calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Uddannelse: Masterclass i Marketing Management

Sæt fart på din marketingkarriere, og tag dit marketingarbejde til næste niveau med denne intensive og ambitiøse uddannelse, hvor du går i helikopterperspektiv på dit eget arbejde og får masser af ny viden, indsigt og værktøjer. Mød to førende danske marketingeksperter over to spændende måneder, hvor du arbejder både teoretisk og praktisk med marketing og marketingledelse.

De 7 bedste grunde til at tage marketinguddannelsen:

  1. Du får 5 intensive undervisningsdage (over cirka 2 måneder) på nogle af landets bedste konferencesteder
  2. Du bliver undervist af 2 førende eksperter, der er toneangivende inden for marketingbranchen
  3. Du bliver fuldt opdateret på den nyeste viden og de nyeste metoder og værktøjer inden for marketing
  4. Du lærer at arbejde langt mere strategisk med jeres marketing
  5. Du får det forkromede overblik, der gør dig i stand til at se muligheder for at forbedre marketingarbejdet på din arbejdsplads
  6. Du får en bogpakke til en værdi af 1.000 kr.
  7. Og endelig: Du bliver en langt mere værdifuld medarbejder, og du får papir på dine nye kompetencer.

Vi afholder kurser og uddannelser for hele erhvervslivet, bl.a. ...

  • Vestas logo
  • Velux logo
  • Folketinget logo
  • Scleroseforeningen
  • Aarhus Kommune logo
  • kursus, kurser, efteruddannelse, uddannelse, kompetenceudvikling
97,9 %

af vores kursister mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Tilmeld dig kurset

Startdato: 12. september kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 12. september 2024
Modul 2: 2. oktober 2024
Modul 3: 3. oktober 2024
Modul 4: 28. oktober 2024
Modul 5: 29. oktober 2024

Aros Konference, København
Startdato: 17. september kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 17. september 2024
Modul 2: 7. oktober 2024
Modul 3: 8. oktober 2024
Modul 4: 4. november 2024
Modul 5: 5. november 2024

Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus
Se flere datoer
24.950 kr. ekskl. moms
Kurset kan også holdes hos jer – se mere her

Hvem bør deltage på MasterClass i Marketing Management?

Marketinguddannelsen er for dig, der allerede arbejder med marketing, men gerne vil arbejde endnu mere professionelt og strategisk med emnet. Du er for eksempel ansat som marketingmedarbejder, marketingassistent, brand manager, digital marketing specialist eller marketingchef.

Det er ingen formelle adgangskrav til MasterClass i Marketing Management.

 

Som ingen anden marketinguddannelse

Før vores marketinguddannelse så dagens lys, kunne man som ambitiøs og passioneret marketingmedarbejder gå to veje for at styrke sin viden og færdigheder inden for markedsføring: Man kunne vælge helt korte kurser om specifikke emner. Eller man kunne vælge en bredere akademiuddannelse eller diplomuddannelse over 1-2 år. MasterClass i Marketing Management placerer sig midt imellem disse muligheder: Den behandler marketingfeltet bredt og giver dig det, du skal vide for at styrke dit marketingarbejde, men på blot to måneder, hvor du har tid til at passe dit almindelige arbejde samtidig.

Kom et spadestik dybere i dit arbejde med marketing!

Hverdagen i en marketingafdeling er ofte præget af skarpe deadlines og eksekvering af nye kampagner, og der er sjældent tid og plads til at stoppe op og gå i helikopterperspektiv på marketingarbejdet. MasterClass i Marketing Management giver dig mulighed for at gå et spadestik dybere i dit arbejde med marketing. Du præsenteres for en masse ny teori. Du får indblik i, hvad andre gør. Du får andres blik på det, du selv gør. Og vi støtter dig i at bruge al din nye viden og dine nye perspektiver på at styrke jeres marketingstrategier og marketingkampagner.

markedsføring uddannelse

Undervisning, studiegrupper, pensum og eksamen – sådan er uddannelsen opbygget!

