Den offentlige sektor på Facebook – hvorfor?
Formålene med at gå på Facebook som offentlig instans kan være mange. Men udbyttet af det kan også være stort. Der er 3,3 millioner danskere på Facebook. De fleste logger ind dagligt – mange adskillige gange i løbet af dagen. Det gør Facebook til det mest effektive medie at nå borgerne med. Hvis man vel at mærke ved, hvordan man skal gribe det an. Når en offentlig instans går på Facebook, rejser det en masse spørgsmål. Og nogle gange afholder kommuner og ministerier sig desværre fra at tage skridtet, fordi de ikke er sikre på, hvordan de skal håndtere det. Det kan dette kursus lære jer!
Det er da lidt dyrt – kan det betale sig?
En enkelt arbejdsdag, hvor I skriver dårlige opdateringer, opsætter annoncer ineffektivt og bruger arbejdstid og annoncekroner på det, kan nemt koste mere end kursusprisen. Borgerne er trætte af de uigennemskuelige, teksttunge hjemmesider, der karakteriserer det offentlige, og som forvirrer mere end de gør gavn. De vil finde jer på Facebook, og de forventer, at I ved, hvad I laver derinde. Det er altså vigtigt, at jeres som kommunikationsmedarbejdere forstår at nå ud til borgerne og møde dem i øjenhøjde. Det betyder blandt andet, at I er fortrolig med både Facebook som socialt medie, samt tonen og de uskrevne regler der er derinde. På kurset arbejder vi med, hvordan I går i direkte og personlig dialog med borgerne, og hvordan brugerinvolvering og åbenhed kan bruges til at engagere større mængder.
Find jeres formel!
Om I er i den private eller offentlige sektor er der én regel, der går igen, når det kommer til en succesfuld tilstedeværelse på Facebook: der er ikke nogen færdiglavet formel for, hvordan det skal gøres. Tværtimod er det, der virker for nogle, katastrofalt for andre. På dette kursus fokuserer vi på at finde den formel, der fungerer bedst for JERES Facebook-side. Men det er altid inspirerende at se, hvad andre har gjort. Derfor dykker vi ned i nogle eksempler på, hvad andre har gjort – og hvorfor det virkede… eller IKKE virkede. Det kan I nemlig lære meget af. I går derfor fra kurset med en klar idé om, hvad jeres næste Facebook-træk skal være. Og endnu bedre: I ved lige præcis, hvordan I skal gribe det an!
Kursets underviser tager hånd om din læring!
For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af dette kursus! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Og underviseren sørger for, at du efter kurset let kan bruge dine nye redskaber, kompetencer og viden der, hvor du er – så du nemt kan skabe endnu større værdi for dig selv og for din arbejdsplads.
Tilmeld dig kurset, og få en gratis miniguide!
Når du tilmelder dig dette kursus, sender vi dig vores lille miniguide ”Få større udbytte af dine kurser”. Med guiden får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.
Skal vi skræddersy et kursus til jer?
Vi afholder hver dag skræddersyede kurser og uddannelser ude hos kunderne. Og vi vil også rigtig gerne hjælpe jer! Tag en snak med os på tlf. 70 278 279 eller skriv til kundechef Christel Roust på christel@arosbusinessacademy.dk. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info.