calendar-grid calendar-list course-callendar-hover course-callendarcourse-overview-hover course-overview credit-carde-book-hover e-book facebook-hover facebook iconslightbulb linked-in-hover linked-in online-help-hover online-help pp-thumb-up-02 right-arrow search-hover search select-arrow thumbs-up twitter-hover twitter user

Kursus: Kompetent og personlig kundeservice

Få redskaber til at skabe god brugerservice eller kundeservice gennem en personlig og professionel dialog.

På kurset lærer du at:

  • skabe en personlig kommunikation
  • at tilpasse din kommunikationsstil til modtagerens
  • benytte kropssprog og stemme, så din samtalepartner stoler på dig
  • forstå brugerens/kundens forventninger
  • kommunikere til de fire klassiske typer inden for kommunikationsadfærd
  • lyde engageret, selv når det egentlig halter
  • håndtere svære situationer.

Varighed: 2 dage (kl. 9-16)

Hvem bør deltage på kurset?

Alle, der har kontakt til kunder, brugere eller borgere, eller som er ansvarlige for kundeservice, brugerservice eller borgerservice og kommunikationen til kunder, borgere eller brugere.

Tag på kursus i "Kompetent og personlig kundeservice" ligesom medarbejdere fra:

97,9 %

af deltagerne mener, at underviseren var meget god/god til at tilpasse indhold og undervisning til dem.

Derfor er det vigtigt at være personlig

Det kan tage år at skaffe en kunde, men kun 10 sekunder at tabe kunden på gulvet! Personlighed vejer tungt i undersøgelser over, hvad der betyder mest for kunder og brugere. Og det er netop personlige værktøjer, der kan være bedst til at afvæbne urimelige eller umedgørlige kunder og brugere. På kurset får du jord under neglene, og vi giver dig vejledning i, hvordan du kan sørge for, at din personlighed skinner igennem og skaber god service. Vi lærer dig teknikker til at forstå modparten og stadig give vedkommende (og dig selv!) en god oplevelse.

Du får en gratis DISC-analyse af dig selv!

Kort fortalt er personlig service det, som kunden/brugeren reelt oplever. Alle skal behandles ens – derfor skal de behandles forskelligt. På kurset bruger vi DISC-profiler til at forstå forskellige kommunikationsstile. Og du skal naturligvis vide, hvilken profil du selv har, så derfor får du på kurset en gratis DISC-analyse af dig selv. Du vil lære at tage udgangspunkt i kundens/brugerens adfærd og motivationer, og efter kurset vil du kunne målrette din kommunikation til den enkelte. 

Vi giver dig GRATIS adgang til ”Din læringsbank”!

Som deltager på vores kursus i kompetent og personlig kundeservice får du automatisk adgang til vores læringsunivers ”Din læringsbank”.

Vi har fyldt læringsbanken med de vigtigste pointer fra kurset – og også en nøje udvalgt samling ekstramateriale. Det er fra os til dig, så du kan holde dig skarp længe efter kurset!

Sørg for at skabe den rette atmosfære

Studier viser, at vi ikke er modtagelige overfor information, hvis vi ikke har tillid til den, vi taler med. Særligt hvis vi ikke føler os trygge med personen. Men med kurset i bruger- og kundeservice får du teknikkerne til at skabe den tillidsfulde atmosfære – også selvom brugeren eller kunden er utilfreds og oppe i det røde felt! Vi forklarer også, hvordan du desarmerer en sprængfarlig samtale og lader det blive startskuddet til en frugtbar dialog.

Vi træner de svære situationer

Kurset giver dig konkret, praktisk viden og træning i, hvordan kunder/brugere reagerer, og hvad der motiverer dem. Ved at bruge rollespil med udfordrende situationer, afprøver du på egen krop, hvordan du kan tackle de svære situationer i din hverdag, så du kan bruge det straks efter kurset.

Det var fantastisk! Underviseren kunne bare sit kram – stor ros til hende, hun er en fantastisk underviser. Jeg tager en større forståelse for mine brugere med hjem.

Benny Nass - Københavns Kommune

Det var et super godt kursus, og underviseren var en rigtig dygtig instruktør med en masse erfaring. Jeg kunne lytte til hende læææænge. Jeg kan HELT sikkert bruge kurset både i min hverdag og privat.

Pia Cathrine Clemmensen - Siemens Wind Power

Det var et spændende og lærerigt kursus, der får stor indflydelse fremover. Vi kom i dybden med situationer fra min egen hverdag, og jeg går hjem med helt konkrete teknikker til at sikre mig tilfredse kunder. Og skøn forplejning!

Maria Sørensen - Region Hovedstaden

Det var et meget professionelt kursus, og underviseren var virkelig god til at komme med alle mulige eksempler, så jeg kunne relatere det til mit daglige arbejde.

Camilla Petersen - Masai Clothing

Det var et supergodt kursus, hvor jeg fik meget med hjem – selvom jeg har været på mindst 5 kommunikationskurser før.

