det an!

 

Supergodt kursus, der får stor indflydelse fremover – vi skal have lavet en masse om.

Laila Benjnouh - Copenhagen Business School

Super godt kursus som var målrettet og meget informativt.

Mette Svendsen - Arbejdstilsynet

Der var kul på, og det var et rigtig udbytterigt kursus. Jeg har fået mange ideer til, hvordan vi kan sælge os selv bedre på Facebook.

Ane Roslyng - Biblioteksfaglig Afdeling

Fantastisk godt kursus, med stor indflydelse. Underviseren var dygtig til at kommunikere med hver enkelt deltager på deres niveau. Hun fangede virkelig min udfordring og havde sat sig ind i vores målgruppe.

Laila Stender Bonde - Musik & Ungdom

Jeg forventer, at kunne bruge rigtig meget af det jeg har lært og det var tydeligt, at underviseren vidste meget om emnet. Jeg har specielt lært tips og tricks til at gøre mine tekster mere læsevenlige og ikke mindst mere læste.

Vibeke Møller - Arbejdstilsynet

Det var et rigtig godt kursus! Anders var en super underviser, der lynhurtigt fangede den enkeltes niveau og behov. Jeg vil helt sikkert kunne bruge de værktøjer, jeg har fået med hjem, og jeg håber, jeg kan give min viden videre til mine kollegaer, som også arbejder med Facebook.

Karin Hansen - Ikast-Brande Kommune

Jeres medarbejderes udbytte

  • I får nogle essentielle kompetencer i digital marketing via Facebook - kompetencer som bliver mere og mere efterspurgte og attraktive på arbejdsmarkedet.

  • I bliver stærke kommunikatorer fordi I lærer at tilpasse jereskommunikation til de forskellige målgrupper.

  • I bliver mere effektive og målrettede i jeres kommunikation, fordi I får et nyt strategisk overblik, og I går fra kurset med en konkret plan for, hvad næste træk skal være.

Jeres arbejdsgivers udbytte

  • Virksomheden får en styrket kommunikation med borgerne, der giver jer en skarp digital profil.

  • Med den nye onlineprofil vil I få mærkbart forbedrede resultater på kampagner og opslag, fordi I kan målrette dem til de rigtige modtagere.

  • Jeres virksomhed får Facebook-strateger, der kan løfte de digitale marketingopgaver som efterhånden er nødvendige for enhver virksomhed.

Kursets underviser tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.

Tilmeld dig kurset, og få en gratis miniguide!

Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.

Skal vi skræddersy et kursus til jer?

Vi afholder hver dag skræddersyede kurser og uddannelser ude hos kunderne. Og vi vil også rigtig gerne hjælpe jer! Tag en snak med os på tlf. 70 278 279 eller skriv til kundechef Christel Roust på christel@arosbusinessacademy.dk. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info.

bæredygtighed, bæredygtighed uddannelse, bæredygtighed kursus

Vi er 6-dobbelt Gazelle-vinder

En gazelle kan opnå en hastighed på 100 km/t, når den piler hen over Afrikas savanner. Når vi hos Aros Business Academy går ud til kaffemaskinen om morgen, kommer vi sjældent over 8 km/t, og vi træffes sjældent mere eksotiske steder end København og Aarhus. Alligevel er der ifølge Dagbladet Børsen en gazelle gemt i os.

Børsen Gazelle logo 2020Børsen Gazelle 2019 logoBørsen Gazelle logo 2018Børsen Gazelle logo 2016Børsen Gazelle 2015 logo

 

Mød vores underviser i Facebook, Anders Witzel Facebook

Anders

Anders har mange års erfaring inden for professionel digital marketing og virksomheders brug af sociale medier.

Han har været med fra starten, inden Facebook var en succes, og har fulgt udviklingen på sociale medier, så han i dag ved, hvad der virker og ikke virker – og hvad der sælger og ikke sælger. Han er specialist og sikrer med sit arbejde virksomheder i at få succes med deres digitale marketing og sociale medier.

 

Tidligere har Anders spillet en stor rolle i at ændre den måde fagforeninger markedsfører sig – og skabt online-kampagner med return-on-investment på mere end 500%. Desuden er Anders en eftertragtet oplægsholder inden for sociale medier og har blandt andet undervist på CBS.

andersw@aroskurser.dk 

Fuld profil

Få et tilbud!

Ring til os på 70 278 279, eller skriv til info@arosbusinessacademy.dk.
Så finder vi sammen ud af, hvad der vil være det bedste for jer.

Kursuskategorier

Loading