MasterClass i Marketing Management er bygget op over 5 moduler fordelt over cirka 2 måneder, hvor modulerne afholdes i tre ‘klynger’ på 1+2+2 undervisningsdage. Der er desuden cirka 200 siders pensum, du skal læse gennem uddannelsen, altså cirka 40 sider til hvert modul. Der er ingen eksamen på marketinguddannelsen. Efter sidste modul modtager du et uddannelsesbevis.

 

Dit udbytte af marketinguddannelsen

  • Du kommer et spadestik dybere ift. marketing og får udfordret din vanetænkning og antagelser i forbindelse med dit marketingarbejde.

  • Du bliver undervist af nogle af landets førende marketingeksperter, der sikrer, at du får et mærkbart kompetenceløft, du kan trække på gennem resten af din karriere.

  • Du styrker din værdi for arbejdspladsen markant, idet du bliver i stand til at gennemføre mere komplekse og professionelle marketingkampagner.

Din arbejdsgivers udbytte af marketinguddannelsen

  • Din arbejdsplads får en stærk ressource, der kan træffe strategiske marketingbeslutninger baseret på solid teoretisk viden og praktisk know-how.

  • Din arbejdsplads får en medarbejder, der kan gennemskue komplekse marketingmæssige problemstillinger og finde de bedste løsninger.

  • Med stærkere marketingkampagner får din arbejdsplads mulighed for at styrke sit brand (og dermed bundlinjen).

markedsføring uddannelse

Uddannelsens modul 1:

Corporate strategy & brand strategy

På det første modul slår vi tonen an ved at sætte virksomhedens brand-position i en større kontekst, idet markedspositionen ses som udgangspunkt for en lang række afhængigheder i den moderne organisation. Vi vil se på brandet som et af virksomhedens vigtigste strategiske aktiver – og dermed blandt de primære kilder til konkurrencemæssig fordel og vækst.

Emner som (blandt andet) vil blive behandlet:

  • Brand equity
  • Brandet som ledelsesværktøj
  • Profitable positioning
  • Distinkte brand assets.

Underviser: Morten Kjær, CEO hos NoA Consulting.

markedsføring uddannelse

Uddannelsens modul 2:

Marketing planning, market research & kreativ udvikling

På dette modul arbejder vi med, hvordan man får skabt en god sammenhæng mellem det strategiske og det operationelle marketingarbejde. Det gør vi ved at skabe en tydelig sammenhæng mellem identifikation af marketing-problemstillinger, opstilling af marketing målsætninger og oversættelse heraf i et stærkt kreativt udtryk.

Emner som (blandt andet) vil blive behandlet:

  • Den gode marketing-plan
  • Analytics & insights
  • Indsigts-drevet kreativitet.

Underviser: Morten Kjær, CEO hos NoA Consulting.

markedsføring uddannelse

Uddannelsens modul 3:

Brand health & marketing performance

Dette modul fokuserer på, hvordan man praktisk måler effektiviteten af sin markedsføringsindsats. Herunder hvordan man måler og designer evidens-baserede, nyttige værktøjer til overvågning, måling og evaluering af virkningsgraden af de kommercielle aktiviteter på brandet og samtidigt giver indsigter, der informerer fremadrettede kommercielle anbefalinger og implikationer.

Emner som (blandt andet) vil blive behandlet:

  • Brand strength-evaluering
  • Base-salg vs. aktivitetsbåret salg
  • Marketing ROI
  • Brand health tracking.

Underviser: Morten Kjær, CEO hos NoA Consulting.

markedsføring uddannelse

Uddannelsens modul 4:

Go to market strategy

På det fjerde modul arbejder vi med go-to-market strategi, og hvordan man sikrer en metodisk og effektfuld eksekvering – uanset om det drejer sig om lancering af nye produkter, penetrering af nye markeder eller omsætningsfremmende kampagneaktiviteter.