Susanne Eeg Nielsen - Københavns Kommune

Kurset var af god kvalitet. Niveauet var meget passende, og underviseren var dygtig til at tilpasse stoffet til os, så vi alle synes det var relevant. Kurset var en god reminder på, hvorfor jeg er glad for mit arbejde, og jeg har fået nogle gode værktøjer med hjem til at gøre det endnu bedre.

Nanna H. Schou - Københavns Tekniske Skole

Kurset var af høj kvalitet, og underviseren var meget kompetent. Hun brugte sine egne tips og tricks i undervisningen og virkede oprigtigt interesseret – og det virker.

Hanne Vesterhaab Nielsen - Region Hovedstadens Psykiatri

Jeg har lært en masse om mig selv og om, hvordan jeg kan håndtere forskellige situationer i hverdagen.

Patrick Thams - Københavns Universitet

Det var et super godt kursus, hvor vi gik i dybden med vores virksomhed, og hvor jeg samtidig lærte meget om mig selv, og hvordan jeg skal håndtere mine kunder og kolleger.

Rasmus Holm Andersen - Swim & Fun Scandinavia ApS

Dit udbytte

  • Du bliver en mester i personlig samtale, og du lærer, hvordan du kan bruge din professionelle personlighed til at skabe et konstruktivt rum i samtalen med brugeren eller kunden

  • Du får tips og tricks til, hvordan du bedst agerer, når du møder en utilfreds eller irriteret kunde, så du både formår at forblive engageret og konstruktiv samtidig med, at du ikke giver køb på din position

  • Du lærer dig selv og din kommunikationsstil bedre at kende og får værdifuld viden om andre menneskers kommunikationsstile, så du ved, hvorfor folk reagerer, som de gør. Denne viden kan du også tage med dig hjem fra arbejde!

Din arbejdsgivers udbytte

  • Det kan være ubehageligt at blive udsat for utilfredse kunder, brugere eller borgere uden at have værktøjerne til at tackle situationen. Det kan medføre både stress og ineffektivitet. Din arbejdsgiver får efter kurset en medarbejder, der har helt styr på sit faglige grundlag inden for servicefaget, og som derfor får både større arbejdsglæde og en mere effektiv arbejdsdag.

  • God service smitter af på virksomheden – det ved alle. Hvis en utilfreds kunde møder kompetent og personlig service, kan man være med til at brande virksomheden positivt – og undgå de værste shitstorme efterfølgende.

  • Det tager lang tid at opbygge en god kunderelation, men kun en enkelt samtale at smide den på gulvet. Du sidder i en nøgleposition i kontakten med brugere og kunder, og det skal din virksomhed udvikle og optimere til perfektion. Og én glad og tilfreds kunde giver endnu flere kunder - helt af sig selv!

Underviseren tager hånd om din læring!

For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af kurset! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Efter kurset sørger underviserne for, at du let kan bruge dine nye redskaber og din nye viden der, hvor du er.

Tilmeld dig, og få et gratis e-kursus!

Når du tilmelder dig dette kursus i kompetent og personlig kundeservice, sender vi dig vores lille e-kursus ”Få større udbytte af dine kurser”. Med kurset får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.

Skal vi skræddersy et kursus til jer?

Vi afholder hver dag skræddersyede kurser og uddannelser ude hos kunderne. Og vi vil også rigtig gerne hjælpe jer! Tag en snak med os på tlf. 70 278 279 eller skriv til uddannelseschef Anders Rosenlund på anders@arosbusinessacademy.dk. Så får I et uforpligtende kursusoplæg inkl. priser og praktisk info.

Mille

Mille er en motiverende underviser, der vægter det praktiske aspekt af undervisningen højt. Hun er dygtig til at spotte lige præcis hvor der skal sættes ind hos kursisten for at skabe bedre resultater.
Hun har mange års professionel erfaring inden for kundeservice, både som medarbejder, rådgiver og underviser.

Milles fornemste mål er at opnå forøget arbejdsglæde hos medarbejderne, tilfredse kunder og vækst på bundlinjen hos jer.

Fuld profil

Pris

7.900 kr.
/ eller 6.715 kr. med 15 % kollegarabat
Maks. 12 deltagere på hvert hold.

Priserne er eksklusive moms. Med i prisen får du bl.a. et e-kursus om god læring, undervisningsmateriale og fuld forplejning under kurset. Betaling en uge før kursusstart.

Næste kursus i Aarhus

21. - 22. november kl. 9-16Tilmeld
Hotel Comwell, Aarhus

Næste kursus i København

23. - 24. november kl. 9-16Tilmeld
Aros Konference, København: Fredericiagade 15
Se flere kursusdatoer

Flere kursusdatoer

23. - 24. januar kl. 9-16 Tilmeld
Hotel Comwell, Aarhus
30. - 31. januar kl. 9-16 Tilmeld
Aros Konference, København: Fredericiagade 15
9. - 10. maj kl. 9-16 Tilmeld
Hotel Comwell, Aarhus
16. - 17. maj kl. 9-16 Tilmeld
Aros Konference, København: Fredericiagade 15
Ingen datoer der passer? Kontakt os her

Kursuskategorier

Loading