For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.
Når I tilmelder jer dette kursus, sender vi jer vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får I enkle tips til, hvordan I får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle jeres fremtidige kurser.
Christel er kundechef hos Aros Business Academy. Hun tager sig af at designe skræddersyede kurser og forløb til vores mange kunder, så deres ledere og medarbejdere kan blive endnu skarpere. Tag endelig fat i hende, hvis du har en forespørgsel. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info. christel@arosbusinessacademy.dk Direkte: 3175 2054
Styrk dine lederkompetencer
På dette lederkursus for mellemledere arbejder du målrettet med din rolle som leder – herunder din ledelsesstil, og hvordan du styrker dine egne kompetencer og din egen ledelseskommunikation.
Blive en tydelig og stærk mellemleder
Som mellemleder kan det være vanskeligt at finde sin plads i krydsfeltet mellem medarbejdere og leder. Det er en kunst at kommunikere klart og konstruktivt over for medarbejderne – ikke mindst når modstridende interesser giver anledning til konflikt.
En stor udfordring for mange mellemledere er at vide, hvad der får hver enkelt medarbejder til at præstere bedst både individuelt og som del af et team. Med dette kursus bliver du i stand til at navigere stærkt og sikkert i din rolle som mellemleder, og du lærer, hvilke knapper du kan skrue på for at opnå de resultater, du ønsker.
På kurset får du:
- Sparring omkring udfordringerne ved den svære mellemlederrolle
- Værktøjer til at udøve en motiverende ledelsesstil
- Teknikker til effektiv tidsstyring, prioritering og uddelegering
- Tips til at slippe kontrollen men bevare overblikket
- Teknikker til at opbygge selvtillid og træde i karakter som leder
- Effektive kommunikationsværktøjer, der styrker din gennemslagskraft
- Redskaber til konstruktiv og effektiv håndtering af konflikter og modstand
- Metoder til at skabe et godt arbejdsmiljø.
Styrk din gennemslagskraft som mellemleder
Dette kursus giver dig en række praktiske og effektive værktøjer, der vil styrke dine kompetencer i at kommunikere klart med gennemslagskraft. Du lærer at anvende de mest brugbare ledelsesmetoder, og få styr på, hvordan du arbejder målrettet med at planlægge og gennemføre en mere motiverende og involverende ledelsesstil.
Opbyg din selvtillid i lederrollen
Kurset i rollen som mellemleder giver dig godt overblik over dine muligheder for at blive en stærkere og mere tydelig mellemleder. Du får gode råd og tips til, hvad du kan ændre allerede fra første dag tilbage på jobbet efter kurset, og du får teknikker til at opbygge den nødvendige selvtillid og sikkerhed i en krævende rolle som mellemleder.
Dette kommer du omkring på kurset:
- At turde lede! Bliv tryg og tydelig i din lederrolle
- Sådan motiverer og engagerer du dine medarbejdere i en presset hverdag
- Hvordan uddelegerer du både inspirerende og kedelige opgaver på en god måde?
- Vælg din personlige lederstil og styrk din integritet
- De vanskelige samtaler – guide til forberedelse og gennemførelse
- Styrk din kommunikation og arbejd med klare målsætninger
- Udfordringer ved at lede krævende og kompetente medarbejdere
- Få teknikker til resultatskabelse gennem dine medarbejdere
- Lær konstruktiv håndtering af konflikter, modstand og negative holdninger.
Hvem bør deltage på kurset?
Kurset henvender sig til alle mellemledere, der ønsker at styrke deres gennemslagskraft og blive mere sikker i lederrollen. Du kan være leder, teamleder, besidder en HR-funktion, eller have en mindre formel lederrolle. Det vigtigste er, at du har mod på at lære nyt og udvikle dig som leder.