Det er et modul med fokus på den effektive praksis, hvor blandt andet disse emner behandles:

  • En nyfortolkning af de klassiske 4 p’er
  • Kampagnehierarkiet
  • Performance marketing
  • Connecting the dots.

Underviser: Mads Jensen, CEO hos MadeAbout Consulting.

markedsføring uddannelse

Uddannelsens modul 5:

Digital Transformation og AI

Det sidste modul er meget praksisnært og fokuserer på, hvordan man opbygger digital modenhed i organisationen og skaber forståelse for den vigtige rolle, som marketing spiller i processen. Til CMO’en vil dette give inspiration til, hvordan du leder processen. Og for fagspecialisten vil det hjælpe med at skabe en større holistisk forståelse for, hvordan du kan øge dit bidrag til forretningen.

Nogle af de emner som vil blive behandlet, er:

  • Hvordan digitalisering og AI påvirker konkurrencesituationen i markedet og hvad det medfører af muligheder og trusler
  • En indflyvning til AI og mulighederne forbundet med blandt andet ChatGpt
  • Den digitale modenhedstrappe og hvilke steps, der er på vejen mod digital excellence.

Underviser: Mads Jensen, CEO hos MadeAbout Consulting.

markedsføring uddannelse

Mulighed for betaling via Bruttolønsordning

Hvis du selv skal betale for marketinguddannelsen og er ansat et sted, kan du muligvis benytte Bruttolønsordningen. Den reducerer din samlede udgift (og koster ikke din arbejdsgiver noget). Ring til os på tlf. 70 278 279 eller skriv til info@arosbusinessacademy.dk for at høre mere om ordningen.

 

Morten Kjær, marketinguddannelse

Morten Kjær

Morten Kjær har mange års erfaring med marketing fra både reklamebureau, mediebureau og et internationalt konsulenthus. Til daglig er Morten Brand & Growth Strategist hos NoA Consulting og Partner i The North Alliance, hvor han rådgiver ledende danske og internationale virksomheder omkring kommercielle og marketingstrategiske problemstillinger.

Morten er en af initiativtagerne til The M List, der årligt portrætterer branchens 200 mest toneangivende profiler. Derfor er han en fast bestanddel af M-List Advisory Board og har de sidste 3 år siddet med i juryen til kåring af Årets CMO.

morten@aroskurser.dk 

Fuld profil
markedsføringsuddannelse

Mads Jensen

Mads Jensen har været marketingchef hos Bestseller og CCO hos Søstrene Grene. Hos Søstrene Grene var han desuden ansvarlig for virksomhedens digitale transformation og spillede en central rolle i virksomhedens udvikling og store internationale ekspansion.

Mads arbejder i dag som strategisk digitaliseringsrådgiver i egen virksomhed og betragtes som en af de førende kommercielle og digitale eksperter i landet. Han er desuden bestyrelsesmedlem i en række danske virksomheder.

Han har været på Berlingskes Talent100-liste og har fire år i træk været på Dansk Markedsførings M-List.

Mads har en kandidatuddannelse i Virksomhedskommunikation og Marketing fra Aarhus Universitet og er efteruddanet fra INSEAD.

mads@aroskurser.dk 

Fuld profil

Pris

24.950 kr.

Prisen er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. bøger og eksklusiv forplejning på alle marketinguddannelsens undervisningsdage. Betaling 21 dage før uddannelsens start.

Varighed: 2 måneder med blandt andet 5 undervisningsdage

Tilmeld dig kurset

Startdato: 12. september 2024 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 12. september 2024
Modul 2: 2. oktober 2024
Modul 3: 3. oktober 2024
Modul 4: 28. oktober 2024
Modul 5: 29. oktober 2024

Aros Konference, København
Startdato: 17. september 2024 kl. 9.00-16.00 Tilmeld
Uddannelsen består af flere moduler:
Program
Modul 1: 17. september 2024
Modul 2: 7. oktober 2024
Modul 3: 8. oktober 2024
Modul 4: 4. november 2024
Modul 5: 5. november 2024

Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus

Kursuskategorier

Loading